Gå til innhold

Gutter som dropper ut og dating-markedet i fremtiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at mye av problemet i Norge i dag er at vi har det for godt og er bortskjemte. Før i tiden i Norge, og i mange andre land i dag, så kan man ikke droppe ut av skolen for da er fremtiden ødelagt. Dropper man ut nå, kan man få penger av NAV. Greit at ikke skolen passer for alle, men færre hadde nok droppet ut om alternativene var dårligere. 



Anonymous poster hash: f4b61...a2b
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Du skriver at det ikke er 1 av 3 gutter som dropper ut, men i artikkelen står det "1 av 3 gutter" flere ganger.

Det du sier om oppdragelse er nok riktig. 

Tipper det er mange foreldre som sender guttungen på rommet og venter at han gjør lekser, mens han sitter og spiller PC i smug.

Eller at de bare har gitt opp den ene mest late/hypre av guttebarna, og er fornøyd med de andre døtrene og sønnene... trist!!

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

 

Jeg søkte etter "1 av 3" men fant ingenting på det. 

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/en-av-tre-dropper-ut-av-videregaende/1515614.html

Anonymous poster hash: e41e2...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva skal vi liksom gjøre med det da?Pule de stakkars taperne på dugnad? Heller alene enn sammen med en mann som jeg ikke finner attraktiv. 

Anonymous poster hash: 74cb8...70f

 

 

Nope , samfunnet er som det er. Dette vil gå seg til og bli normalen etterhvert. Før var hjemmeværende husmor med deltidsjobb og gubben på fabrikken normalen. At kona nå har en høy stilling innen bank/forsikring/helse og mannen litt lavere (men akseptabelt) blir normalen etterhvert.

 

Noen blir forventet å fly til Asia etter partner, det er omtrent allment akseptert nå. Samme med "voksne" skilte kvinner med barn fra tidligere forhold som trives alene og bruker tiden på vinturer til Frankrike eller kulturreiser til Toscana. Og koser seg med venniner i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg søkte etter "1 av 3" men fant ingenting på det. 

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/en-av-tre-dropper-ut-av-videregaende/1515614.html

Anonymous poster hash: e41e2...bc0

 

 

De på den første overskriften du kommer til. Det er ikke veldig vanskelig akkurat...

"Hele en av tre gutter dropper ut av videregående skole."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror at mye av problemet i Norge i dag er at vi har det for godt og er bortskjemte. Før i tiden i Norge, og i mange andre land i dag, så kan man ikke droppe ut av skolen for da er fremtiden ødelagt. Dropper man ut nå, kan man få penger av NAV. Greit at ikke skolen passer for alle, men færre hadde nok droppet ut om alternativene var dårligere. 

Anonymous poster hash: f4b61...a2b

 

Det er ikke akkurat mange kronene du får av NAV. De aller fleste vil heller jobbe. Navere er ikke et så stort problem som noen skal ha det til. Og kutter vi NAV så går det ut over de som trenger NAV. I Sverige gjorde de det, og det fikk fatale konsekvenser der en mor holdt på å bli hjemløs fordi NAV i Sverige hadde bestemt at hun kunne jobbe, selv om legene hadde sagt hun ikke kunne. Tror hun hadde MS eller noe slikt. Og så var det en mann som ikke kunne gå og som var innlagt på sykehus 2 dager i uka for medisinering der de også hadde trumfet legene og sagt at han måtte finne seg en jobb. Det er sykt. 

 

Anonymous poster hash: e41e2...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg søkte etter "1 av 3" men fant ingenting på det. 

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/en-av-tre-dropper-ut-av-videregaende/1515614.html

Anonymous poster hash: e41e2...bc0

 

Jeg linket til artikkelen om gutter i åpningsinnlegget: http://www.nrk.no/norge/_-tar-for-lang-tid-a-fange-opp-de-som-dropper-ut-av-skolen-1.12410812

:) Hilsen TS.

 

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er det bortskjemt å ville ha en mann som har samme interesser og utdannelses-nivå som seg selv? 

Utdyp gjerne hvorfor...

