Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

The Conjuring

Jeg gir den terningkast 4, sånn med tanke på at den er en skrekkfilm. Var overraskende uhyggelig og hadde en historie som gjorde at man ble litt nysgjerrig og ikke kjedet seg underveis. Med alle de dårlige skrekkfilmene som finnes er dette nok til at jeg kan si at jeg likte den.

Var til og med ørlittegranne påvirket av filmen da jeg gikk og la meg, og det skjer nesten aldri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes The Conjuring var ålreit. Ikke akkurat banebrytende, men den gjorde akkurat det den skulle, og ble ikke spesielt fjollete før helt på slutten. Absolutt en film jeg vil anbefale til folk som liker sjangeren.

Siste jeg så var This Is The End. Helt grei bro-komedie, ikke noe spesielt. Grei måte å drepe et par timer på, Micheal Cera var ganske morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Date Night med Steve Carell.

Fantastisk morsom! Holdt på å le meg blå! :D

Sex Tape m/Cameron Diaz og Jason Segel.

Hadde et høydepunkt der de var i det huset til hennes fremtidige overordnede der litt av hvert fant plass. Det var morsomt. Ellers synes jeg den var lite morsom og ikke veldig bra. Virket bedre når man så traileren. Som så mange andre filmer også gjør! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"My man is a loser"

Veldig midt på treet og forutsigbar komedie, men John Stamos har fortsatt draget på meg!

"Palo Alto"

Grei historie, men enten skjønte jeg ikke helt poenget eller så var det ikke noe godt poeng



Anonymous poster hash: 53982...0bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Face/off

Liker egentlig verken Nicolas Cage eller John Travolta men filmen er bra allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den helt frivillig. For andre gang. Jeg liker den. Hadde jeg skullet hengt meg opp i usannsynligheter så hadde jeg jo måttet droppe alt mulig.

Samme her, skjønner ikke hva Mann42 gnåler om. Så den for andre gang i går, og ser fram til oppfølgeren.

Siste film jeg så var i dag, så Ponyo for sikkert femte gang. Nydelig film, som alle andre Miyazaki sine filmer. Så den med norsk tale da, som føltes helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Hamburg Cell, om terrorangrepene 9/11.

Anonymous poster hash: c3de2...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

The Family. Helt ok film, men kjente jeg begynte å kjede meg litt. Eneste grunnen til at jeg så den var fordi Dianna Agron er med .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Before Sunset og Before Midnight. Spesielle filmer siden de (sammen med Before Sunrise) er filmet med så lange mellomrom (9 år mellom hver) og med samme skuespillere. Men så gjør jo Ethan Hawke noe lignende, men mer ambisiøst igjen med filmen Boyhood som kommer ut i disse dager der de har filmet en gutts/families oppvekst i 13 år. Og de filmet hver sommer i alle årene med samme skuespillere. Det er ekstremt imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, skjønner ikke hva Mann42 gnåler om. Så den for andre gang i går, og ser fram til oppfølgeren.

Siste film jeg så var i dag, så Ponyo for sikkert femte gang. Nydelig film, som alle andre Miyazaki sine filmer. Så den med norsk tale da, som føltes helt feil.

Vel, det ødelegger liksom moroa når filmen viser forskere og vitenskapsmenn som oppfører seg som mindre begavede tenåringer uten kunnskaper eller forståelse for farene ved å (for eksempel) ta av seg hjelmen i en hule på en fremmed planet. Det KUNNE jo være et virus der som fikk ebola til å se ut som en lett forkjølelse. Og sannelig VAR det ikke det, også. Eller virus, den svarte gugga som får alt til å mutere hyperraskt er kanskje ikke et virus, men det var definitivt noe å se opp for.

Men jeg bitcher vel egentlig mest fordi jeg gledet meg sånn til denne filmen. Jeg har vært fan av Aliens-prosjektet siden den første filmen, og har liksom digget all things alien. Så jeg så virkelig frem til Prometheus som en slags prequel til de andre 4 (8 hvis man teller med Predator-filmene. De er liksom en del av det samme universet, siden Predator/Aliens-lore sier at Aliens ble spredt i galaksen fordi Predators anså dem for å være det ultimate byttedyret, og plasserte dem ut for å jakte på dem i forskjellige miljøer.)

Da er det litt trist når intrigen drives fremover av at den presumtivt proffeste og mest kunnskapsrike besetningen Weylan/Yutani kunne kjøpe for penger, oppfører seg som idioter.

