Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Fin og avslappende helg, selv om lile har vært helg ute og kjøre. Vi sovnet på sofaen i går og sov i TO TIMER - så da var selvsagt leggingen et mareritt i går kveld. Brukte nesten to timer på å få han til å sovne.. I dag har han vært sutrete og trøtt, men han har ikke fått sove og ikke fått smokk. Satser på at alt går knirkefritt med legging i kveld, for det er kjære som må til pers. Jeg skal treffe venninner i god tid før sengetid, så kjære må legge alle tre. Tassene klmmer hjem i kveld, regner med at de har hatt det fint! :) Bekkenet blir bare verre og verre, og natt til å går var det like ille som det var i forrige svangerskap. Litt bedre i dag, men kjemner det med en gang jeg bøyer meg eller vrir meg på feil måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøken Fryd har overnattet hos svigers i natt, og de lot henne sove nesten en halvtime på dagen i dag, så nå sitter Mannen inne hos henne... Har holdt på i en time, og jeg kjenner jeg blir en smule frustrert over at beskjeder om våre rutiner ikke når gjennom... :glare: Ja, hun er sliten i 15-tiden når hun ikke har sovet, men da må det avledning til for å få henne over kneika og tenke på noe annet.

Håper leggingen går lettere for dere i dag. Og at du koser deg med venninner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggingen gikk selvfølgelig som en drøm (jeg legger jo så godt til rette når det er mannen sin tur at det skulle jo bare mangle), og venninnetreffet ble en kjempesuksess! Er såååå lenge siden vi har vært alle sammen, og det er typisk at det må være på en søndag kveld slik at man må hjem tidlig... Jaja, får ta det igjen! Nå er det mat og tv og føttene på en pute i sofaen - håper virkelig det er rolig i bekkenet i natt, for trenger en god natts søvn etter all denne skrikingen til lille i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det full dag.. Først på morgenen varer jordmor. Alt var fint, hun fant hjertelyden til slutt etter mye rot. Snusket skreller noe voldsomt mens hun lette, så jeg var ikke bekymret akkurat da! :fnise: Men så oppdaget hun at BMI min er bittelitt over 27, og dermed må jeg ta glukoseprøve..... Gleder meg ikke så veldig, fått tid neste onsdag... Jaja, det må vel bare til. Regner med at alt går fint, hadde samme BMI i forrige svangerskap og da sa hun at siden det var så lite over 27 (tror hun sa 27,6), så trengte jeg ikke den prøven den gangen. Har tydeligvis endret praksis siden da. Men jeg har i alle fall handlet inn sunn mat, både middag til i dag (blomkålsuppe - namnam!) og snacks. Landet på blåbær, nektariner, nøtteblanding og yoghurt naturell! Klokka to er det tid for 3D ultralyd! Kjære kan ikke være med, for han skal ha med seg storegutta på noe greier halv tre. Så jeg får klare meg alene! Etter UL skal jeg hente lille og lage middag, høre lekser og se barnetv. Legging, tv og sengetid! Puh... Hverdagslivet er hardt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til fysio sist, men det var ikke noe for meg. For det første såpass langt å kjøre at jeg var verre da jeg kom hjem enn før jeg dro, og så en del bøying og greier som gjorde at jeg holdt på å svime av pga halsbrann. Skal få meg time hos akupunktør om litt tenker jeg, det virket så godt sist! Bekkenbelte har jeg ikke prøvd nei, skal sjekke det ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hjelper til masse han, jeg er bare ikke så flink til å sette pris på det! Også er han jo mann og har veldig god tid - særlig hvis jeg skal rekke noe! :fnise:

Gikk fint på UL i dag, det er ei sprek lita jente inni der! :) Godt å se at alt er i orden med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jente på vei!! :hjerte:

Så koselig å få ei jente inn i flokken, og ikke minst å se at alt står bra til med henne :nigo:

Bruker du pute til å ha mellom beina (knærne) når du skal sove for at det skal lette på bekkenvondter? Jeg klarte aldri å slutte med puta etter bekkenløsninga med storebror, men så har ikke bekkenet mitt blitt helt bra igjen heller enda (selv om det stort sett er bra for tida) :)

Håper legginga kommer seg hos dere snart. Er utrolig slitsomt når det står på, og spesielt når du er gravid i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker pute om natta ja, men har en tendens til å slenge den på golvet etter jeg har sovnet! I natt var det skikkelig ille igjen, i tillegg til halsbrann fra helvete.. Bekkenet er fortsatt ikke bra i dag, så jeg har tatt det ganske rolig. Bare en liten runde med hunden for å lette på samvittigheten!