Jeg mener det kanskje er litt bortskjemt å ville ha en mann som har gått gjennom det samme som meg selv, men jeg skal ærlig innrømme at jeg dessverre ønsker det. :) Heldigvis har jeg ikke så mange andre krav lenger...

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

 

 

Vel, du står i direkte fare for å velge bort menn som kunne vært fantastiske for din del kun fordi de ikke har samme utdannelses-nivå som deg. Jeg skjønner ikke helt hvor det enorme fokuset på utdannelse blant kvinner plutselig har kommet og at det skal faktisk ha såpass mye å si at man velger bort genuint fantastiske menn, fordi de ikke er like høyt utdannet. Personlig har jeg en mastergrad men opplever titt og ofte å ha bedre faglige samtaler med folk med lavere utdanning, kontra de på samme "nivå"(blir kvalm av å bruke det ordet) som meg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du står i direkte fare for å velge bort menn som kunne vært fantastiske for din del kun fordi de ikke har samme utdannelses-nivå som deg. Jeg skjønner ikke helt hvor det enorme fokuset på utdannelse blant kvinner plutselig har kommet og at det skal faktisk ha såpass mye å si at man velger bort genuint fantastiske menn, fordi de ikke er like høyt utdannet. Personlig har jeg en mastergrad men opplever titt og ofte å ha bedre faglige samtaler med folk med lavere utdanning, kontra de på samme "nivå"(blir kvalm av å bruke det ordet) som meg. 

 

Du er mann. Og menn vokser ikke opp og ser etter forsørgere. Kvinner "må" ha noen og se opp til og beundre/repektere. Bli tatt vare på. Selv om de gjerne har penger selv så er dette noe de har fra sin mor og far.

 

Som mann med master så kunne du gjerne ha gifta deg med den hotte dama på Rema 1000. Andre menn ville nikket anerkjennede.

 

Hvis en kvinne hadde forsøkt samme stuntet vill venniner i kvinnekartellet hvisket"hva ser HUN i han" Hun kunne fått bedre...og det veit hun. Presset for å finne noe de kan vise frem som et trofe, se hvem JEG kapret skal man ikke undervurdere. En kvinne advokat som gifter seg med en bussjåfør?!?  da hadde hennes kred sunket betydelig.

 

Som du ser i tråden er andre formuleriinger brukt. Eks Samme nivå, kjenner de samme utfordringene osv. Det er mer politisk korrekt fordi penger, pikk, makt og status er ikke greit å si høyt. Det veit alle....

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Dette har vært diskutert før , ganske grundig men med forskjellige innfallsvinkler.

 

Kortversjonen: Færre menn blir fedre. Flere "toppmenn" resirkuleres fordi det vil være for få menn for alle de høyt utdannede kvinnene. Fordi kvinner som oftes ikke tar til takke med lavere status. (hypergami)

 

Menn som kommer til kort i Norge får sette seg på flyet til fattige land hvor deres status blir høyere. Kvinner får fly til Købehavn hvor storken bor, prøve å kapre venninnes advokat/lege/siv.ing mann eller få 13 katter.

 

 

For oss i midten fortsetter livet omtrent som før? :ironi:

 

Dette, sjølv om ikke forstår ironiflagget bak den siste setninga. Eg tenkjer den også er rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Det som skjer er at kvinner som ikke har utdannelse som hovedpunkt når de velger partner blir å ha mindre konkurranse. De kan finne drømmemannen og leve lykkelig alle sine dager. Kvinnene som absolutt må ha en med mastergrad, ja de får stille seg i kø til drømmemannen blir ledig slik at de kan bli kvinne nr. 3 som har barn med denne drømmemannen. Alle tar sine valg og får som de fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men sånn har jo skolen alltid vært! Det er jo ikke oss jenter sin feil at guttene ikke klarer å oppføre seg i klasserommet.

Anonymous poster hash: f4b61...a2b

 

Hehe, skolehistorie er kanskje ikke ditt spesialfelt? 