Bortsett fra det så var filmen veldig godt laget, produksjonsmessig og teknisk. Ikke noe å si på det. Jeg håper virkelig at oppfølgeren får et manus med iallfall NESTEN rasjonelle hovedpersoner, og kommer nok til å se den også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, det ødelegger liksom moroa når filmen viser forskere og vitenskapsmenn som oppfører seg som mindre begavede tenåringer uten kunnskaper eller forståelse for farene ved å (for eksempel) ta av seg hjelmen i en hule på en fremmed planet. Det KUNNE jo være et virus der som fikk ebola til å se ut som en lett forkjølelse. Og sannelig VAR det ikke det, også. Eller virus, den svarte gugga som får alt til å mutere hyperraskt er kanskje ikke et virus, men det var definitivt noe å se opp for.

Men jeg bitcher vel egentlig mest fordi jeg gledet meg sånn til denne filmen. Jeg har vært fan av Aliens-prosjektet siden den første filmen, og har liksom digget all things alien. Så jeg så virkelig frem til Prometheus som en slags prequel til de andre 4 (8 hvis man teller med Predator-filmene. De er liksom en del av det samme universet, siden Predator/Aliens-lore sier at Aliens ble spredt i galaksen fordi Predators anså dem for å være det ultimate byttedyret, og plasserte dem ut for å jakte på dem i forskjellige miljøer.)

Da er det litt trist når intrigen drives fremover av at den presumtivt proffeste og mest kunnskapsrike besetningen Weylan/Yutani kunne kjøpe for penger, oppfører seg som idioter.

Bortsett fra det så var filmen veldig godt laget, produksjonsmessig og teknisk. Ikke noe å si på det. Jeg håper virkelig at oppfølgeren får et manus med iallfall NESTEN rasjonelle hovedpersoner, og kommer nok til å se den også.

I følge imdb er Noomi og Michael i oppfølgeren også, så det blir jo samme hovedpersonene. Vil tro de starter opp rett etter hvordan den sluttet.

Uansett, er jo smak og behag, er absolutt diverse ting jeg ville hatt annerledes i filmen men alt i alt syns jeg den er bra. Om de bare skulle vært superforsiktige og oppført seg som Charlize sin karakter ville det ikke vært noe spenning. Er ikke sånn storfan av Alien filmene selv så for min del kunne de spart seg den delen. Jeg var mer interessert i disse "menneskene" og skulle ønske vi fikk mer svar på deres historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge imdb er Noomi og Michael i oppfølgeren også, så det blir jo samme hovedpersonene. Vil tro de starter opp rett etter hvordan den sluttet.

Uansett, er jo smak og behag, er absolutt diverse ting jeg ville hatt annerledes i filmen men alt i alt syns jeg den er bra. Om de bare skulle vært superforsiktige og oppført seg som Charlize sin karakter ville det ikke vært noe spenning. Er ikke sånn storfan av Alien filmene selv så for min del kunne de spart seg den delen. Jeg var mer interessert i disse "menneskene" og skulle ønske vi fikk mer svar på deres historie.

"Ikke noe spenning"?

Hvis man ikke klarer å lage en spennende historie om et team forskere som lander på en fremmed planet for å søke etter svarene på hvor menneskeheten kommer fra, og faktisk kommer i kontakt med en livs levende "ingeniør" (som viser seg å være en mean motherfucker) uten å "tvinge" hovedpersonene til å oppføre seg som idioter, så bør man finne seg en annen jobb.

Ta nå for eksempel den første aliens-filmen. Den er et stjerneeksempel på hvordan det KAN gjøres. Og den var ganske spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Syntes prometheus var veldig bra jeg...men enig med mann42 at det med at de tok av hjelmene var dumt..litt vel naive forskere.

Men det var også det eneste teite jeg bet merke i. Syntes resten var spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prometheus var en film jeg hadde veldig lyst til å like. Den gjør mye bra. Både skuespillerpresastasjoner, regi, musikk og ikke minst atmosfære er helt topp, men det er rett og slett så mye tull i manuset at hele greia kollapser for meg. Helt enig med Mann 42, en spenningsfilm er ikke spennende om menneskene i den oppfører seg som komplette idioter. Ser heller Alien, Moon, Sunshine eller tilmed Event Horizon om jeg vil ha skikkelig sci-fi-thriller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...