Gå til innhold

Katt som ikke vil ha godbit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville begynne å trene opp katten min, og har kjøpt inn noen godbiter fra dyrebutikken til det formålet. Det gikk overraskende lett å få trent han til å sitte, men det var ikke med godbitene fra dyrebutikken. Jeg måtte bruke falukorv som "gevinst", og det er jo kanskje ikke det beste en katt kan få, med tanke på saltinnholdet osv.

Så hva annet kan jeg bruke? Noe katten faktisk har godt av? Han lever vanligvis på tørrfôr (Royal Canin).



Anonymous poster hash: da645...42e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er forresten en kattunge på 12 uker



Anonymous poster hash: da645...42e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han bare ikke liker akkurat den typen? Det har hendt at pus ser snurt på meg med et blikk "mener du jeg skal spise dette?" når jeg gir han en ny godbit. Er ikke alt han liker!

Lykke til med treningen! Katter er ganske lettlærte - pus kan blant annet sitt, gi labb, highfive og dekk :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Alle kattene mine har elska sånne kattegodbiter i ein kattehode forma boks.

Dei er bra for tennene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to esker så jeg skulle være sikker, men han likte ikke noen av dem. En av pakkene var så bra for tennene, og den andre var visst bra for hjertet.
Hvor kjøper dere det katten deres liker da? Må jo bare prøve til jeg finner noe han liker.

Mvh
Trådstarter



Anonymous poster hash: da645...42e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene våre elsker de Whiskas Temptations med laks som du får kjøpt i butikken.

Har prøvd med godbiter av forskjellig slag fra dyrebutikker også, men de er ikke like fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer litt på hva som er favoritt snack, akkurat nå er det Gimpets Grasbits.

Andre perioder er det Vitakraft Catstick.



Anonymous poster hash: 2d29d...2c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste min ene katt liker er catnip godbitene fra buddy. Har prøvd alt mulig annet, men hun vil kun ha de.



Anonymous poster hash: 35477...ab9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liker alt med malt i. Og de lange stengene man kan kjøpe på matbutikk og dyrebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sææære katter, jeg kjøpte miniposer med 5 forskjellig typer godis fra dyrebutikken, de likte INGEN av de :( kun ei liker tørket laks eller hva det er. Men alle eeeeeelsker de anti hårball godtebitene man kjøpe på matbutikken. Rosa kattehode siluett boks *er det ikke whiskas tro?...... Og sånne myke stenger man kan dele opp, tror det og er whiskas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som ikke liker noe annet enn tørrfor fra RC og noen av våtforposene fra Pussi og Sheba... så det er ikke alle katter som vil ha snacks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv rå fisk som snack (eventuelt kokt)! Eller rå kylling, rått svingekjøtt eller rå biff. Det er digg for pus og sundt :) Bare pass på at det er naturell og ikke noe krydder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv rå fisk som snack (eventuelt kokt)! Eller rå kylling, rått svingekjøtt eller rå biff. Det er digg for pus og sundt :) Bare pass på at det er naturell og ikke noe krydder!

Det er ikke noe fare for sykdommer, bakterier og lignende da?

Jeg så en youtube-video med trening med rå kjøttdeig, er det noe å satse på i tillegg?

Anonymous poster hash: da645...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe fare for sykdommer, bakterier og lignende da?

Jeg så en youtube-video med trening med rå kjøttdeig, er det noe å satse på i tillegg?

Anonymous poster hash: da645...42e

Så lenge kjøttet ikke er dårlig, er det ikke noe stress! Og samma som Minya, ville jeg heller ikke brukt kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine katter liker ikke godbiter, så kan jo være den bare ikke liker ;)

Liker ikke våtfor heller.



Anonymous poster hash: b7822...b0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå kjøttdeig inneholder MASSE bakterier fordi de har blitt trumlet sammen i store kar og kvernet.

Et helt stykke rått, rødt kjøtt har mindre bakterier fordi bakterier ikke klarer å trenge inn i selve kjøttet, de blir bare liggende utenpå. Det er derfor man kan spise en blodig biff uten å bli dårlig. Svinekjøtt kan inneholde parasitter som trikiner som kan gi muskelspasmer, høy feber og er ikke en trivelig infeksjon og som det ikke finnes noen kur mot. Kyllingkjøttdeig kan inneholde salmonella.

Rå fisk bør dypfryses i minst 10 døgn. I kjøttet til fisken er det blandt annet parasitter som kveis som bokstavelig talt borer seg gjennom kroppen og innvollene, hjerte, lunger og lever og kan gi alvorlige innvendige skader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene våre - og hunden - elsker Dreamies. Det er katte-godbiter som du får kjøpt i de fleste vanlige matbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå kjøttdeig inneholder MASSE bakterier fordi de har blitt trumlet sammen i store kar og kvernet.

Et helt stykke rått, rødt kjøtt har mindre bakterier fordi bakterier ikke klarer å trenge inn i selve kjøttet, de blir bare liggende utenpå. Det er derfor man kan spise en blodig biff uten å bli dårlig. Svinekjøtt kan inneholde parasitter som trikiner som kan gi muskelspasmer, høy feber og er ikke en trivelig infeksjon og som det ikke finnes noen kur mot. Kyllingkjøttdeig kan inneholde salmonella.

Rå fisk bør dypfryses i minst 10 døgn. I kjøttet til fisken er det blandt annet parasitter som kveis som bokstavelig talt borer seg gjennom kroppen og innvollene, hjerte, lunger og lever og kan gi alvorlige innvendige skader.

Men det er ikke farlig for pus å spise kylling eller svin så lenge det er rått. Husk at de er kjøttetere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...