Gå til innhold

Unisex toalett, barneskoler.


maskineple

Anbefalte innlegg

Lokal AUF leder er ikke AP medlem? 

 

Problemet her er at de vil bruke våre penger til å bytte toaletter for å tilpasse seg et samfunn pga et par transer.  

 

Dersom de vil fortelle unger og barneskoler at transer er normale folk uten psykiske problemer så har vi et problem. Det er problemet, ikke det at kjønn skal dele samme toalett. 

 

Han sier det jo selv. 

 

Transer er normale folk og unnskyld meg men du er jo en jævla dritt. En dritt jeg håper er barnløs, forblir barnløs og dør i ensomhet.. Folk som deg fortjener faen ikke å omgås andre mennesker! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Transer er normale folk og unnskyld meg men du er jo en jævla dritt. En dritt jeg håper er barnløs, forblir barnløs og dør i ensomhet.. Folk som deg fortjener faen ikke å omgås andre mennesker! 

 

Du trenger ikke bli så sur, det er jo bare et nettforum, og min mening er at transseksuelle har Dysmorfofobi, nokså likt spiseforstyrelser.

 

Dette er grunnen til at respekterte vitenskapelige institutter som John Hopkins University ikke lenger utfører kjønnsoperasjoner, fordi de har funnet ut at i de fleste tilfeller er disse operasjonene ikke opp det underliggende psykiske problemer, og at det har vært tilfeller av folk som ønsker å gå tilbake til sin biologiske kjønn, men det blir jo ekstremt vanskelig å gå tilbake...

 

 

En av verdens mest kjente psykologer sier det, og du kaller meg en " jævla dritt som bør dø"? 

 

Og jeg er allerede veldig ensom så barn får jeg nok ikke. 

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bli så sur, det er jo bare et nettforum. 

 

Og jeg er allerede veldig ensom så barn får jeg nok ikke med det første. 

Skulle vært tvangssterilisering på sånne som deg.

Anonymous poster hash: 90918...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skulle vært tvangssterilisering på sånne som deg.

Anonymous poster hash: 90918...494

 

 

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bli så sur, det er jo bare et nettforum, og min mening er at transseksuelle har Dysmorfofobi, nokså likt spiseforstyrelser.

 

Dette er grunnen til at respekterte vitenskapelige institutter som John Hopkins University ikke lenger utfører kjønnsoperasjoner, fordi de har funnet ut at i de fleste tilfeller er disse operasjonene ikke opp det underliggende psykiske problemer, og at det har vært tilfeller av folk som ønsker å gå tilbake til sin biologiske kjønn, men det blir jo ekstremt vanskelig å gå tilbake...

 

 

En av verdens mest kjente psykologer sier det, og du kaller meg en " jævla dritt som bør dø"? 

 

Og jeg er allerede veldig ensom så barn får jeg nok ikke. 

Klart du er ensom... Normale oppegående folk skygger banen for sånne som deg og ja, jeg blir forferdelig sint og provosert! Jeg driter oppi hva en forsker sier... Jeg er transe selv og vet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du er ensom... Normale oppegående folk skygger banen for sånne som deg og ja, jeg blir forferdelig sint og provosert! Jeg driter oppi hva en forsker sier... Jeg er transe selv og vet!!!

 

Forskere kan ikke ignoreres dersom du vil føre politikk. 

 

Og normale mennesker sier ikke noen fortjener å dø kun fordi de er uenige. 

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskere kan ikke ignoreres dersom du vil føre politikk. 

 

Og normale mennesker sier ikke noen fortjener å dø kun fordi de er uenige. 

Igjen, du ser det du vil se... For ENKELTE hjalp ikke et kjønnsskifte... Ikke det samme som at det ikke hjelper for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos psykolog og det har kommet frem til at f.eks. du som gutt føler deg som en jente, og du har dokumentasjon på det (sånn at ikke gutter f.eks. utnytter systemet for og se på jentene på jentedoen eller lignende), er jo problemet løst, siden du da kan benytte jentedoen. Og omvendt om du er jente og føler deg som en gutt.

