Gå til innhold

Gutter som dropper ut og dating-markedet i fremtiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

For min del betyr ikke utdanningen en mann har så mye. Det som betyr noe er hva mannen gjør ut av det å ikke ha en utdanning.

 

En som sitter hjemme og spiller og ikke prøver å skape seg ett liv er totalt uinterssant.

 

En som derimot prøver å finne en jobb, er innovativ og klarer å skape en jobb å leve av er Mann.

 

Jeg ser for mange som tror dem skal bli den neste youtube-stjernen eller spill-millionær. De fnyser av skolen og kommer med eksempler som petter stordalen og røkke. Dem fullførte jo ikke vgs, så hvorfor skal dem.

Vel, hallo! Forskjellen er at dem har jobba ræva av seg for å komme dit dem er nå. De har ikke vært på gutterommet, fått middag servert og klesvasken plassert i skapene.

 

Anonymous poster hash: 39472...4fa

 

 

Nå er det egentlig ikke så mange som har evnen, drivet og stayerevnen til å bli den neste Røkke. Dessuten er det mye vanskeligere enn det var for bare 20-30 år siden å slå gjennom nå takket være global økonomi. 

 

Mitt problem med dagens kvinner er alt de forventer av en mann uten å bidra selv. han skal ha perfekt kropp og være millionær, helst med egen bedrift. Sier de norske kvinnene som er ganske avhengig av det offentlige Norge selv på mange måter. 

 

Dater ikke norske kvinner, og mye av grunnen er i avsnittet over. gi meg heller en mellomeuropeisk kvinne med litt med bein i Nesa og som faktisk klarer å skape noe selv (på samme måte som jeg gjør det). 

Anonymous poster hash: 25c5e...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Nå er det egentlig ikke så mange som har evnen, drivet og stayerevnen til å bli den neste Røkke. Dessuten er det mye vanskeligere enn det var for bare 20-30 år siden å slå gjennom nå takket være global økonomi. 

 

Mitt problem med dagens kvinner er alt de forventer av en mann uten å bidra selv. han skal ha perfekt kropp og være millionær, helst med egen bedrift. Sier de norske kvinnene som er ganske avhengig av det offentlige Norge selv på mange måter. 

 

Dater ikke norske kvinner, og mye av grunnen er i avsnittet over. gi meg heller en mellomeuropeisk kvinne med litt med bein i Nesa og som faktisk klarer å skape noe selv (på samme måte som jeg gjør det). 

Anonymous poster hash: 25c5e...c2d

 

 

Hva kan kvinner som har nok med seg selv, sin utdannelse og bygge sin fremtid bidra med at guttene kommer seg opp om morgen og klarer å fullføre videregående da?  Hva med senere? Er ikke de her mennene voksne??? Skal de ikke klare det her selv på linje med kvinnene?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror diskusjonen er verdiløs med mindre vi finner ut av hvilke gutter som dropper ut av skolen.

Det er vel kanskje mange av de samme som før gikk ut i yrkeslivet etter ungdomsskolen uansett. Forskjellen er at de fikk jobb, og at det sosiale presset mot akademisk utdannelse var lavere. De droppet gjerne ikke innom høyere utdannelse før, og droppet derfor heller ikke ut? Endret av Biloba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje mange av de samme som før gikk ut i yrkeslivet etter ungdomsskolen uansett. Forskjellen er at de fikk jobb, og at det sosiale presset mot akademisk utdannelse var lavere. De droppet gjerne ikke innom høyere utdannelse før, og droppet derfor heller ikke ut?

 

Godt innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater ikke lengre, orker ikke alle de kravene jenter har. Så har bestemt meg for å bare være singel. Alt for mye piss med damer. Er ikke verd det når man ikke får noe tilbake uten om litt fitte



Anonymous poster hash: 720b7...105
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dater ikke lengre, orker ikke alle de kravene jenter har. Så har bestemt meg for å bare være singel. Alt for mye piss med damer. Er ikke verd det når man ikke får noe tilbake uten om litt fitte

Anonymous poster hash: 720b7...105

 

 

Det virker som at du er en fyr det er mye piss med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sånn har jo skolen alltid vært! Det er jo ikke oss jenter sin feil at guttene ikke klarer å oppføre seg i klasserommet.

Anonymous poster hash: f4b61...a2b

Nei den har ikke alltid vært sånn. Før så var det mer fokus på fag og praktiske ting. Men nå er alt bare skravling, relasjoner til læreren og teori.

