Gå til innhold

Tiggere forsøpler i parken - politiet bare observerer


Drizzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leser du i det hele tatt sakene du legger ut, eller er det for mye arbeid?

 

- Det er på ingen måte slik at vi ser gjennom fingrene med dette. Her er det imidlertid kommunen som har satt grensene, men det innebærer at overnattingen skjer i noenlunde ordnede forhold, sier fungerende stasjonssjef Bård Olav Fossan til DRM24.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du i det hele tatt sakene du legger ut, eller er det for mye arbeid?

 

- Det er på ingen måte slik at vi ser gjennom fingrene med dette. Her er det imidlertid kommunen som har satt grensene, men det innebærer at overnattingen skjer i noenlunde ordnede forhold, sier fungerende stasjonssjef Bård Olav Fossan til DRM24.no.

 

Uavhengig av hva de sier så GJØR det ingenting. Om jeg hadde tatt med meg 10 - 20 venner og gjort det samme hadde vi blitt flyttet vekk og sansynligvis blitt bøtlagt. Dette er diskriminering på høyt nivå.

Anonymous poster hash: 429b5...b82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uavhengig av hva de sier så GJØR det ingenting. Om jeg hadde tatt med meg 10 - 20 venner og gjort det samme hadde vi blitt flyttet vekk og sansynligvis blitt bøtlagt. Dette er diskriminering på høyt nivå.

 

 

Det er jo kommunen som disponerer parken, og så lenge kommunen ikke gir noen føringer, så har ikke politiet noe å handle ut fra.

 

Det måtte i så fall bli ordensforstyrrelse, og om man skulle praktisert det slik ville det blitt mye å gjøre for politiet. Hadde du tatt med deg 10-20 venner og forstyrret offentlig ro og orden, da ville dere blitt bortvist, men ikke faen om dere hadde blitt bøtelagt så lenge dere gjorde som dere fikk beskjed om.

 

Diskriminering er det i alle fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du i det hele tatt sakene du legger ut, eller er det for mye arbeid?

 

- Det er på ingen måte slik at vi ser gjennom fingrene med dette. Her er det imidlertid kommunen som har satt grensene, men det innebærer at overnattingen skjer i noenlunde ordnede forhold, sier fungerende stasjonssjef Bård Olav Fossan til DRM24.no.

 

 

Ikke se hva de sier, men se hva de gjør. Ingenting. 

 

Leser du forresten?

 

Politiet opplyser at de har en løpende dialog med Drammen kommune om hvordan de håndterer situasjonen. Inntil videre har kommunen og kirkens bymisjon inngått en ordning som innebærer at tiggerne har fått tillatelse til å overnatte i Byparken.

 

In-gen-ting.

Det ville neppe vært tilfelle hvis Ola Nordmann hadde gjort det samme for Ola Nordmann kommer ikke til å rope om rasisme og diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke se hva de sier, men se hva de gjør. Ingenting. 

 

Leser du forresten?

 

Politiet opplyser at de har en løpende dialog med Drammen kommune om hvordan de håndterer situasjonen. Inntil videre har kommunen og kirkens bymisjon inngått en ordning som innebærer at tiggerne har fått tillatelse til å overnatte i Byparken.

 

In-gen-ting.

Det ville neppe vært tilfelle hvis Ola Nordmann hadde gjort det samme for Ola Nordmann kommer ikke til å rope om rasisme og diskriminering.

Skjønte du hva du leste?

 

De har fått lov til å overnatte. Det er en løpende dialog. Hva mener du da politiet skal gjøre? :klo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Uavhengig av hva de sier så GJØR det ingenting. Om jeg hadde tatt med meg 10 - 20 venner og gjort det samme hadde vi blitt flyttet vekk og sansynligvis blitt bøtlagt. Dette er diskriminering på høyt nivå.

Anonymous poster hash: 429b5...b82

 

 

Har du prøvd?

Anonymous poster hash: bade3...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt lovlig å tigge...heldigvis. At det irriterer folk med brune holdninger får så være :fnise:



Anonymous poster hash: 2c32a...626
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt lovlig å tigge...heldigvis. At det irriterer folk med brune holdninger får så være :fnise:

Hvorfor begynner du å snakke om tigging? Dette er jo ikke snakk om hvor de tigger, men hvor de bor og oppholder seg.

Problemet er rotet og forsøplingen.

 

Men TS tabbet seg ut, for det er ikke politiet som setter premissene for det som skjer i denne parken. De forholder seg til kommunens vedtak.

 

Det eneste poenget som er viktig her er at rom-folk slipper unna med grove lovbrudd som andre hadde blitt straffet for. Men hadde politiet skulle følge opp alle lovbruddene disse menneskene står for hadde de ikke hatt tid til å gjøre noe annet. De kan ikke løpe etter rom-folk hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er fullt lovlig å tigge...heldigvis. At det irriterer folk med brune holdninger får så være :fnise:

 

Er de her på turistvisum skal de strengt talt forsørge seg selv?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er fullt lovlig å tigge...heldigvis. At det irriterer folk med brune holdninger får så være :fnise:

Anonymous poster hash: 2c32a...626

 

 

 

Du er i feil tråd. Denne handler ikke om tigging, men tiggernes forsøpling og camping i en bypark. Les første innlegg og artikkelen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trist at Stortinget ikke ville forby tigging, det ville ha hjulpet. SP var lenge tilhengere av et slikt forbud, men så snudde de og er nå motstandere. Det er helt sikkert Støre som har snakket med SP bak i kulissene.

