Gå til innhold

Hva skjer om vi fjerner kongefamilien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker ikke på om vi får presidentstyre da. Men tenker: kunne ikke Norge spart en del penger på og fjerne kongefamilien, og beholde regjeringen og stortingets makt?

Anonymous poster hash: 39b8b...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De hadde gjerne det, men nå vet ikke jeg så mye. Føler stortinget har mer makt enn kongefamilien, men som sagt; jeg vet ikke så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en president ville kostet like mye.

Anonymous poster hash: e0585...c7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en president ville kostet like mye.

Anonymous poster hash: e0585...c7a

Trenger ikke president. 

 

VI kan bare ha stortings mennesker og ikke betale de noe mer. Og bruke pengene på noe nødvendig. Mette.marit trenger ingen flere kjoler.

Anonymous poster hash: 348f4...848

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at det er lurt å beholde kongehuset av den ene grunn at de kan representere Norge i utlandet på en tilfredsstillende måte. De er også i prinsippet parti-uavhengige, noe som gjør at de ikke handler på egeninteresser i like stor grad som politikere og diplomater (faktisk).

 

Tror Norge tjener mer enn det taper på å beholde monarkiet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Man kan jo gjøre som man gjorde i Ungarn mellom 1918 og 1946.

 

Være et monarki uten konge.

 

 

Uansett så ser jeg ingen grunn til at Norge skal bli republik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for "stortingsmenneskene" hadde ikke kostet mer dersom vi fjernet monarkiet? 



Anonymous poster hash: 7f2ab...b58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Jeg leser "konglefamilien" hver gang jeg streifer bortom denne tråden. Strengt tatt hadde det også vært langt mer alvorlig dersom konglefamilien faktisk forsvant.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at det er lurt å beholde kongehuset av den ene grunn at de kan representere Norge i utlandet på en tilfredsstillende måte. De er også i prinsippet parti-uavhengige, noe som gjør at de ikke handler på egeninteresser i like stor grad som politikere og diplomater (faktisk).

 

Tror Norge tjener mer enn det taper på å beholde monarkiet.

Enig.

Anonymous poster hash: e0585...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at det er lurt å beholde kongehuset av den ene grunn at de kan representere Norge i utlandet på en tilfredsstillende måte. De er også i prinsippet parti-uavhengige, noe som gjør at de ikke handler på egeninteresser i like stor grad som politikere og diplomater (faktisk).

 

Tror Norge tjener mer enn det taper på å beholde monarkiet. 

Enig med deg, med unntak av Mette-Marit. Hennes opptreden i surrogatsaken viser verken politisk uavhengighet eller evne til å se forbi egeninteresser. Mennesket er en skam for Norge. 

Anonymous poster hash: a984e...cc3

Anonymous poster hash: a984e...cc3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en president ville kostet like mye.

Anonymous poster hash: e0585...c7a

 

Hvorfor tror du det egentlig? Fjerner vi monarkiet, vil statsministeren innta presidentrollen. 

Anonymous poster hash: ed47c...982

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville det bli spennende å se om Mette M ble servitør igjen.

Og hvilke kjedebutikkene hun ville begynt å handle i

Anonymous poster hash: ed354...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som kan representere Norge på en værdier måte? Dummeste jeg har hørt på lenge.

Anonymous poster hash: ed354...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sitter med sugerør i norges største sosialkontor.

Så sitter noen av de og snakker om fattigdom. En gang i året reiser de til "alpene" sammen med noen av de rikeste, og der spekulerercde på hva de skal gjøre med fattigdommen....ingen som vet hva som er kommet ut av de møtene, og langt mindrechva som er gjort.

Det er sånn de må gjøre det....så det Ser ut som de jobber for pengene.

For hver prinsesse...for hver nye inngitt prinsesse...de skal vie sitt liv for fattigdommen...aids....bomber...og kvinners rettigheter. Det høres og ser viktig ut. Reisexrundt og holde de i hendene, og tar glansen bilder

Anonymous poster hash: ed354...d88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en president ville kostet like mye.

Anonymous poster hash: e0585...c7a

Om ikke mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville det bli spennende å se om Mette M ble servitør igjen.

Og hvilke kjedebutikkene hun ville begynt å handle iAnonymous poster hash: ed354...d88

Hun kn jo starte en rosablogg.

Anonymous poster hash: 5ca0d...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin

 

Hvorfor tror du det egentlig? Fjerner vi monarkiet, vil statsministeren innta presidentrollen. 

Anonymous poster hash: ed47c...982

 

 

Det kommer ann på om vi har en type president som de har i Tyskland hvor presidenten ikke har særlig makt og all makt ligger oss statsministeren, Eller som de har i Frankrike hvor det er presidenten og ikke statsministeren som har størst makt. Så det kommer jo ann på hva slags form for presidentskap Norge ville hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på om vi har en type president som de har i Tyskland hvor presidenten ikke har særlig makt og all makt ligger oss statsministeren, Eller som de har i Frankrike hvor det er presidenten og ikke statsministeren som har størst makt. Så det kommer jo ann på hva slags form for presidentskap Norge ville hatt.

Eller om man får et system som i USA, der det er fullt mulig å få en president som er fullstendig maktesløs pga sammensetningen av Senatet og Kongressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på om vi har en type president som de har i Tyskland hvor presidenten ikke har særlig makt og all makt ligger oss statsministeren, Eller som de har i Frankrike hvor det er presidenten og ikke statsministeren som har størst makt. Så det kommer jo ann på hva slags form for presidentskap Norge ville hatt.

Må vi ha president da? Kunne ikke bare statsministeren, regjeringen og stortinget beholdt den makten de hadde uten en kongefamilie, som med?

Anonymous poster hash: 39b8b...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Må vi ha president da? Kunne ikke bare statsministeren, regjeringen og stortinget beholdt den makten de hadde uten en kongefamilie, som med?

Anonymous poster hash: 39b8b...f4f

 

Nei man må ikke ha president

 

Faktisk kan man også være monarki uten og ha konge. 

 

 

Man kan fint være monarki eller republikk og bare ha en statsminister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...