Anonymous poster hash: e5580...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må bare le av sånne selvhøytidelige "høytutdannede" jenter som deg :D Hvor mange av de 60% jentene på høyskolene studere noe fornuftig? Som for eksempel naturvitenskapelige fag? Der er flertallet fortsatt gutter. Og det er menn som skaper verdier og arbeidsplasser, jenter blir papirflyttere og lever av det mannen skaper. Hvordan tror du oljen og rikdommen i norge kom fra. Oljen spaserte ikke ut av Norsjøen. Det er menn som bydge platformer, rør, skip, datasystemer, ikke damer med bachelor i mediavitenskap. Det huset du bor i, lyset som kommer når du trykker på bryteren, vannet i springen, skyldes vel ikke damer med bachelor i statsvitenskap. Det er de "utdanningsløse" snekkere, rørleggere og elektrikere som har bygd. Den pcen du skriver på, os'et den kjører, webservere kvinneguiden hostes på er vel ikke utviklet av damer med bachelor i sosialvitenskap. Så kom ned fra din høye hest. Hadde alle menn med yrkesfaglig utdannelse forsvunnet , hadde alle kjerringer med sine akedemiske grad sultet ihjel...

Anonymous poster hash: 77e08...80a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et norsk fenomen?

Jeg tror ikke skolen har endret seg så mye de siste 50 årene.

Men holdningen til skolen har endret seg. Også muligheten til å klare seg ok økonomisk uten å lykkes på skolen.

I land hvor konkurransen er tøffere er det mindre forskjell på kjønnene. Det å droppe skolen er ikke akseptabelt.

Noen kommentarer mener at det er det samme om man er smart uten utdanning som om man er smart med utdanning. Det mener kun de uten.

Det er ikke sikkert denne forskjellen betyr så mye for et par.

Anonymous poster hash: f81d2...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Haha, må bare le av sånne selvhøytidelige "høytutdannede" jenter som deg :D Hvor mange av de 60% jentene på høyskolene studere noe fornuftig? Som for eksempel naturvitenskapelige fag? Der er flertallet fortsatt gutter. Og det er menn som skaper verdier og arbeidsplasser, jenter blir papirflyttere og lever av det mannen skaper. Hvordan tror du oljen og rikdommen i norge kom fra. Oljen spaserte ikke ut av Norsjøen. Det er menn som bydge platformer, rør, skip, datasystemer, ikke damer med bachelor i mediavitenskap. Det huset du bor i, lyset som kommer når du trykker på bryteren, vannet i springen, skyldes vel ikke damer med bachelor i statsvitenskap. Det er de "utdanningsløse" snekkere, rørleggere og elektrikere som har bygd. Den pcen du skriver på, os'et den kjører, webservere kvinneguiden hostes på er vel ikke utviklet av damer med bachelor i sosialvitenskap. Så kom ned fra din høye hest. Hadde alle menn med yrkesfaglig utdannelse forsvunnet , hadde alle kjerringer med sine akedemiske grad sultet ihjel...

Anonymous poster hash: 77e08...80a

 

Hva er det med mennesker som deg egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må bare le av sånne selvhøytidelige "høytutdannede" jenter som deg :D Hvor mange av de 60% jentene på høyskolene studere noe fornuftig? Som for eksempel naturvitenskapelige fag? Der er flertallet fortsatt gutter. Og det er menn som skaper verdier og arbeidsplasser, jenter blir papirflyttere og lever av det mannen skaper. Hvordan tror du oljen og rikdommen i norge kom fra. Oljen spaserte ikke ut av Norsjøen. Det er menn som bydge platformer, rør, skip, datasystemer, ikke damer med bachelor i mediavitenskap. Det huset du bor i, lyset som kommer når du trykker på bryteren, vannet i springen, skyldes vel ikke damer med bachelor i statsvitenskap. Det er de "utdanningsløse" snekkere, rørleggere og elektrikere som har bygd. Den pcen du skriver på, os'et den kjører, webservere kvinneguiden hostes på er vel ikke utviklet av damer med bachelor i sosialvitenskap. Så kom ned fra din høye hest. Hadde alle menn med yrkesfaglig utdannelse forsvunnet , hadde alle kjerringer med sine akedemiske grad sultet ihjel...

Anonymous poster hash: 77e08...80a

Studerer IT pluss noe mer, så, kremt, STFU.

Hilsen TS.

:)

 

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må bare le av sånne selvhøytidelige "høytutdannede" jenter som deg :D Hvor mange av de 60% jentene på høyskolene studere noe fornuftig? Som for eksempel naturvitenskapelige fag? Der er flertallet fortsatt gutter. Og det er menn som skaper verdier og arbeidsplasser, jenter blir papirflyttere og lever av det mannen skaper. Hvordan tror du oljen og rikdommen i norge kom fra. Oljen spaserte ikke ut av Norsjøen. Det er menn som bydge platformer, rør, skip, datasystemer, ikke damer med bachelor i mediavitenskap. Det huset du bor i, lyset som kommer når du trykker på bryteren, vannet i springen, skyldes vel ikke damer med bachelor i statsvitenskap. Det er de "utdanningsløse" snekkere, rørleggere og elektrikere som har bygd. Den pcen du skriver på, os'et den kjører, webservere kvinneguiden hostes på er vel ikke utviklet av damer med bachelor i sosialvitenskap. Så kom ned fra din høye hest. Hadde alle menn med yrkesfaglig utdannelse forsvunnet , hadde alle kjerringer med sine akedemiske grad sultet ihjel...

