Gå til innhold

hva hadde du gjort om en bonde skjøt hunden din?


Gjest stian86

Anbefalte innlegg

Gjest stian86

Hva hadde du gjort om hunden din løp etter en sau, og en bonde skyter hunden din? Hadde du akseptert dette uansett om det var din egen feil eller ikke?har ikke opplevd dette, men lurer litt på ka folk tenker? Kunne aldri akseptert dette. Hadde nok gått ut av mitt gode skinn. Syns synd i han som mistet hunden no.litt av en måte og miste sin bestevenn på.

Endret av stian86
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært min feil og den jaget sau, er det lite jeg kunne ha gjort. Hadde han derimot skutt den rett foran meg fordi han trudde det var den som hadde jaget sau, skulle han fått angre det virkelig.

Anonymous poster hash: d139b...c76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hunden min alltid i bånd på tur, så hvis bonden hadde drept hunden min da hadde det vært en bonde mindre i Norge

Anonymous poster hash: f9f70...36e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg hadde den i bånd, og om den jaget sauer.



Anonymous poster hash: 4eb33...4f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt fryktelig lei meg og trist over at jeg kunne være så dum at jeg lot dette skje. Som hundeeier er det alltid mitt ansvar at min hund ikke er til fare for andre, samme om det er folk eller fe.

Anonymous poster hash: a7e47...6a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt fryktelig lei meg og trist over at jeg kunne være så dum at jeg lot dette skje. Som hundeeier er det alltid mitt ansvar at min hund ikke er til fare for andre, samme om det er folk eller fe.

Anonymous poster hash: a7e47...6a0

Underskriver denne. Du bør alltid skyte bonden før han kan ha tid til å skyte hunden din.

Anonymous poster hash: 410a6...9e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at loven skal følges og hunder skal være i bånd, men å skyte hunden!! Veldig drøyt. Veldig, veldig drøyt.

Jeg hadde nok blitt rasende. Ekstremt rasende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du gjort om hunden din løp etter en sau, og en bonde skyter hunden din? Hadde du akseptert dette uansett om det var din egen feil eller ikke?har ikke opplevd dette, men lurer litt på ka folk tenker? Kunne aldri akseptert dette. Hadde nok gått ut av mitt gode skinn. Syns synd i han som mistet hunden no.litt av en måte og miste sin bestevenn på.

Først hadde jeg nok blitt satt ut. Jeg har liten omgang med bevæpnede mennesker til dagen og jeg ville funnet situasjonen overvelmende.

Hvis du tenker situasjonen på Sola, hadde jeg nok anmeldt bonden, for det ble i mine øyner ikke gjordt nok fra bonden side i forkant av avlivningen.

Men jeg hadde aldri gått ut i pressen og ettrerspurt sympati på at jeg gjorde en kunnskapsløs tabbe og hadde oppført meg arrogant. Bonden handlet i affekt; det er noe som kan unnskyldes; hundeeiereen oppførte seg arrogant og hensynsløs med viten og vilje. Det finnes det INGEN forsvar for.

Nå har han jo og sine fått viljen sin og i praksis opphevet båndtvangen med sin fremprovosering av "rosetog", Lars Monsen sitt innlegg og disse ungene som stakk ut for å skade sauer her om dagen, så det å være arrogant og javnt rasshøl er jo verdsatt av samfunnet ellers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sannsynligvis endt opp i fengsel......



Anonymous poster hash: 7e1bd...621
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom min hund hadde jagd sauer fordi jeg hadde oversett reglene om båndtvang hadde det ikke vært noe jeg kunne gjort. Ja, jeg hadde nok blitt sint, men på meg selv for å ha vært så uansvarlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom min hund hadde jagd sauer fordi jeg hadde oversett reglene om båndtvang hadde det ikke vært noe jeg kunne gjort. Ja, jeg hadde nok blitt sint, men på meg selv for å ha vært så uansvarlig.

Hva om det var et uhell at hunden stakk av? F.eks. at du snublet og hunden benyttet muligheten?

Anonymous poster hash: 7e1bd...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde begynt å grine hysterisk og fått fullstendig sammenbrudd og sikkert biltt innlagt.



Anonymous poster hash: c2078...908
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det var et uhell at hunden stakk av? F.eks. at du snublet og hunden benyttet muligheten?

Anonymous poster hash: 7e1bd...621

Det hadde fortsatt vært min feil, og jeg hadde hatt bare meg selv å være sint på. Bonden hadde handlet i nødverge om hunden løp etter sauene, mtp. at sauer faktisk kan bli så redd av sånne ting at de sprenges og dør...

Jeg kan iallefall si hva jeg ikke hadde gjort; arrangert fakkeltog og minnemarkering.. :dry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...