Jeg liker ikke unisextoaletter siden menn ofte tilgriser doene mer, og jeg synes ofte at slike dasser stinker mer enn det kjønnsfordelte doer gjør.

Anonymous poster hash: ee92a...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bli så sur, det er jo bare et nettforum, og min mening er at transseksuelle har Dysmorfofobi, nokså likt spiseforstyrelser.

 

Dette er grunnen til at respekterte vitenskapelige institutter som John Hopkins University ikke lenger utfører kjønnsoperasjoner, fordi de har funnet ut at i de fleste tilfeller er disse operasjonene ikke opp det underliggende psykiske problemer, og at det har vært tilfeller av folk som ønsker å gå tilbake til sin biologiske kjønn, men det blir jo ekstremt vanskelig å gå tilbake...

 

 

En av verdens mest kjente psykologer sier det, og du kaller meg en " jævla dritt som bør dø"? 

 

Og jeg er allerede veldig ensom så barn får jeg nok ikke. 

For noe sludder. Dysmorfofobi er noe helt annet. De som lider av det tror at de har en skavank som må skjules, og de bruker mye tid og energi på dette. "Feilen" er oftest minimal, og de fleste andre vil ikke legge merke til det, eller oppfatte det som hverken en misdannelse eller en skjønnhetsfeil.

At en eldre professor mener det er en villfarelse eller en psykiatrisk lidelse å oppleve at ens biologiske kjønn er anderledes enn ens egen opplevelse av kjønnstilhørighet gjør det ikke nødvendigvis til et faktum at det ER slik. Og det er et ganske stort fagmiljø innen psykiatrien som mener at opplevd kjønnstilhørighet kan "overstyre" biologien og gjøre at personen det gjelder føler seg langt mer komfortabel med å bli sett på og behandlet som en av det motsatte kjønn.

Hans betraktninger om at det er bortkastet å tilby dem kirurgi, siden selv de som sier at de er fornøyde med resultatet av kjønnsskiftet, fortsatt ikke blir 100% friske og glade veltilpassede mennesker, stiller jeg meg undrende til. Det er mange grunner til at en transperson kan komme til å slite en del etter en kjønnskifte-operasjon. Omgivelsenes reaksjoner på kjønnskiftet, utstøtelse av sin familie, muligens et behov for å bryte over tvert med sin tidligere omgangskrets, f.eks. Det er mye som kan rakke til den psykososiale tilpasningen.

At barn med uklar kjønnsidentitet etter hvert vokser av det, ser jeg som et ikke-argument i denne saken.

En annen sak er at jeg ikke helt ser behovet for full kirurgisk korreksjon i alle tilfeller. I Norge tvinger man transpersoner til å gjennomgå dette før de får skifte kjønnsidentitet juridisk. Mens mange transpersoner ikke ser ut til å ha det samme behovet for å være anatomisk korrekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, du ser det du vil se... For ENKELTE hjalp ikke et kjønnsskifte... Ikke det samme som at det ikke hjelper for noen

 

Så glad det hjalp for deg! :blomst: Heier på friheten!

Anonymous poster hash: c6493...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskere kan ikke ignoreres dersom du vil føre politikk. 

 

Og normale mennesker sier ikke noen fortjener å dø kun fordi de er uenige. 

Man kan alltids finne en forsker som støtter et hvilket som helst standpunkt. Hvis man vil bruke vitenskap som grunnlag for politikk, så gjør man klokest i å se på de standpunkter som det er vitenskaplig konsensus om. "Din" forsker representerer gårsdagens holdning til transkjønnethet. Det skulle ikke forbause meg om han protesterte da homoene ble friskmeldt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette var jo nettopp det South Park gjorde narr av. AUF er og blir en parodi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskineple, hva er grunnen til at du tenker slik om transer?

Aksepterer du homofili? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskineple, hva er grunnen til at du tenker slik om transer?

Aksepterer du homofili? 

