Gå til innhold

Hvordan mener du gutten skal være på date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal han oppføre seg, bør han ha en plan på hva dere skal gjøre, hvor langt vill du at han skal gå, og ikke minst når skal han ta kontakt etter daten.

 

Fint om du legger på alder. 



Anonymous poster hash: 8f336...d68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hvordan skal han oppføre seg, bør han ha en plan på hva dere skal gjøre, hvor langt vill du at han skal gå, og ikke minst når skal han ta kontakt etter daten.

 

Fint om du legger på alder. 

Anonymous poster hash: 8f336...d68

 

 

Han skal ikke være gutt, men mann. Gentleman. 

Anonymous poster hash: 85c15...477

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal sette mobilen på lydløs, og være seg selv. Ang hvor langt han prøver å gå og når han tar kontakt så får han gjøre det han føler er naturlig. 

Hvis han er selvsentrert, initiativløs, har dårlig bordskikk osv. så vil jeg gjerne vite det på første date slik at jeg slipper å kaste bort mer tid. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han skal ikke være gutt, men mann. Gentleman. 

Anonymous poster hash: 85c15...477

 

 

Men er du for likestilling?

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at han skal være interessert i jenta han er på date med og spørre om spørsmål om henne (dette gjelder selvsagt motsatt vei også). Han skal være fullt tilstede under hele daten, og gjerne spandere dersom den foregår på restaurant, kino, o.l. Det viktigste av alt er jo at han er seg selv og slapper av, slik at atmosfæren blir ekte og behagelig  :icon_lol:

Jeg er 17 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men er du for likestilling?

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

 

Dette har ikke noe med likestilling å gjøre, din idiot. Dette har utelukkende med kjønnsroller å gjøre. Det er helt idiotisk å trekke inn likestilling hver eneste gang man har forskjellige forventninger til ulikt kjønn. Så lenge begge kjønn har like rettigheter og muligheter ser jeg ikke hvorfor man i det hele tatt skal trekke inn dette begrepet. Det blir så utvannet av mennesker som ikke aner hva de snakker om. 

 

Det er helt greit at du ikke er enig i noen av de tradisjonelle kjønnsrollemønstrene som henger igjen, men å være gentleman eller ei har ikke noe med likestilling å gjøre. 

 

 

Anonymous poster hash: f0344...e4d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Booker

1. Skrur av telefonen

2. Ha en balansert samtale, ikke snakke for mye eller lite

3. Være snill mot servitører ect.

4. Prøve å ha det gøy!

 

21 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det som som oftest går igjen i slike tråder når personer blir spurt hva slags partner de ønsker seg, hvordan daten skal oppføre seg, svar som pleier å komme er at de ønsker å unngå tidligere dårlige opplevelser, evt de ønsker noen som er det motsatte av en x. 

 

Det sagt, tror jeg ikke det er så lurt med forhåndsforventninger da en gjerne vil finne at dette vil ende opp med kun skuffelse. 

Personlig sagt: Det er noe som heter: . Jeg vil vite hva  bringer, og ta det derfra. Det er tross alt det som danner grunnlaget for alt annet som kommer. Mannen skal få en sjanse til å vise hvem han er uten at jeg på forhånd skal forme ham, og avgjøre det for ham.

Er ikke det det kjærlighet er? At han skal overraske meg med alt det han er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette har ikke noe med likestilling å gjøre, din idiot. Dette har utelukkende med kjønnsroller å gjøre. Det er helt idiotisk å trekke inn likestilling hver eneste gang man har forskjellige forventninger til ulikt kjønn. Så lenge begge kjønn har like rettigheter og muligheter ser jeg ikke hvorfor man i det hele tatt skal trekke inn dette begrepet. Det blir så utvannet av mennesker som ikke aner hva de snakker om. 

 

Det er helt greit at du ikke er enig i noen av de tradisjonelle kjønnsrollemønstrene som henger igjen, men å være gentleman eller ei har ikke noe med likestilling å gjøre. 

 

Anonymous poster hash: f0344...e4d

 

Og har ikke kjønnsroller med likestilling å gjøre? Jeg synes jeg hører feminister gnåle om hvor ille disse kjønnsrollene er 24/7, spesielt når det kommer til barn.

Det kommer ann på hva du betegner som gentleman. Skal damen få den siste biten av noe når det bare er en igjen, prioriteres fremfor mannen ved diverse sammenhenger, skal mannen betale bare fordi han er mann? For det er i såfall diskriminering.

 

[...] og gjerne spandere dersom den foregår på restaurant, kino, o.l.

 

Her ser du jo hva yngre mener / forventer, så dette er høyst relevant når det komme til likestilling. En av grunnen til at menn som regel betalte før i tiden var nok at det var de som jobbet og sto for inntekten da. Slik er det ikke nå, nå er vi likestilt, så man må nok kunne påberegne seg å betale for seg selv.

 

 

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og har ikke kjønnsroller med likestilling å gjøre? Jeg synes jeg hører feminister gnåle om hvor ille disse kjønnsrollene er 24/7, spesielt når det kommer til barn.

Det kommer ann på hva du betegner som gentleman. Skal damen få den siste biten av noe når det bare er en igjen, prioriteres fremfor mannen ved diverse sammenhenger, skal mannen betale bare fordi han er mann? For det er i såfall diskriminering.

