Gå til innhold

Er utroskap naturlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo så mye utroskap at man kan begynne å lure på om det er naturlig. 



Anonymous poster hash: 0d307...a84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja selvsagt er det naturlig. Det ligger ikke i vår natur å være monogam, det er bare noe som har kommet med vår kultur og vårt samfunn.



Anonymous poster hash: 03029...a1d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan slutte å bli så sinte over utroskap hvis vi innser at deter naturlig?



Anonymous poster hash: 0d307...a84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig som "forekommer i naturen"?



Anonymous poster hash: cb604...b65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For damer er det naturlig, fordi når de samler sperm fra mange menn vil spermen fra den beste mannen overleve og bli til hennes avkom



Anonymous poster hash: 04eea...acb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For damer er det naturlig, fordi når de samler sperm fra mange menn vil spermen fra den beste mannen overleve og bli til hennes avkom

Anonymous poster hash: 04eea...acb

Ehm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

For damer er det naturlig, fordi når de samler sperm fra mange menn vil spermen fra den beste mannen overleve og bli til hennes avkom

Anonymous poster hash: 04eea...acb

 

 

Hehe usikker på den teorien altså... ;)

Er vel mer naturlig å plukke ut den beste mannen og få frøene hans. Og da blir utroskap en trussel for da kan jo den som skal forsørge avkommet forsvinne.

 

For mannen er det naturlig å spre frøene for å sikre etterkommere.

Anonymous poster hash: 03029...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min teori er at utroskap, samme-kjønn sex, gruppesex, osv. stammer fra en tid hvor menneskeheten har levd i et mer matriarkalsk styresett hvor vi inntok hallusinogene sopper én gang i måneden og alle bare hadde sex med alle i en stor orgie.

 

på den måten visste ikke menn hvilke barn som var sitt, og det var stammens barn, på samme måte som det var stammens seksualitet, ikke individets seksualitet.

 

derfor ligger det kodet i oss å være orgiastisk, ønske flere partnere, osv. det var det som var 'paradise lost'.



Anonymous poster hash: 1c056...a8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Tror ikke du kommer så langt med å bruke det som argument hvis du blir tatt med buksene nede hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap tror jeg som oftest er en opportunistisk greie, men ingen regel uten unntak. Noen har det i seg når anledningen plutselig byr seg, andre ikke. Jeg faller inn under sistnevnte kategori.

Jeg kunne aldri i livet vært utro, og i de forholdene jeg har vært i(lengste 8 år), er jeg ganske sikker på at det samme gjelder damene jeg har vært sammen med.

Utroskap er vel dessverre forholdsvis vanlig, men jeg vil si at tilbøyeligheten for en person til å være utro sammenfaller med mange andre av den personens egenskaper.

To stikkord her er moral og integritet.

Det aller første jeg ser etter i en potensiell ny parter er hennes integritet. (Leser tross slt singelforumet her ;) )

De jeg har vært sammen med har hatt veldig høy integritet, en moral jeg definerer som bra, og jeg har ikke hatt problemer med utroskap. Har kunnet stole 100% på de.

De jeg kjenner til eller vet om som har vært utro, er ofte personer med generelt dårlig integritet, de er ikke redde for å ljuge litt der det passer de, og de er generelt lite tillitsvekkende og har narsissistiske personlighetstrekk, noe jeg i utgangspunktet finner uattraktivt.

Så moralen her er vel at vil du ha en narsissist til partner må du regne med å måtte dele h*n. Tror sansynligheten for å bli utsatt for/unngå utroskap, ligger mye i personlighetstrekk man finner attraktivt. Mange som blir utsatt for dette med flere partnere, mens andre går igjennom livet uten å bli utsatt for det.

Alle vil vel få muligheten til å være utro med en man finner seksuelt attraktiv en eller annen gang, mennjeg håper og tror at de fleste fortsatt ikke vil hoppe på muligheten :)

Anonymous poster hash: 11c01...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd

 

Hehe usikker på den teorien altså... ;)

Er vel mer naturlig å plukke ut den beste mannen og få frøene hans. Og da blir utroskap en trussel for da kan jo den som skal forsørge avkommet forsvinne.

 

For mannen er det naturlig å spre frøene for å sikre etterkommere.

Anonymous poster hash: 03029...a1d

 

Det er en anerkjent teori. Damen holder seg med en forsørger som hun utnytter for mat og beskyttelse, og har seg med andre menn mens forsørgeren er ute og skaffer mat. Slik spermkonkurranse er grunnen til at penisen er endt opp i den formen den er, og at mannen går inn og ut mange ganger før han kommer. Tenk på det neste gang du har sex. Når mannen går inn og ut fjerner han manuelt sperm fra tidligere menn. 

 

Det er også antatt at rundt 40%, og kanskje helt opp til 99% av en manns sperm ikke kan befrukte damen. Denne spermen er bare ment til å bekjempe andre menns sperm

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Sperm_competition 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er det dessverre naturlig å være utro, for andre er unaturlig og utenkelig å være det.

Personlig vil jeg aldri synke så dypt å være utro, selv jeg har hatt muligherhvis jeg hadde villet.

Endret av Tba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...