Gå til innhold

Staffer pleier å "kosebite" litt, det er bare rasen!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en vennine med en Staff (engelsk staff tror jeg?) og den er nå 2 og et halv år. Hver gang jeg møter den hunden så "biter" den (lett gnaging, ikke vondt) og dtte sier min venninne bare er en rase greie og at de alle gjør det, det er ikke noe å bry seg om. Jeg syntes dette er veldig ubehagelig, spesielt når man vet at disse hundene har kraftige kjever. Jeg er selv veldig glad i hunder og har hatt flere selv, men dette er jo direkte ubehagelig.

Er det tilfelle at Staffer alltid gjør sånn, elelr er det min vennine som er på bærtur?



Anonymous poster hash: 47d02...df9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Rasebetinget faktisk... nei, min gjør det ikke. Hun kan legge tennene over hånden min om hun ikke liker noe (ørerens f.eks), men hun hverken trykker eller gnager. Virker litt som om ikke de var konsekvente nok i valpeperioden. Staffene er piraia som valper og fæle til å bruke hender som tyggeleke, noe de absolutt ikke burde få lov til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt, og kjenner veldig mange Staffer ( Staffordshire Bull Terrier) Ingen Engelsk forran... Hehe :)

Skulle likt å vite hvor folk har fått dette Engelsk fra.

Mistenker det er noe folk sier for å skille den fra Amstaffen ( Amerikansk Staffordshire Terrier)

Så å si alle har likt å holde hånden min i munnen sin da de koser. Gjerne mens de småtygger litt.

Ikke favoritten hos meg heller, men vet jo at de ikke mener noe vondt med det.

Vet flere sier at dette er en raseting, men om det stemmer helt vet jeg ikke. At mange gjør det vet jeg derimot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt, og kjenner veldig mange Staffer ( Staffordshire Bull Terrier) Ingen Engelsk forran... Hehe :)

Skulle likt å vite hvor folk har fått dette Engelsk fra.

Mistenker det er noe folk sier for å skille den fra Amstaffen ( Amerikansk Staffordshire Terrier)

Så å si alle har likt å holde hånden min i munnen sin da de koser. Gjerne mens de småtygger litt.

Ikke favoritten hos meg heller, men vet jo at de ikke mener noe vondt med det.

Vet flere sier at dette er en raseting, men om det stemmer helt vet jeg ikke. At mange gjør det vet jeg derimot :)

Fordi rasen stammer fra Staffordshire i England? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vennine med en Staff (engelsk staff tror jeg?) og den er nå 2 og et halv år. Hver gang jeg møter den hunden så "biter" den (lett gnaging, ikke vondt) og dtte sier min venninne bare er en rase greie og at de alle gjør det, det er ikke noe å bry seg om. Jeg syntes dette er veldig ubehagelig, spesielt når man vet at disse hundene har kraftige kjever. Jeg er selv veldig glad i hunder og har hatt flere selv, men dette er jo direkte ubehagelig.

Er det tilfelle at Staffer alltid gjør sånn, elelr er det min vennine som er på bærtur?

Anonymous poster hash: 47d02...df9

En veninne som ber deg akseptere noe fra sin hund som du synes er direkte ubehagelig er helt på bærtur, ja.

Hunder kan, og bør for sin egen helses skyld, dresseres.

I dette tilfellet dreier det seg ikke om å akseptere en "rasegreie" men å lære hunden hvor grensen går hen.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raseting eller ei, synes det er uting å bli gnagd på. Unntaket er de sjeldne gangene mine egne hunder "steller pelsen min" (lett gnaging med fortenna som ikke er i nærheten av å klype engang, og som regel trigget i at det faktisk er noe skitt der).

Har en helt annen rase selv, men har da møtt noen staffer. Ingen har gnagd på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har møtt, og kjenner veldig mange Staffer ( Staffordshire Bull Terrier) Ingen Engelsk forran... Hehe :)

Skulle likt å vite hvor folk har fått dette Engelsk fra.

Mistenker det er noe folk sier for å skille den fra Amstaffen ( Amerikansk Staffordshire Terrier)

Så å si alle har likt å holde hånden min i munnen sin da de koser. Gjerne mens de småtygger litt.

Ikke favoritten hos meg heller, men vet jo at de ikke mener noe vondt med det.