 

Ja jeg aksepterer homofili. 2 Voksne personer kan gjøre det de vil.

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transer er normale folk og unnskyld meg men du er jo en jævla dritt. En dritt jeg håper er barnløs, forblir barnløs og dør i ensomhet.. Folk som deg fortjener faen ikke å omgås andre mennesker! 

 

Unnskyld meg, men hva feiler deg?

 

Det er enormt mange grupper i samfunnet som fortjener liknende respekt, men man tar ikke de hensynene fordi det blir for omfattende. Jeg har også behov, du har behov, alle har behov. Vi kan ikke bli knust av den grunn fordi vi føler at samfunnet ikke aksepterer oss. Mennesker må først og fremst akseptere seg selv, ikke kreve at samfunnet skal akseptere dem og legge til rette på alle mulige mikronivåer. Samfunnet har aldri akseptert meg som den personen jeg er, men hvorfor skal jeg da gidde å bruke kreftene mine på noe som ikke fører noe steds hen? Det viktigste er at jeg finner det jeg vil selv i livet, hvorfor skal jeg tre det nedover halsen på andre? Ikke har jeg lyst, ikke ser jeg behovet for det og ikke vil folk forstå heller. Det er bare sånn det er. Folk er ignoranter, og jeg vil også ha muligheten til å være en jævla ignorant uten at noen plaffer meg ned for det.

 

 

 

Anonymous poster hash: 25f34...a25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh. Hva mer må samfunnet gjøre for at folk ikke skal føle seg krenket? Tenk hvilke traumer en kvinner som tror hun er en mann, faktisk må tisse i et toalett for kvinner. Stakkars menneske. 



Anonymous poster hash: 1c3e0...dbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Gosh. Hva mer må samfunnet gjøre for at folk ikke skal føle seg krenket? Tenk hvilke traumer en kvinner som tror hun er en mann, faktisk må tisse i et toalett for kvinner. Stakkars menneske. 

Anonymous poster hash: 1c3e0...dbe

 

Kan man tisse traumer? Seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man tisse traumer? Seriøst?

 

Til og med du forsto vel hva jeg mente. Hva tilfører kommentaren din til debatten? Ingenting.

 

Jeg kan gjerne korrigere, slik at du også forstår: "Tenk hvilke traumer en kvinne som mener hun er en mann, vil få, dersom hun må benytte et toalett som er ment for bare kvinner."

Anonymous poster hash: 1c3e0...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til og med du forsto vel hva jeg mente. Hva tilfører kommentaren din til debatten? Ingenting.

 

Jeg kan gjerne korrigere, slik at du også forstår: "Tenk hvilke traumer en kvinne som mener hun er en mann, vil få, dersom hun må benytte et toalett som er ment for bare kvinner."

Anonymous poster hash: 1c3e0...dbe

 

Dette er ingen språkdebatt, men nå lærte du, om ikke annet, hvor viktig det er å få med ALLE ordene i en setning.

 

Men traumer eller ikke, hva er problemet med at alle går gjennom samme dør når de skal på toalettet? Det er jo uansett avlukker når du en gang er inne, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen språkdebatt, men nå lærte du, om ikke annet, hvor viktig det er å få med ALLE ordene i en setning.

 

Men traumer eller ikke, hva er problemet med at alle går gjennom samme dør når de skal på toalettet? Det er jo uansett avlukker når du en gang er inne, ikke sant?

 

Jeg sitter ikke og skriver en skoleoppgave, det går fort i svingene når jeg skriver her inne og jeg korrigerer ikke feil etter at jeg har skrevet et innlegg, det har jeg rett og slett ikke tid eller ork til. Og dersom du ikke klarer å forstå noe så enkelt, så får det bli ditt problem. Tåpelig er du uansett.

 

Det handler ikke om det. Grunnen til at unisex toalett er aktuelt i AUF, er på grunn av at transkjønnede ikke skal føle seg diskriminert, noe som er temmelig idiotisk. 

Anonymous poster hash: 1c3e0...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...