Gå til innhold

Liten hund som bet i fingeren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velger å være anonym.

Opplevede noe som satte ett skikkelig støkk i meg i går, og har sååå dårlig samvittighet da jeg lurer på om alt var min skyld. Vi har en bichon havanaise på 2 år som er litt usikker generelt. Hun smyger seg mot folk som vil klappe henne, og er generelt veldig forsiktig.

I går var jeg og leverte datteren min på sfo på skolen, og hun ene som jobbet der ville klappe hunden min. Har lagt merke til at de menneskene som er mest "på", og påtrengende hundemennesker blir hun ofte litt reservert mot og trekker seg unna. Det jeg da gjorde var å løfte henne opp og holdt henne så hun damen kunne klappe henne. Da knurret hun og glefset mot henne. Hun bet henne så vidt i fingeren. Fikk så dårlig samvittighet da hun sikkert følte seg veldig fanget. Hun har ALDRI bitt noen før, og knurrer kun hvis barn er påtrengende når hun ligger og sover etc.... What to do???Noen andre som har opplevd liknende?



Anonymous poster hash: 8a23e...f18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var din feil(!) Ikke sikkert du har kunnskapen om dette, men hunder skal aldri løftes eller holdes fast om noen skal hilse på. De skal helst være løse om det er en mulighet, eller langt bånd så de kan gå vekk om de vil. Hunden skal alltid komme til deg, ikke omvendt. Du skal aldri bøye deg over hunder og ikke klappe på hodet eller ryggen til fremmede hunder. Fremmede skal klappe under hodet/på brystet til hunden og være obersvant på dempende signaler som slikking, flakkende blikk, snu seg vekk osv. Da skal det stoppes



Anonymous poster hash: 35795...7f7
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville du ansett situasjonen om det var omvendt (du som ble bitt)? Hvordan ville du ansett situasjonen om hunden hadde forårsaket reell skade? Du som eier/handler har alt ansvaret her. Det var du som håndterte situasjonen på feil måte. Man skal ALLTID la hunden komme til deg! Hunden skal ikke tvinges til å hilse. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at de ikke trenger og hilse på alt og alle?

Anonymous poster hash: c51f3...8da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som bestandig har vært forsiktig med fremmende. Hun er trygg og rolig når hun får nærme seg nye mennesker. Jeg ville aldri ha satt henne i en situasjon hvor hun følte at hun ikke hadde full kontroll og det hadde hun ikke på armen din. Min hund har ikke ønske om å møte alle mennesker, men nærmer seg forsiktig når hun føler seg trygg.Når hun får bestemme selv er hun verdern flotteste hund.



Anonymous poster hash: 240be...ddf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden bør avlives. Du har jo null kontroll på bikkja.



Anonymous poster hash: 73b04...c3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden bør avlives. Du har jo null kontroll på bikkja.

Anonymous poster hash: 73b04...c3d

Men det er jo ikke bikkja sin feil. Omplassering er mye bedre.

Anonymous poster hash: 60548...211

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...