Gå til innhold

Hvordan mener du gutten skal være på date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Så du spanderer når du inviterer? Eller er du gjerrig?

Anonymous poster hash: 94415...4b2

 

 

Ja,det gjør jeg.Har alltid kjøpt dyre gaver til alle mine ekser.Ting jeg vet de ønsket seg.

Anonymous poster hash: 6142e...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ja,det gjør jeg.Har alltid kjøpt dyre gaver til alle mine ekser.Ting jeg vet de ønsket seg.

Anonymous poster hash: 6142e...596

 

 

Snakker ikke om ekser, men nye bekjentskaper du inviterer ut på date.

Anonymous poster hash: 94415...4b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Snakker ikke om ekser, men nye bekjentskaper du inviterer ut på date.

Anonymous poster hash: 94415...4b2

 

 

Har allerede svart.I alle tilfeller der man treffes første gang er det mannen som har tatt initiativet og invitert meg ut,så da er det også de som tar regningen.De fleste sosialt oppegående menn forstår dette, og beveger man seg utenfor Norge for eksempel til Storbritannia eller USA er det helt uhørt å la en kvinne betale på 1.date.

Anonymous poster hash: 6142e...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har allerede svart.I alle tilfeller der man treffes første gang er det mannen som har tatt initiativet og invitert meg ut,så da er det også de som tar regningen.De fleste sosialt oppegående menn forstår dette, og beveger man seg utenfor Norge for eksempel til Storbritannia eller USA er det helt uhørt å la en kvinne betale på 1.date.

Anonymous poster hash: 6142e...596

 

 

Det er fordi USA og Storbritannia henger etter på likestillingsfronten. I Norge tar kvinner ofte initiativet. Betyr det da at de skal ta regningen, og om de ikke gjør det så er de ikke sosialt oppegående?

Anonymous poster hash: 94415...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er fordi USA og Storbritannia henger etter på likestillingsfronten. I Norge tar kvinner ofte initiativet. Betyr det da at de skal ta regningen, og om de ikke gjør det så er de ikke sosialt oppegående?

Anonymous poster hash: 94415...4b2

 

 

Enten du liker det eller ikke er det bare slik,at svært mange norske kvinner liker at menn spanderer på dem på første date.De som skal fornekte dette,og på trass lar være å betale skyter seg selv i foten.

Anonymous poster hash: 6142e...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å føle seg som en kvinne. Og det gjør man hvis mannen oppfører seg som en mann.

Med andre ord, er gentleman og spanderer.

 

Likestilling og likestilling.

 

Det er fortsatt forskjell på kjønn.

Jeg er yin og vil ha yang.

Kan godt betale selv også, spesielt hvis det blir et forhold, da er det mer naturlig å dele på tingene. Men syns det er tiltrekkende med en mann som oppfører seg som en mann.

 

Hadde en gang en mann som elsket å ta meg med ut på restaurant eller lage god mat hjemme til meg.

Han tok på seg fine klær, fine sko og gjorde seg fin når vi skulle møtes. Skikkelig tiltrekkende både i klær, utseende og oppførsel.

Han kjøpte ekstra gode, dyre ingredienser for at maten skulle smake best mulig, og var høflig og gentleman. Snill var han også, og passet på at jeg skulle ha det best mulig.

Det var en mann! Ikke en sutregutt som ikke ville betale. Og vi hadde det kjempefint sammen.

 

Utrolig kjedelig i Norge der folk går på kafe og drikker kaffe som date.

Har litt å lære av andre land, der man pynter seg og går på restaurant, piknik i parken, tur i fin natur, eller noe annet romantisk, og folk legger litt INNSATS i ting. Her skal man ikke forvente noe, for da er man kravstor. Idiotisk.

 

Må legge til at jeg tar på meg fine klær hvis jeg skal på date, kjole og noen fine sandaler eller sko.

OG oppfører meg som en kvinne. Da må man kunne forvente at mannen oppfører seg som en gentleman.

 

Kafe kan jeg gå med venninner. Kafe er ikke DATE! Skal vi kalle det date så får det være en date.

