Gå til innhold

Kvinner mest kresne på utseende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Artig artikkel i DN. En fyr fra OkCupid(nettdatingtjeneste), har gått gjennom hvordan menn rater kvinners utseende og kvinner rater menn. Resultatet:

 

Ifølge Christian Rudder er menn online mye mer tilgivende overfor kvinners fysiske skjønnhet. 51 millioner menns vurdering av kvinnene de ser online koker ned til en nesten perfekt gausskurve. På en skala fra én til fem er bare noen helt få nede på én, og et bitte lite fåtall overstiger fire. Den store majoriteten av kvinnene klumper seg rundt midten, pluss-minus gjennomsnittet, skal du stole på mennene som har vurdert dem.

Kvinner er langt mer nådeløse når det gjelder menns utseende. På nett vurderer de så mye som 58 prosent av mennene som under gjennomsnittet attraktive, ifølge data fra OkCupid. «Hvis dette var en vurdering av menns iq, ville du hatt en verden hvor kvinnene mener 58 prosent av mennene er hjerneskadet», skriver Rudder.

http://www.dn.no/d2/2015/07/02/2120/Livsstil/datingspillet

 



Anonymous poster hash: cca9a...f1b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, noe annet:

 Når kvinnene passerer 40, slutter de å sikle på sine jevnaldrende. Da er det yngre menn som gjelder. Drømmemannen blir ikke eldre enn 40 – statistisk sett.

Visste at det var slike tendenser, men trodde ikke man merket noe før man ble 50.  Ser jo også på KG alle kvinner i 40-årene som hevder at menn på deres alder er "gubbete" både i personlighet og utseende.  
 
 


Anonymous poster hash: cca9a...f1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg syns ikke de fleste menn er attraktive, men det betyr ikke at min smak handler om objektiv skjønnhet. Jeg blir tiltrukket av en viss type utseende, og resten, om det er brad pitt eller jhonny depp, er uinteressante for meg utseendemessig.

 

Jeg tror kvinner har en viss type utseende de går etter og resten er uinteressant. Mens menn vurderer skjønnhet bare for å være skjønnhet.

 

Men det betyr ikke at de mannfolka kvinnene går etter ser ut som modeller.



Anonymous poster hash: fb874...c38
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og i andre nyheter

vann er vått

himmelen er blå

og bjørner skiter i skogen.



Anonymous poster hash: ea696...1ae
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Hvis du leser mer av statistikken deres vil du også se at damene er mer tilbøyelige til å skrive med menn som ikke er i det øverste sjiktet. Selv om damene har strengere kriterier for hva en veldig attraktiv mann er, så er de ikke like kresne når det kommer til hvem de vil sende meldinger med. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man forutsetter at kvinner og menn er like opptatt av hvordan de fremstår på bilde de bruker, noe jeg tviler veldig på med tanke på mange profilbilder jeg har sett. En del ser normale ut på bildene i albumet, men har valgt ut det minst flatterende bildet de har funnet som det første inntrykket de vil gi andre. Forstå det den som kan ...

Anonymous poster hash: 4a36f...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannfolk er jo bare ute etter å knulle, er ikke noe nytt at de snobber nedover. De skal jo bare pule. Damer derimot er på utkikk etter faren til sine barn, skjønner at de prøver å være litt mer selektive.

Anonymous poster hash: aca96...962

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, noe annet:

Når kvinnene passerer 40, slutter de å sikle på sine jevnaldrende. Da er det yngre menn som gjelder. Drømmemannen blir ikke eldre enn 40 – statistisk sett.

Visste at det var slike tendenser, men trodde ikke man merket noe før man ble 50. Ser jo også på KG alle kvinner i 40-årene som hevder at menn på deres alder er "gubbete" både i personlighet og utseende.

Anonymous poster hash: cca9a...f1b

Vis meg gjerne tråder her på kg hvor kvinner i førtiårene mener at jevnaldrende menn er gubbete ;) kan derimot vise deg mengder av tråder hvor mannfolk i tredveårene knuller på jenter i starten av tjueårene.

Anonymous poster hash: aca96...962

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her, noe annet:

 Når kvinnene passerer 40, slutter de å sikle på sine jevnaldrende. Da er det yngre menn som gjelder. Drømmemannen blir ikke eldre enn 40 – statistisk sett.

Visste at det var slike tendenser, men trodde ikke man merket noe før man ble 50.  Ser jo også på KG alle kvinner i 40-årene som hevder at menn på deres alder er "gubbete" både i personlighet og utseende.  
 
 

Anonymous poster hash: cca9a...f1b

 

Slike tendenser er jo enda mer tydelige hos menn da. 

Anonymous poster hash: 748a2...f1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si motsatt. Man ser mange mindre pene (ofte rike eller berømte) menn med flotte damer, men man ser sjelden en pen mann med ei stygg dame.



Anonymous poster hash: f9b16...4d3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil si motsatt. Man ser mange mindre pene (ofte rike eller berømte) menn med flotte damer, men man ser sjelden en pen mann med ei stygg dame.

Anonymous poster hash: f9b16...4d3

 

 

Fin argumentasjonsteknikk. Du drar fram ekstremtilfellene med attraktive kvinner som er sammen med mindre pene, rike og berømte menn og bruker det som motargument for å avvise en statistisk undersøkelse fra en nettdatingside med bakgrunn i over 100 millioner brukere sine preferanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil si motsatt. Man ser mange mindre pene (ofte rike eller berømte) menn med flotte damer, men man ser sjelden en pen mann med ei stygg dame.