Anonymous poster hash: 77e08...80a

 

Ja ha, hvis menn er så gode til alt, hvordan kan det da ha seg at de sakter bak ut overalt i den vestlige verden??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer IT pluss noe mer, så, kremt, STFU.

Hilsen TS.

:)

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

Etterlyste du ikke flere manlige studenter? Dominerer kvinner IKT studiene og??

Anonymous poster hash: 77e08...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etterlyste du ikke flere manlige studenter? Dominerer kvinner IKT studiene og??

Anonymous poster hash: 77e08...80a

Jeg går på mange studentfester i den store byen jeg bor, og det er helt klart flest jenter blant studentmassen!

 

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at mennene fra arbeiderklassen henger adskillig etter pga jobbene de en gang fylte er enten flyttet til den 3 verden eller blitt okkupert her hjemme av polakker, men istedet for å ta de kreative tullingene som fant på det her, så klandrer de kvinnfolkene. Ja, de er mandige de her mennene og guttene de er fedre til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mann. Og menn vokser ikke opp og ser etter forsørgere. Kvinner "må" ha noen og se opp til og beundre/repektere. Bli tatt vare på. Selv om de gjerne har penger selv så er dette noe de har fra sin mor og far.

Som mann med master så kunne du gjerne ha gifta deg med den hotte dama på Rema 1000. Andre menn ville nikket anerkjennede.

Hvis en kvinne hadde forsøkt samme stuntet vill venniner i kvinnekartellet hvisket"hva ser HUN i han" Hun kunne fått bedre...og det veit hun. Presset for å finne noe de kan vise frem som et trofe, se hvem JEG kapret skal man ikke undervurdere. En kvinne advokat som gifter seg med en bussjåfør?!? da hadde hennes kred sunket betydelig.

Som du ser i tråden er andre formuleriinger brukt. Eks Samme nivå, kjenner de samme utfordringene osv. Det er mer politisk korrekt fordi penger, pikk, makt og status er ikke greit å si høyt. Det veit alle....

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

Det der er bare tull! Menn er like opptatt hos status hos damene! De kunne kanskje pult hun hotte dama på Rema 1000 men datet eller giftet seg med? Neppe. I min omgangskrets har jeg mange gutter fra velstående familier som tar høye utdannelser. De er veldig opptatt av å finne en bra dame. Dvs en som har hele pakken; vakker, smart, hyggelig, dannet OG høyt utdannet. Og de kan faktisk tillate seg å ha så høye krav og de har ikke noe problem med å finne og få den type dame heller. Så når valget står mellom hun hotte på Rema 1000 og hun hotte med jusutdannelse, kremjobb og som vil brilliere i enhver sosial setting...så er valget enkelt.

Anonymous poster hash: 73be5...311

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der er bare tull! Menn er like opptatt hos status hos damene! De kunne kanskje pult hun hotte dama på Rema 1000 men datet eller giftet seg med? Neppe. I min omgangskrets har jeg mange gutter fra velstående familier som tar høye utdannelser. De er veldig opptatt av å finne en bra dame. Dvs en som har hele pakken; vakker, smart, hyggelig, dannet OG høyt utdannet. Og de kan faktisk tillate seg å ha så høye krav og de har ikke noe problem med å finne og få den type dame heller. Så når valget står mellom hun hotte på Rema 1000 og hun hotte med jusutdannelse, kremjobb og som vil brilliere i enhver sosial setting...så er valget enkelt.

Anonymous poster hash: 73be5...311

 

Enig, menn som vil opp og frem i livet kan ikke være ilag med en uutdannet kjerring. Det går ikke lenger, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare tull! Menn er like opptatt hos status hos damene! De kunne kanskje pult hun hotte dama på Rema 1000 men datet eller giftet seg med? Neppe. I min omgangskrets har jeg mange gutter fra velstående familier som tar høye utdannelser. De er veldig opptatt av å finne en bra dame. Dvs en som har hele pakken; vakker, smart, hyggelig, dannet OG høyt utdannet. Og de kan faktisk tillate seg å ha så høye krav og de har ikke noe problem med å finne og få den type dame heller. Så når valget står mellom hun hotte på Rema 1000 og hun hotte med jusutdannelse, kremjobb og som vil brilliere i enhver sosial setting...så er valget enkelt.

Anonymous poster hash: 73be5...311

 

Det har kanskje noe med at de kommer fra velstående familier, og dermed er representativ for kanskje 0.1% av menn.

Anonymous poster hash: ff193...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kanskje noe med at de kommer fra velstående familier, og dermed er representativ for kanskje 0.1% av menn.

Anonymous poster hash: ff193...aea

Nja eller så ønsker utdannede menn hotte kvinner MED utdannelse. Er ikke akkurat umulig å få i både pose og sekk

Anonymous poster hash: 73be5...311

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja eller så ønsker utdannede menn hotte kvinner MED utdannelse. Er ikke akkurat umulig å få i både pose og sekk

Anonymous poster hash: 73be5...311

 

Nøkkelordet her er at utdannelse. De gifter seg ikke med den hotte damen uten utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...