Ellers er det bare en kafetur.

Var på sukker og ble invitert på sikkert hundre kopper kaffe. Jeg drikker ikke kaffe!

Kanskje man burde flyttet til et annet land enn trauste Norge... Utrolig kjedelig på det romantiske plan.

 

Menn gidder ikke prøve å få kvinnen til å føle seg som en kvinne, hverken i sengen eller på date.



Anonymous poster hash: ca924...baa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er fordi USA og Storbritannia henger etter på likestillingsfronten.

Anonymous poster hash: 94415...4b2

 

 

Det kan nok være,men selv har jeg vært ute med menn fra Danmark og Sverige - som må sies å være land som står nærmest likt med Norge,med tanke på likestilling.Ikke en eneste gang har jeg betalt for noe på første date.Det var aldri noe spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart denne tråden befinner seg på Singelforumet.

 

Om han inviterer og hun skal betale så vil de fleste jenter føle at forutsetningene for daten ble annerledes enn det som ble forstått ved invitasjonen.

 

Om hun inviterer og betaler så føler han seg kastrert.

 

Så da sitter de der, uansett hvem som inviterte, og deler regningen i småbiter.

Har de spist en pizza så deler de regningen etter hvor mange stykker hver av dem har spist.

Koster kaffen mindre enn latten så skal det deles på kronen og øret.

34,50 på den ene og 37,- på den andre.

 

Ikke rart tråden ligger på Singelforumet.



Anonymous poster hash: 87929...1c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Dater ikke, aldri gjort det.

Vi har som regel byttet på å betale om vi er ute å spiser.

Jenter som forventet at mannen betaler kan ærbødigst sette seg i tidsmaskinen sin og reise tilbake til en gang før krigen, dette med likestilling er tross alt noe dere startet selv.

Skal ikke få i pose og sekk, selv om dette er feminismens plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oftere betalt enn jeg ikke har gjort det når det er jeg som har invitert på date.

De fleste har sagt at de vil betale sin del, men da har jeg kontret med at siden jeg inviterte, betaler jeg. End of discussion. Er vel en eller to anledninger vi har splittet regningen, men dette spiller da egentlig overhodet ingen rolle, iallefall ikke for min del.

Kommer aldri videre fra 1 date uansett, så jeg for min del er ferdig med å betale for andre. Det gidder jeg rett og slett ikke mer. 2, 3 eller 4 date gjør jeg gjerne det, men da må jeg først komme dit.

Jeg kan skrive avhandlinger om hvordan man ikke skal være på første date, så kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvordan man skal være. Om man betaler eller ei spiller iallefall en totalt underordnet rolle, fra et mannlig ståsted.

 

 



Anonymous poster hash: 7e4e6...ca6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være,men selv har jeg vært ute med menn fra Danmark og Sverige - som må sies å være land som står nærmest likt med Norge,med tanke på likestilling.Ikke en eneste gang har jeg betalt for noe på første date.Det var aldri noe spørsmål.

 

Da er det jo helt tydelig at de ikke er så likestilte som du tror

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I alle tilfeller der man treffes første gang er det mannen som har tatt initiativet og invitert meg ut,så da er det også de som tar regningen.

Anonymous poster hash: 6142e...596

 

 

Så ikke bare er du for tafatt til å ta initiativet selv, du forventer også at mannen skal betale for deg hvergang? Fysj...

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er det jo helt tydelig at de ikke er så likestilte som du tror

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

 

 

Det er nok ganske likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du spanderer når du inviterer? Eller er du gjerrig?

Anonymous poster hash: 94415...4b2

Jeg spanderer. TS

Anonymous poster hash: 8f336...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å date er som å være på jobbintervju.

Noen vinner du, og mange taper du, men likevel så legger du sjelen din i hvert intervju og viser deg fra din beste side både på første- og andre gangs intervju.

Du må regne med at du ikke er alene om å ønske deg den du dater/jobben.

 

Om du veldig raskt avtaler å møtes, så gjør det himla enkelt. En kaffe og en snakk holder lenge. Dere er ute etter å sjekke kjemien i første omgang.