Anonymous poster hash: f9b16...4d3

 

Det er ikke mange som har råd til å kjøpe damer med penger eller innbydelse til rampelyset, så det du nevner er spesialtilfeller

Anonymous poster hash: fa7fe...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er vel litt mer selektiv på nett da? Ser flere par hvor guttene er mindre pen enn dama, enn omvendt. 



Anonymous poster hash: 2c8ec...9ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

TS her, noe annet:

 Når kvinnene passerer 40, slutter de å sikle på sine jevnaldrende. Da er det yngre menn som gjelder. Drømmemannen blir ikke eldre enn 40 – statistisk sett.

Visste at det var slike tendenser, men trodde ikke man merket noe før man ble 50.  Ser jo også på KG alle kvinner i 40-årene som hevder at menn på deres alder er "gubbete" både i personlighet og utseende.
 
 

Anonymous poster hash: cca9a...f1b

 

 

Du kan umulig ha vært på KG særlig lenge. Det er jo tvert om.

Anonymous poster hash: 2e5c5...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert mange damer som er på samme måten ja. Men her renner det jo over av tråder hvor mannfolk i slutten av trettiårene har sex med jenter i starten av tjueårene, hvem var utseendefokusert sa du?

Anonymous poster hash: aca96...962

 

De i tjueårene har vel ikke rukket å bli like bitter som mesteparten av de av din kaliber har greid å bli...?

Anonymous poster hash: 78841...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner er kresne på utseendet er ikke det samme som at de er kresne når det kommer til dating.

 

Det er sjeldent jeg ser pene menn, men hvordan mannen ser ut har lite eller ingenting å gjøre med hvor mye jeg liker han, så det plager meg ikke akkurat. Jeg kan date en toer like lett som jeg kan date en tier. Er jeg forelsket i en mann er han veldig pen uansett utgangspunkt (i mine øyne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Skjønnhet opererer på Richters skala», skriver han i boken. Jo mindre konvensjonelt pen en kvinne er, dess færre beskjeder får hun fra menn. Antallet beskjeder stiger jevnt, inntil hun når en nier på attraktivitetsskalaen, da stiger antallet beilere til himmels.

Jeg lurer på hvordan man kan nå en nier på skalaen...jeg er på OKCupid og de hadde en rangering der for noen år siden, men sluttet med det.

Så man får meldinger og "likes".

En del får "You are attractive"-mailen som ikke sendes til alle visstnok.

Jeg er selv 40 og får meldinger fra menn mellom 26 og 63 år. Jeg er interessert i mellom 30 til 53 år. Jeg går ikke etter billedskjønne menn, for meg kan en mann ha lite hår på hodet, måne og enda mindre hår på hodet, grått hår, etc. Hvordan han virker betyr mest. :)

Kommer det bare et hei, så melder jeg ikke med vedkommende da jeg mener at man må kunne klare å holde en konversasjon med mer enn ett ord eller tre.

Anonymous poster hash: f6571...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig artikkel i DN. En fyr fra OkCupid(nettdatingtjeneste), har gått gjennom hvordan menn rater kvinners utseende og kvinner rater menn. Resultatet:

Ifølge Christian Rudder er menn online mye mer tilgivende overfor kvinners fysiske skjønnhet. 51 millioner menns vurdering av kvinnene de ser online koker ned til en nesten perfekt gausskurve. På en skala fra én til fem er bare noen helt få nede på én, og et bitte lite fåtall overstiger fire. Den store majoriteten av kvinnene klumper seg rundt midten, pluss-minus gjennomsnittet, skal du stole på mennene som har vurdert dem.

Kvinner er langt mer nådeløse når det gjelder menns utseende. På nett vurderer de så mye som 58 prosent av mennene som under gjennomsnittet attraktive, ifølge data fra OkCupid. «Hvis dette var en vurdering av menns iq, ville du hatt en verden hvor kvinnene mener 58 prosent av mennene er hjerneskadet», skriver Rudder.

http://www.dn.no/d2/2015/07/02/2120/Livsstil/datingspillet

Anonymous poster hash: cca9a...f1b

Det er alltid svak framstilling når det benyttes ulike brøker for å vise et resultat.

Hvor mange prosent av kvinnene ble vurdert til å ligge under snittet?

I tillegg: Denne statistikken fra en nettsatingtjeneste beviser ingen ting som helst om menn og kvinners utseende- og datingpreferanser generelt - utenfor nett.

Om 58 prosent av mennene der blir ansett som under snittet attraktive, høres det riktig ut for meg. Som regel vil jo omlag halvparten ligge under snittet. Om noen fler blir vurdert til å ligge under snittet av nettdaterne, gir det mening, da det ofte er de ikke fullt så attraktive som må ty til nettet. Kanskje spesielt blant mennene? Det kan også forklare hvorfor mennene eventuelt ikke er så kritiske til kvinnene i denne undersøkelsen: alle slags kvinner driver nettdating, mens stort sett de ikke så attraktive mennene gjør det.

Anonymous poster hash: 0fc00...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min aldersgruppe (16-18) er det stikk motsatt.  Hos oss er jenter det mest tilgivelige kjønn med tanke på fysisk utseende, mens gutter er mye mer oppsatt av det ytre.  

 

Kan det virkelig være så store forskjeller med alderen?



Anonymous poster hash: 00b06...5de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...