Gå til innhold

Skatt og tyveri, likheter og forskjeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er likhetene mellom skatt og tyveri?

 

Hva er forskjellene?



Anonymous poster hash: 2d0ef...d1a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyveri er ikke vedtatt demokratisk. 

 

Uten skatt hadde du vært fattigere. Uten tyveri hadde du vært rikere. 

 

Skatt er forutsigbart. 

 

 



Anonymous poster hash: ed4ca...897
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi snart få en aldersgrense på dette forumet?

Eller opptaksprøver?

Anonymous poster hash: 32b46...3ac

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi snart få en aldersgrense på dette forumet?

Eller opptaksprøver?

Anonymous poster hash: 32b46...3ac

 

Jeg forstår godt at du tror de er barn, for de minner veldig, men de er bare liberalister. Liberalister er akkurat som små barn, de skal ha det akkurat som de vil og når de ikke får det så griner de. 

 

 

Anonymous poster hash: ed4ca...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er likhetene mellom skatt og tyveri?

Hva er forskjellene?

Anonymous poster hash: 2d0ef...d1a

Kan det være at i begge tilfeller tar noen noe som er ditt? Uten at du nødvendigvis har godkjent det.

Ser for meg at en større andel mennesker ser på skatt som et mindre onde. Og at de samme menneskene tvinger andre til å gjøre det samme som de.

Noen må gjerne argumentere mot meg om jeg tar feil. Saklig argumentasjon er ikke noe jeg forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at du tror de er barn, for de minner veldig, men de er bare liberalister. Liberalister er akkurat som små barn, de skal ha det akkurat som de vil og når de ikke får det så griner de.

Anonymous poster hash: ed4ca...897

Hva er ditt problem egentlig? Må du være så ekkel bare fordi noen mener noe annet enn deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at i begge tilfeller tar noen noe som er ditt? Uten at du nødvendigvis har godkjent det.

Ser for meg at en større andel mennesker ser på skatt som et mindre onde. Og at de samme menneskene tvinger andre til å gjøre det samme som de.

Noen må gjerne argumentere mot meg om jeg tar feil. Saklig argumentasjon er ikke noe jeg forventer.

Dette har vi vært gjennom før.

Du mangler totalt forståelse for hva skatt er, og hva du får igjen for det.

Selvfølgelig får du ikke saklig argumentasjon når du fremsetter så dumme påstander....

Anonymous poster hash: 32b46...3ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har godkjent det ved å bli boende i Norge. 



Anonymous poster hash: ed4ca...897
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi vært gjennom før.

Du mangler totalt forståelse for hva skatt er, og hva du får igjen for det.

Selvfølgelig får du ikke saklig argumentasjon når du fremsetter så dumme påstander....

Anonymous poster hash: 32b46...3ac

 

Håper du etterhvert innser hvor tåpelig du ser ut når du kaller andre det uten å begrunne det med annet enn at de er tåpelig. 

 

Men som jeg sa, jeg forventet ikke noe saklig. Det er stort sett usaklige mennesker her inne. 

 

Edit: Istedenfor å gå på person, så oppfordrer jeg deg til å angripe de påstandene folk fremsetter. Det motsatte av det du gjorde mot meg her altså. 

Og hva har vi egentlig vært igjennom før? Hvem er du? Anonymbrukere står for ca 50% av forumets innlegg så at vi har vært igjennom noe som helst før er vanskelig å forholde seg til. 

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life. The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that oftel engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

 

 



Anonymous poster hash: ed4ca...897
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life. The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that oftel engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

 

 

Anonymous poster hash: ed4ca...897

 

 

Nå var du morsom. Gratispoeng til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er likhetene mellom skatt og tyveri?

 

Hva er forskjellene?

Anonymous poster hash: 2d0ef...d1a

 

 

Likhetene er mange.

 

Forskjellen er at når det gjelder skatt, så er det politikerne som står bak tyveriet, og politikerne disponerer voldsmonopolet i Norge, så det er nytteløst å anmelde tyveriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er ditt problem egentlig? Må du være så ekkel bare fordi noen mener noe annet enn deg?

Se gjerne på hva du selv skrev i tråden din om søndagsåpent, og hvordan du omtaler de som stemte på noe du er uenig i.

 

Angående trådens tema, så er det vel bare liberalistenes forkjærlighet til dårlig retorikk som gjør at de ser den store likheten mellom skatt og tyveri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyveri levers ikke tilbake til innbyggerene, det gjør skatt.

 

Skatt fordeler også velferdsgodene sånn nogenlunde mellom gruppene i samfunnet ved at alle barn får skole uten skolepenger (unntak: skoleturer) og læremidler (grunnskolen).

Kosnadene ved de offentlige helsetjenestene fordeles jevn ved egenandeler istedet for full betaling for påkrevet utførte tjenester.

Medisiner inngår i helsetjenester.

 

Bibliotek gjør lesestoff tilgjengelig for alle samfunnslag.

Offentlig kommunikasjon sponses gjennom skatteseddelen.

 

Dagpenger og AAP er ordninger som gjør at folk ikke nødvendigvis må gå fra gård og grunn om inntektsgrunnlaget svikter og det tar tid å finne ny jobb (ev. omskoleres)

 

Det er aldri slik at alle vil få nøyaktig like stort utbytte av sine egne skattekroner, men absolutt alle vil før eller siden har nytte og glede av måten de brukes på.

 

Så kan vi være hjertens enige om at de ikke alltid benyttes like effektivt, men det er en litt annen diskusjon enn hvorvidt man skal ha et skattesystem eller ikke.



Anonymous poster hash: 778a3...a34
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se gjerne på hva du selv skrev i tråden din om søndagsåpent, og hvordan du omtaler de som stemte på noe du er uenig i.

 

Angående trådens tema, så er det vel bare liberalistenes forkjærlighet til dårlig retorikk som gjør at de ser den store likheten mellom skatt og tyveri.

Hvorfor er du så usaklig at du drar inn andre tråder, avsporing. Skjerpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så usaklig at du drar inn andre tråder, avsporing. Skjerpings.

 

Jeg syntes det er helt greit å dra inn andre enkeltinnlegg fra andre tråder når noen pålegge andre en saklighet som man ikke følger selv. 

Anonymous poster hash: 43f00...f67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg syntes det er helt greit å dra inn andre enkeltinnlegg fra andre tråder når noen pålegge andre en saklighet som man ikke følger selv. 

Anonymous poster hash: 43f00...f67

 

 

Så da skal vi dra frem andre tråder i denne diskusjonen? Så man skal forsvare seg i denne tråden basert på noe man har sagt i en tidligere tråd? Høres veldig merkelig ut. Det fornuftige ville vært å holdt seg til temaet i denne tråden. 

 

Man dømmer ikke andre i en sak basert på hva de mener i en annen sak osv... Samme greie. 

 

Kan dog ikke forvente stort her inne. Virker som folk som er uenige går til personangrep ved første anledning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen likheter mellom skatt og tyveri.

Vanskelig å definere skatt som tyveri ut i fra definisjonen av tyveri, som gjerne står i lovverket. Det er helt riktig. 

 

Men likevel, det finnes mange likheter. Det kan du igrunn ikke nekte for, det ville i tilfellet vært absurd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...