Du trenger ikke bestille helaften på nærmeste restaurant med Michelin stjerne® for å sjekke kjemi.

 

Er gløden og ønsket om å se hverandre igjen der, så kan man ta det et steg videre, men det trenger ikke være å gå ut og spise.

 

Det er like tafatt av begge kjønn å bare sitte på en sol og vente på at Prinsesse Gullhår eller en Mr. Right skal komme dumpende ned i fanget på deg.

 

Jenter kan styre seg for tafette gutter som aldri tør ta et initiativ eller som skal dele regningen med millimetermål.

Den som inviterer tar som regel regningen, - så enkelt.

Ellers opplever du avslag på avslag fordi gutter som regel er endre enn de jentene de inviterer ut, og har bedre råd.

Om jentene da stadig må fortelle at de ikke har råd til å spise der han vil fordi regningen alltid skal deles, så er det ikke sikkert det blir så mange dater på ham.

 

Jenter ønsker seg gutter som er trygge på seg selv, som ikke tror det er nedverdigende å dra ut stolen for henne eller åpne døren,.

Jenter ønsker å date gutter som får dem til å føle seg spesielle, - og jentene vil gjøre alt de kan for å få daten til å føle seg spesiell for henne.

 

 

 



Anonymous poster hash: 87929...1c4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at han skal være interessert i jenta han er på date med og spørre om spørsmål om henne (dette gjelder selvsagt motsatt vei også). Han skal være fullt tilstede under hele daten, og gjerne spandere dersom den foregår på restaurant, kino, o.l. Det viktigste av alt er jo at han er seg selv og slapper av, slik at atmosfæren blir ekte og behagelig  :icon_lol:

Jeg er 17 år.

 

Tror du bør opdatere holdningene din og komme tilbake fra 1900-talet :)

Anonymous poster hash: 1310d...2b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Ja,jeg synes det er gjerring.Hvis du tar initiativ til et cafebesøk,og du ikke har råd til å betale en kopp te bør du heller invitere på en tur i parken eller noe annet gratis.

Anonymous poster hash: 6142e...596

 

 

Eller så svarer du "beklager, men jeg har litt trang økonomi akkurat nå, så kan vi ikke heller finne på noe annet?"

 

Anonymous poster hash: 1310d...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har allerede svart.I alle tilfeller der man treffes første gang er det mannen som har tatt initiativet og invitert meg ut,så da er det også de som tar regningen.De fleste sosialt oppegående menn forstår dette, og beveger man seg utenfor Norge for eksempel til Storbritannia eller USA er det helt uhørt å la en kvinne betale på 1.date.

Anonymous poster hash: 6142e...596

 

 

Dette er nettop via likestillingen som ble nevnt tidligere. Menn må i 95% av tilfellene ta initiativ ellers er det "turn-off" og ingenting skjer. Dette leder til at menn da "skal" betale i de aller fleste tilfellene.

 

Kom deg inn i 2000-talle da.

Anonymous poster hash: 1310d...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er nettop via likestillingen som ble nevnt tidligere. Menn må i 95% av tilfellene ta initiativ ellers er det "turn-off" og ingenting skjer. Dette leder til at menn da "skal" betale i de aller fleste tilfellene.

 

Kom deg inn i 2000-talle da.

Anonymous poster hash: 1310d...2b4

 

 

Jeg er ikke spesielt opptatt av likestilling.Og hvorfor skal jeg glefse etter dem at jeg betaler selv,når de VIL betale? Jeg elsker gentlemen og menn generelt liker å ta vare på meg!De vet jeg er fattig student og så skal jeg liksom lage en diskusjon ut av om de vil betale en øl eller kaffe?

Nei,jeg fortsetter som før takk :sminkedokke:

Anonymous poster hash: 6142e...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, her sitter det gjerrige menn som roper på likestilling slik at de skal slippe å betale på date

 

:skratte:

 

Veldig rart at enkelte er single altså ;)



Anonymous poster hash: ca924...baa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...