Vet flere sier at dette er en raseting, men om det stemmer helt vet jeg ikke. At mange gjør det vet jeg derimot :)

Da syns jeg de kan få noe annet å kosetygge på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi rasen stammer fra Staffordshire i England? ;)

Ser jeg ordla meg litt feil, for vet hvor det har det fra. Men ikke hvorfor de pluttselig har begynt å slenge det på forran. Før Amstaffen ble forbudt hørte jeg aldri at noen la på Engelsk forran.

Nå skirver til å med såkalte oppdrettere Engelsk forran.

Blir som å skrive Fransk Puddel eller Meksikansk Chihuahua.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg ordla meg litt feil, for vet hvor det har det fra. Men ikke hvorfor de pluttselig har begynt å slenge det på forran. Før Amstaffen ble forbudt hørte jeg aldri at noen la på Engelsk forran.

Nå skirver til å med såkalte oppdrettere Engelsk forran.

Blir som å skrive Fransk Puddel eller Meksikansk Chihuahua.

Det er vel for å slippe forvirring, at folk ikke skal tro det er amstaff det er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg ordla meg litt feil, for vet hvor det har det fra. Men ikke hvorfor de pluttselig har begynt å slenge det på forran. Før Amstaffen ble forbudt hørte jeg aldri at noen la på Engelsk forran.

Nå skirver til å med såkalte oppdrettere Engelsk forran.

Blir som å skrive Fransk Puddel eller Meksikansk Chihuahua.

Det er jo fordi forbudet gjør skillet viktigere. Både eiere og oppdrettere synes vel det er greit å presisere at de ikke driver med noe ulovlig. Samme som at jeg som amstaff-eier etter forbudet måtte presisere alder og papirer på min hund, for å unngå ubehageligheter og anmeldelse.

Anonymous poster hash: 2cddd...8fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange dyr liker å kosebite, og det er jo ikke farlig. Når jeg gjør vondt er det jo bare å si ifra.
Til min katt sier jeg forsikitg, forsiktig når den biter for hardt, og da biter den mer forsiktig.



Anonymous poster hash: d47f5...b91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel for å slippe forvirring, at folk ikke skal tro det er amstaff det er snakk om.

Det er jo fordi forbudet gjør skillet viktigere. Både eiere og oppdrettere synes vel det er greit å presisere at de ikke driver med noe ulovlig. Samme som at jeg som amstaff-eier etter forbudet måtte presisere alder og papirer på min hund, for å unngå ubehageligheter og anmeldelse.Anonymous poster hash: 2cddd...8fc

Forstår selvfølgelig det.

Men når folk som har Staff selv ikke vet at det ikke heter Engelsk Staffordshire Bull Terrier, fordi oppdretter har sagt at det heter det, så har det gått litt langt.

Synes nå hele raseforbudet mot Amstaffen er helt håpløst.

Kunne tenke meg Staff selv, men ikke så lenge den er så poppis om dagen, da det desverre har gått negativt utover avlen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uting, det må de avvenne den med.. Men siden de ikke har gjort det så regner jeg med at eierene synes det er "koselig" ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er valpebiting, som man avlærer valpen med ved å overse det (så det blir kjedelig), ved timeout, eller rett og slett sier et stoppord (om man har lært hunden et stoppord, noe ikke alle har). Det er m.a.o flere måter å avlære de dette på, og noe man selvsagt skal gjøre.

Anonymous poster hash: 94671...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt, og kjenner veldig mange Staffer ( Staffordshire Bull Terrier) Ingen Engelsk forran... Hehe :)

Skulle likt å vite hvor folk har fått dette Engelsk fra.

Mistenker det er noe folk sier for å skille den fra Amstaffen ( Amerikansk Staffordshire Terrier)

Så å si alle har likt å holde hånden min i munnen sin da de koser. Gjerne mens de småtygger litt.

Ikke favoritten hos meg heller, men vet jo at de ikke mener noe vondt med det.

Vet flere sier at dette er en raseting, men om det stemmer helt vet jeg ikke. At mange gjør det vet jeg derimot :)

Nei jeg aner virkelig ikke hva slags staff den er( bare gjettet :P ) så det er mulig at det stemmer dere ned rasen altså...?

Ts

Anonymous poster hash: 63e20...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min staff gjør ikke det, og ikke ville jeg tillatt det heller. Ihvertfall ikke ovenfor besøkende, plutselig er det barn som kommer på besøk og får kose med hunden, og så begynner bikkja med breiflabbkjeften sin å "kosegnage" på ungen? Nei, nei, nei. Nei. Hun var en liten piraya som valp, men hun er nå 1,5 år og har sluttet med det for lengst. Ta med deg en tyggepinne neste gang du drar innom og si at bikkja får heller spise den enn deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...