Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Du ANER ikke hvor deilig det er! :hoppe:

I dag har jeg vært på jobb, men måtte tusle hjem tidligere, hadde vondt i hodet og feber. Så nå ligger jeg under pleddet i sofaen og halvsover foran tv'en. :-) Var ute med noen venninner i går, spiste masse god mat og skravlet mye. Kjempekoselig! Hadde det ikke kost såpass mye, skulle jeg gjerne gjort tt ut en dag i uka! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det står 100% bananfri, og det smaker nesten bare mango og banan. :sukk: Gleder meg til å ta i bruk blenderen når vi flytter! Den står bare på lager nå, men jeg merker jeg savner der av og til.

I dag er det såååå fint vær! Klart, men kaldt, strålende sol og blå himmel. Deilig med litt pent vær for å få vårfølelsen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er mtp treningsplaner! Viktig å begynne i det små ja, og ikke ta på seg for mye med en gang, da blir man bare lei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit å begynne forsiktig. :-)

Denne uka er det varetelling på jobben for n'te gang på under ett år. Begynner å bli litt lei, så jeg merker at innsatsviljen og tiltakslysten munker betraktelig. Ellers hadde jeg jo fri i går, og fikk ladet opp litt. Gleder meg til påske, til å ha fri mer enn en dag av gangen!

Fikk bestilt time hos dyrlegen for å fjerne stingene til pus, i hvert fall, så det burde gjøre henne mer fornøyd. Jeg gleder meg sånn til vi flytter inn, og hun får mer plass å løpe på! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææsj, varetelling! *grøss* DET synes i hvert fall jeg er dritkjedelig! Men vi pleide alltid å ha det på søndager på gamlejobben, så da fikk jeg i hvert fall dobbelt betalt :fnise:

Jeg gleder meg også til påske! Fri blir godt! Når flytter dere inn på nystedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er noe herk! Vi har hatt rullerende varetellinger ca en i uka i et halvt år, før hovedtellingen I romjula. Og nå er det på'n igjen. Nå er det forberedelser til tellingen, før hovedtellingen er på søndag, så jeg Heldigvis får dobbel lønn da :ler:

Vi flytter inn litt i rykk og napp, men vi må være ute av leiligheten innen juni. Jeg håper egentlig på siste del av april, men vi får se litt an i forhold til hvor langt vi kommer på badet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Oi, her har dagboka kommet i andre rekke!

Nå har vi overtatt og begynte pusse opp - spennende tid! Har supermye å gjøre og lite tid, så kroppen responderer selvsagt med omgangssyke! Hurra.

Men, nå nærmer det seg innflytting, hvertfall!

På babyprøvefronten er et også litt nytt å melde, har nemlig sluttet med plaster! Så nå venter jeg bare på at syklusen normaliserer seg før det blir prøving! Tror TR bør melde sitt nærvær om to uker, men er jammen ikke sikker! Bra å ha en ovuview til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: kjenner jeg blir utålmodig nå! Er på dag 44 i syklusen, og fortsatt ingen tegn til TR. Er det kanskje vanlig å gå så lenge etter prevensjon? Jeg har jo tross alt gått på det i ti år så det har vel satt sine spor!

Hmm. Kanskje jeg får flytte over i prøverforumet for litt oppmuntring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Titter innom her jeg! Ser ut som om du er i en ganske lik situasjon som meg med huskjøp og avslutning av studier ;) Jeg er ikke prøver da, selv om det rasler godt i eggstokkene av og til :sjenert:

Angående lang syklus etter slutt på prevensjon er vel det ganske normalt. Husker at det tok 2-3 mnd før jeg fikk mensen etter å ha sluttet på p-piller en gang. Kroppen må "huske" hvordan den fungerer uten alle hormonene fra prevensjonen, og det er individuelt hvor lang tid det tar ;)

Ha en fortsatt fin søndag!

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer med overtagelse! :) Så spennende!

Spennende med prevensjonsslutt også! Jeg aner dessverre ingenting om hvor lang tid det tar før TR kommer eller hva du kan forvente når, men jeg står gjerne på sidelinjen og heier på deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Nautika! Koselig at du blir med, og artig at vi er i litt samme situasjon :-)

Hyggelig med heiagjeng, Surriball! :-D Ja, det er veldig spennende, noen ganger må jeg klype meg selv litt i armen. :fnise: Og det blir sååå mye finere der nå! Gleder meg til å flytte inn om tre uker!

Hurra! Flisene på badet er ferdiglagt (bare finpussen igjen), stua blir ferdigmalt i kveld, oooog tanta har meldt sin ankomst! Endelig! Etter en 50 dagers syklus, ble jeg faktisk glad for det, for første gang på lenge! :ler:

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å begynne prøvinga for alvor, da! ;)

Gjør dere all oppussinga selv, eller har dere leid inn fagfolk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nok i løpet av sommeren! :-D

Vi gjør mye selv, og har en svigerfar som er veldig hendig, så han gjør det meste, hehe. Har noen kamerater som er elektrikere osv, så vi får en del via dem. :-) Men begynner å kjenne det i nakken og skuldrene nå :-P maling er jammen tyngre enn man tror! Hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maling er undervurdert ja! Det verste er å male langt oppå veggen eller i taket. Litt av en styrketreningsøkt ;)

Fokuserer dere på det mest essensielle av rom nå mtp oppussing, eller tar dere hele huset med en gang?

Bra at TR endelig kom også, får håpe at den har stabilisert seg (eller at du slipper den pga graviditet) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prioritert de viktigste rommene, så badet blir totalrenovert og utvidet, mens kjøkken og stue blir malt inntil videre. Vi har også satt opp nytt tak i stua siden det var sånn strietak med mange rifter. Også har jeg malt litt over på det midlertidige soverommet, så det blir litt friskere. Vi skal totalrenovere det ordentlige soverommet men det blir nok ikke før i løpet av høsten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

TR kommet og overstått, nå er det klart for pp1 i juni! Herreminhatt så gøy og fryktelig skummelt på en gang! :bond:

Nå har vi nesten akkurat kommet tilbake fra huset, og jeg er såååå støl av å ha malt i tre uker! Haha, det tar sin tid!

Å nå har både samboeren ig puselille tatt kvelden, mens jeg sitter med teipbiter på fingertuppene og lager franske negler til i morgen. Håper de tørker natt, for jeg er TRØTT!

Ha en alldeles flott dag i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...