Sitter med søknadsskjema for foreldrepermisjon, og er minst like frustrert som sist gang!! At det skal være så utrolig vanskelig alt sammen! Vi vil dra ut permisjonstiden så mye det går, i og med at vi ikke egentlig har barnehageplass før høsten 2016. Må til med en del ubetalt perm også, men det er helt greit. Får vel kontantstøtte også når hun har fylt ett?? Det hjemper jo på en smule.. Men så er det når det er lurt å ta ut ferie, og om det er lurt å ta all ferien på en gang eller trekke den ut til enkeltdager mellom rød-dager... Svimmel!!! I tillegg kommer selvfølgelig kjære på at vi skal se på alt dette her etter kl 22, samtidig mens han trykker på ipaden og er kun 60% tuned in.. Ringte NAV i går for å høre om vi kunne få en avgale med en rådgiver, men de tar ikke rådgivningsmøter i forhold til foreldrepenger.. Så da får vi streve på egenhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd facebook-sida til Nav Foreldrepenger? De er ganske greie. Men jeg er enig i at det er noe herk! Her gikk det så lenge at kjære fikk purrebrev fra Nav. :rolleyes: Han tok forresten enkeltdager med ferie i mai når det var så mange røddager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da går det an sånn altså... Får sånt alltid tilbake i posten med gule streker på, så regner med at det blir det samme nå! Men skal definitivt sjekke ut facebooksidene - godt tips! :)

Lille var kjempetrøtt i firetida i dag og ville ikke noe som helst. Fikk i han litt middag, et bad (ikke stas før jeg tok oppi boblebad med lavendelduft - var redd han skulle sovne oppi der da!), barnetv og en del kveldsmat før han sovnet eksemplarisk 20 minutter før tiden. Hardt å være barnehagegutt! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV-skjema er noe herk ja!!

Så flott at lille sovna før skjema i kveld. Her har nettopp vesla roa seg, og de i barnehagen vil øke sovetida på dagen på henne pga at hun er så gretten når de vekker henne etter en time! Jeg vil heller kutte ut eller ned på hvilen hennes... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å kutte dagsovingen til lille er det lureste vi har gjort! Han sov ALDRI natten gjennom før vi gjorde det midt i sommerferien.. Nå sover har gjennom i alle fall 90% av nettene! Bliss!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig lurt ut ja!! Vi kutta også dagsoving noen dager i sommerferien, men hun klarte seg ikke flere dager på rad uten å sove på dagen. Skulle liksom ønske at hun slutta av segselv. Jeg får ta en prat med kjære og de i barnehagen om det (han hadde sagt ja til å la henne sove mer på dagen...)

Sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg som en gammel og flat-sittet saccosekk...... Sov dårlig pga bekkenet, og har brukt første del av dagen på nett-tv og sjokomelk.... Kjempesunt! Tvang meg selv ut en tur med hunden (så slipper jeg å plukke ekle klumper fra plenen i kveld), og la meg rett ned på senga igjen da jeg kom tilbake. Våknet klokka sju i dag tidlig og det føltes som om klokka var fem... Egentlig skal jeg ut på en konsert med en venninnegjengmi kveld, men alt jeg egentlig vil er å ligge på sofaen under dyna mens mannen lager fredagsmat til meg. Og se gullrekka på tv... Sølv om jeg virkelig skulle ønske jeg hadde energi til å gå ut med jentene, for det er alltid så koselig! Tror rett og slett at jeg ikke blir noe særlig til selskap i kveld... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dager er slitsomme :( Det høres lurt ut å heller ta det med ro hjemme og bli vartet opp av mannen. Håper du får ei mye bedre natt i natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...