 

Så det eneste mulige er å stemme på de to partiene som ønsker et forbud dvs Høyre og Frp.

 

Helt tragisk at det er mulig å bare dra til Norge og grise og forsøple på denne måten. Det er min mening, men kanskje jeg har et negativt menneskesyn?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er min mening, men kanskje jeg har et negativt menneskesyn?

 

 

Ja, det har du siden du nekter dem leve slik de selv vil og ikke finner deg i alt mulig. Du lider også av fremmedfrykt siden alt fremmed er bra og skal ønskes velkommen. Også rasisme, fordi de har en annen hudfarge. Nå vet du det!

 

Skulle ønske mikropartier som V, Krf og Sp ikke skiftet mening hele tiden, men var påregnelige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke se hva de sier, men se hva de gjør. Ingenting. 

 

Leser du forresten?

 

Politiet opplyser at de har en løpende dialog med Drammen kommune om hvordan de håndterer situasjonen. Inntil videre har kommunen og kirkens bymisjon inngått en ordning som innebærer at tiggerne har fått tillatelse til å overnatte i Byparken.

 

In-gen-ting.

Det ville neppe vært tilfelle hvis Ola Nordmann hadde gjort det samme for Ola Nordmann kommer ikke til å rope om rasisme og diskriminering.

 

Du fremstiller et rop om diskriminering som et politisk kryptonitt som løser alle floker for de som roper det, og at alle aktører er så livredde for en slik anklage at de blir helt handlingslammede og drar ut og gjennomfører en laserkontroll på en rettstrekke.

 

Det er selvfølgelig tull.

 

Det kastes ut romfolk hint og her hele tiden, de bortvises og plages i stillhet hver eneste dag. Romfolk som klager over diskriminering er nesten uten troverdighet i det offentlige ordskiftet, noe som naturligvis åpner for reell diskriminering.

 

Det til side, politiet forholder seg til det kommunen beslutter, siden kommunen eier parken. Kommunen har funnet en ordning.

 

Det tok forøvrig Bergen kommune femten år å bestemme seg for å rydde Nygårdsparken, og det var vel for det meste norske narkomane. Og de begår jo kriminalitet med strafferamme på minst ett år i fengsel hver eneste dag.

 

Noe av det mest komiske jeg vet om er hylekoret som messer om at nordmenn diskrimineres i Norge. Det er ille nok når det kommer i følge etter en handling mot en nordmann, men her kommer det altså etter en handling som ikke er gjort mot en annen gruppe.

 

Fantastisk! Enestående!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette har noe med rasisme å gjøre. Ikke noe nytt at mye av norsk politi er handlingslammet og tafatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trist at Stortinget ikke ville forby tigging, det ville ha hjulpet. SP var lenge tilhengere av et slikt forbud, men så snudde de og er nå motstandere. Det er helt sikkert Støre som har snakket med SP bak i kulissene.

 

Så det eneste mulige er å stemme på de to partiene som ønsker et forbud dvs Høyre og Frp.

 

Helt tragisk at det er mulig å bare dra til Norge og grise og forsøple på denne måten. Det er min mening, men kanskje jeg har et negativt menneskesyn?

 

 

For et idiotisk argument. Du vet hvem som sitter i regjering nå? Hvis ikke, så kan jeg fortelle deg at det er nettopp H og FrP, og de gjør ingenting de heller, så det får være måte på hva man skal skylde på Støre for.

 

Som flere har sagt her, dette er kommunens ansvar, og politiet handler kun etter kommunens direktiver. Og hvilket parti er det som har ordføreren i Oslo, tro? Kan det være.....Høyre....

Anonymous poster hash: 6a6a4...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kastes ut romfolk hint og her hele tiden, de bortvises og plages i stillhet hver eneste dag.

 

At de bortvises når de lager helvete er da ikke så rart?

Plages i stillhet? Hvor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette har noe med rasisme å gjøre. Ikke noe nytt at mye av norsk politi er handlingslammet og tafatte.

 

Hvor har du det fra at mye av norsk politi er "handlingslammet og tafatt"?

 

Hadde ikke du vært så "handlingslammet og tafatt" hadde du fått med deg at det er kommunen som bestemmer her, ikke politiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan vi ikke være like hjelpsomme og vennlig innstilt mot folk fra Romania som vi er mot folk fra Syria?



Anonymous poster hash: bf688...aad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor kan vi ikke være like hjelpsomme og vennlig innstilt mot folk fra Romania som vi er mot folk fra Syria?

Anonymous poster hash: bf688...aad

 

 

Vil påstå at Nordmenn generelt sett har vært hjelpsomme og vennlig innstilt mot folk fra Romania. Men nå handler denne tråden om at gjesten forsøpler parker som ikke er ment å "bo" i. Dette har ikke noe med at vi ikke er "vennligsinnede".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...