 

 

Her ser du jo hva yngre mener / forventer, så dette er høyst relevant når det komme til likestilling. En av grunnen til at menn som regel betalte før i tiden var nok at det var de som jobbet og sto for inntekten da. Slik er det ikke nå, nå er vi likestilt, så man må nok kunne påberegne seg å betale for seg selv.

 

 

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

 

Ikke for å blande meg inn i diskusjonen deres, men føler jeg må forsvare meg litt i og med at du siterte meg. Jeg ser ikke på det som en plikt at gutten spanderer, om det var slik du oppfattet det. Jeg skrev "gjerne spanderer", og da refererer jeg til typ en bøtte popcorn. Ikke fordi jeg ikke ville hatt råd til den selv, men fordi det er søtt at han tilbyr seg å gjøre det. Ikke er det en dealbreaker om han ikke gjør det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at han skal være interessert i jenta han er på date med og spørre om spørsmål om henne (dette gjelder selvsagt motsatt vei også). Han skal være fullt tilstede under hele daten, og gjerne spandere dersom den foregår på restaurant, kino, o.l. Det viktigste av alt er jo at han er seg selv og slapper av, slik at atmosfæren blir ekte og behagelig  :icon_lol:

Jeg er 17 år.

Jeg hater dette her, suger å være mann

Endret av hocane
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å blande meg inn i diskusjonen deres, men føler jeg må forsvare meg litt i og med at du siterte meg. Jeg ser ikke på det som en plikt at gutten spanderer, om det var slik du oppfattet det. Jeg skrev "gjerne spanderer", og da refererer jeg til typ en bøtte popcorn. Ikke fordi jeg ikke ville hatt råd til den selv, men fordi det er søtt at han tilbyr seg å gjøre det. Ikke er det en dealbreaker om han ikke gjør det heller.

 

Man blir gjerne sett på som gjerrig dersom man ikke spanderer. Jeg har mange ganger hørt jenter prate sammen og sukke oppgitt og gnåle om hvor gjerrig han var da hun ene fortalte at daten ikke spanderte på henne.

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal kvinner være 



Anonymous poster hash: 7e124...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvordan skal kvinner være 

Anonymous poster hash: 7e124...9c0

 

Smile og være positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men er du for likestilling?

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

 

 

Hva har dette med saken å gjøre? 

Anonymous poster hash: 85c15...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette har ikke noe med likestilling å gjøre, din idiot. Dette har utelukkende med kjønnsroller å gjøre. Det er helt idiotisk å trekke inn likestilling hver eneste gang man har forskjellige forventninger til ulikt kjønn. Så lenge begge kjønn har like rettigheter og muligheter ser jeg ikke hvorfor man i det hele tatt skal trekke inn dette begrepet. Det blir så utvannet av mennesker som ikke aner hva de snakker om. 

 

Det er helt greit at du ikke er enig i noen av de tradisjonelle kjønnsrollemønstrene som henger igjen, men å være gentleman eller ei har ikke noe med likestilling å gjøre. 

 

 

Anonymous poster hash: f0344...e4d

 

 

Hvis det stilles forskjellige krav til forskjellige kjønn har man i realiteten ikke like rettigheter og muligheter. Kjønnsroller har alt med likestilling å gjøre.

Anonymous poster hash: 94415...4b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hvordan skal han oppføre seg, bør han ha en plan på hva dere skal gjøre, hvor langt vill du at han skal gå, og ikke minst når skal han ta kontakt etter daten.

 

Fint om du legger på alder. 

Anonymous poster hash: 8f336...d68

 

 

Han skal være en gentleman,og inviterer han meg ut er det fint om han tar regningen.

Foretrekker en lett stemning uten gravalvorlige tema og utspørring om antall tidligere forhold. Eneste kroppskontakt skal være klemming,ikke kyss.Jeg pleier å sende sms samme kveld,takke for en hyggelig date og ta det derifra.Er 36 år.

 

 

Anonymous poster hash: 6142e...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man blir gjerne sett på som gjerrig dersom man ikke spanderer. Jeg har mange ganger hørt jenter prate sammen og sukke oppgitt og gnåle om hvor gjerrig han var da hun ene fortalte at daten ikke spanderte på henne.

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

 

 

Ja,jeg synes det er gjerring.Hvis du tar initiativ til et cafebesøk,og du ikke har råd til å betale en kopp te bør du heller invitere på en tur i parken eller noe annet gratis.

Anonymous poster hash: 6142e...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja,jeg synes det er gjerring.Hvis du tar initiativ til et cafebesøk,og du ikke har råd til å betale en kopp te bør du heller invitere på en tur i parken eller noe annet gratis.

Anonymous poster hash: 6142e...596

 

 

Da vil jeg påstå at du er gjerrig som ikke greier å betale for deg selv, men trenger en mann til å betale for deg. Det er tross alt ikke 1910.

Anonymous poster hash: 9a8b8...733

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja,jeg synes det er gjerring.Hvis du tar initiativ til et cafebesøk,og du ikke har råd til å betale en kopp te bør du heller invitere på en tur i parken eller noe annet gratis.

Anonymous poster hash: 6142e...596

 

 

Så du spanderer når du inviterer? Eller er du gjerrig?

Anonymous poster hash: 94415...4b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...