Skolen har utviklet seg i en annen retning de siste tiårene. Mens man før snakket om at en gikk på skole for å "lære å bli noe", går de fleste på skole i dag for å "lære hvem de er". Med det menes at det i flere fag på studieforberedende (tidligere allmennfag) legger opp til å knytte sin egen livsverden til det en arbeider med på skolen. Det skal tolkes, reflekteres og føles. Klart det appellerer til flere jenter enn gutter i en livsfase der de fleste er umodne. At jenter leser langt flere skjønnlitterære bøker enn gutter på fritiden bør understreke dette poenget. 

Den jevne gutten er mer opptatt av å se en klar relevans mellom skole og yrkesliv. Det er også derfor mange gutter klarte seg bedre i skolen før statsråd Gudmund Hernes "akademiserte" de yrkesfaglige linjene på 90-tallet.  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper heller ikke for gutters skoleprestasjoner at praktiske kunnskaper de siste årene har måttet vike for et teoretisk og målbart kunnskapsbegrep. Tusen takk, PISA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er noe vi aldri ville sett skrevet, om det hadde vært 1 av 3 jenter som droppet ut. Da ville det vært skolen som måtte gjøre noe.

Anonymous poster hash: 59f33...0a5

 

 

Blank løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som skjer er at kvinner som ikke har utdannelse som hovedpunkt når de velger partner blir å ha mindre konkurranse. De kan finne drømmemannen og leve lykkelig alle sine dager. Kvinnene som absolutt må ha en med mastergrad, ja de får stille seg i kø til drømmemannen blir ledig slik at de kan bli kvinne nr. 3 som har barn med denne drømmemannen. Alle tar sine valg og får som de fortjener.

 

Vel, men som du selv kan observerer så velger godt utdannende menn kvinner som også er godt utdannende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men som du selv kan observerer så velger godt utdannende menn kvinner som også er godt utdannende. 

Jeg er på en datingside og det er utrolig hvor mange menn som vil være med meg selv om de har betydelig lavere utdanning enn det jeg har. Så jeg vet ikke helt jeg.

Anonymous poster hash: ebd2f...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg er på en datingside og det er utrolig hvor mange menn som vil være med meg selv om de har betydelig lavere utdanning enn det jeg har. Så jeg vet ikke helt jeg.

Anonymous poster hash: ebd2f...fa1

 

 

Jeg skrev ingenting om at menn med lavere utdanning ikke vil ha dame med høy utdanning. Det jeg skrev er på legmannsord er at hypergami tendenserer til å gå begge veier. Det  er ikke noe absolutt. Vi er tross alt mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er bare nok et av forsøkene i rekken der man forsøker å trykke "underklassemennene" ned. Det media ikke sier noe om er at yrker som tidligere ikke var høyskole/uni. utdanning har fått den statusen, som f. eks sykepleiere. 

 

Høyere utdanning blant dagens ubrukelige universitetsgrader vil heller ikke være noen høydare i fremtiden, det vil mange av kvinnene som har tatt uspesifiserte utdanninger smertelig få oppleve. Når velferdsstaten går i dass om en 15-30 års tid og man ikke har råd til så mange offentlige stillinger lenger så vil Norge slikt. 

 

Så da kan de sitte der med sine grader, og leve fra hånd til munn i en beintøff hverdag. 



Anonymous poster hash: 25c5e...c2d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sutring!

Hva gjør de selv for å bedre sjansene sine? Det er ikke alle andre sin feil!

Anonymous poster hash: b2a76...df3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del betyr ikke utdanningen en mann har så mye. Det som betyr noe er hva mannen gjør ut av det å ikke ha en utdanning.

 

En som sitter hjemme og spiller og ikke prøver å skape seg ett liv er totalt uinterssant.

 

En som derimot prøver å finne en jobb, er innovativ og klarer å skape en jobb å leve av er Mann.

 

Jeg ser for mange som tror dem skal bli den neste youtube-stjernen eller spill-millionær. De fnyser av skolen og kommer med eksempler som petter stordalen og røkke. Dem fullførte jo ikke vgs, så hvorfor skal dem.

Vel, hallo! Forskjellen er at dem har jobba ræva av seg for å komme dit dem er nå. De har ikke vært på gutterommet, fått middag servert og klesvasken plassert i skapene.

 



Anonymous poster hash: 39472...4fa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...