Gå til innhold

Ta kontakt med eksen etter 9 år? :S


hocane

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor, men har begynt å tenke så mye på eksen den siste tiden.. er 24 år blitt, problemet er at hun bor i Oslo nå, mens jeg bor på Vestlandet, men skal flytte til Vestfold for å studere til høsten, så mulig jeg tar kontakt litt senere.

 

Som sagt vet ærlig talt ikke hvorfor jeg har startet å tenke på henne først nå etter så mange år, mulig det er skyldfølelse siden det var jeg gjorde det slutt :/

 

Noen som er har/vært i samme situasjon? Bør jeg bare glemme henne eller ta kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å ta kontakt? Synes ikke du skal ha skyldfølelse for at du gjorde det slutt med noen som 15-åring, men hvis det skjedde på en ufin måte så kan du jo be henne om unnskyldning. Det verste som kan skje er at hun ikke er interessert i å prate med deg, men da får du ihvertfall svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt hvorfor du vil ta kontakt da. Jeg har en (slags) eks som plutselig tok kontakt etter 7 år, opprinnelig faset han meg ut av livet sitt ved å slutte å ta kontakt. Hva han var ute etter denne gangen vet jeg egentlig ikke, har var ganske "på" de første dagene (mente at det var jeg som plutselig hadde sluttet å ta kontakt, noe som definitivt ikke stemmer), og har nå backet helt ut - igjen, svarer ikke på meldinger.

 

Det var egentlig akkurat det som skjedde first time around, og jeg skulle virkelig ønske han ikke hadde tatt kontakt, tok meg ganske lang tid å komme over ham første gang, måtte stålsette meg for ikke å gå i samme fella en gang til. Jeg var veldig interessert i ham dengang da, og er singel nå, noe jeg antar han visste iom. at han har meg på FB. Ergo fikk jeg jo et lite håp, men jeg kommer ikke til å kontakte ham mer, så får han sjekke innom om nye 7 år og skylde på meg igjen :laugh:

 

 



Anonymous poster hash: a23f3...1d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at du skal ta kontakt. Om dere ikke nødvendigvis blir kjærester igjen så får dere forhåpentligvis en hyggelig closure sånn at det er lettere å gå videre



Anonymous poster hash: 2030d...75f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og du skal ta kontakt! Jeg skulle ønske jeg hadde gøts til det selv.

IKKE (absolutt ikke!!) fordi jeg vil ha han tilbake, men fordi vi delte så mye fint sammen, og egentlig så var vi vel veldig gode venner.



Anonymous poster hash: b8a67...add
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes og du skal ta kontakt! Jeg skulle ønske jeg hadde gøts til det selv.

IKKE (absolutt ikke!!) fordi jeg vil ha han tilbake, men fordi vi delte så mye fint sammen, og egentlig så var vi vel veldig gode venner.

Anonymous poster hash: b8a67...add

 

Lettere sagt enn gjort! Kommer nok til å snakke med henne når jeg flytter, så får vi ser hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt som min situasjon. Jeg måå snart finne ut hvor jeg har min kompis, som jeg alltid har vært veldig glad i, og som jeg "ba til høyere makter" om å forelske meg i. Det gikk i oppfyllelse i fjor. håpet er opp og ned! Og tiden går...

Anonymous poster hash: d1024...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som min situasjon. Jeg måå snart finne ut hvor jeg har min kompis, som jeg alltid har vært veldig glad i, og som jeg "ba til høyere makter" om å forelske meg i. Det gikk i oppfyllelse i fjor. håpet er opp og ned! Og tiden går...

Anonymous poster hash: d1024...856

Litt forskjell på i fjor og 9 år da  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på i fjor og 9 år da :laugh:

Fikk følelser i fjor. Men om jeg skal ta det opp, er det jeg lurer på..

Anonymous poster hash: d1024...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk følelser i fjor. Men om jeg skal ta det opp, er det jeg lurer på..

Anonymous poster hash: d1024...856

Har han følelser for deg? Er dere mer enn kompiser?

Anonymous poster hash: d7a53...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han følelser for deg? Er dere mer enn kompiser?

Anonymous poster hash: d7a53...46f

Er det jeg ikke vet..

Anonymous poster hash: d1024...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg hadde syntes at det var veldig spesielt hvis en eks jeg var sammen med i tenårene plutselig tok kontakt med meg etter 9 år.. Sjansen er jo stor for at man knapt husker vedkommende, og ikke minst at man er på et annet stadie i livet. På de 9 årene som har gått har man vel hatt diverse nye forhold og romanser, for ikke å snakke om nye bosteder, utdanning osv, og distansen til hvem man var som tenåring føles temmelig stor. Ihvertfall for meg (er 26).

 

Ekser fra ungdomstiden er vel som alt annet i samme periode, som f.eks. favorittbandet eller nudler med ketsjup på etter skoletid. Herlige minner, men det er fortid - nåtiden handler om nye opplevelser.

 

Det er så klart ingenting galt i å ta kontakt hvis du ønsker det, men jeg prøver bare å forberede deg på at responsen kanskje ikke blir helt som du hadde tenkt. Når man selv går rundt og tenker på en person, er det fort gjort å ubevisst anta at vedkommende også tenker like mye på deg. 

 

Hvis motivasjonen din er et håp om romantisk gjenforening, så må du heller se på det som en hvilken som helst annen datesituasjon. Dere kjenner hverandre faktisk ikke, når dere kun var sammen som tenåringer og det er gått 9 år. Når man er 15 handler forhold mest om å kline/tafse på gutterommet og uerfaren utforsking, når man er eldre har man andre typer ønsker for en kjæreste og kompabilitet blir viktigere. Du må få henne interessert i deg på samme måte som du ville gjort for en "ny" dame.



Anonymous poster hash: f1dce...945
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor, men har begynt å tenke så mye på eksen den siste tiden.. er 24 år blitt, problemet er at hun bor i Oslo nå, mens jeg bor på Vestlandet, men skal flytte til Vestfold for å studere til høsten, så mulig jeg tar kontakt litt senere.

 

Som sagt vet ærlig talt ikke hvorfor jeg har startet å tenke på henne først nå etter så mange år, mulig det er skyldfølelse siden det var jeg gjorde det slutt :/

 

Noen som er har/vært i samme situasjon? Bør jeg bare glemme henne eller ta kontakt?

 

Jeg anbefaler det ikke. La fortid være fortid. 

Anonymous poster hash: d46e6...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...