Gå til innhold

Leger selger falske legeerklæringer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Men det som plager meg mest med denne saken er mangelen på etikk.

Hvordan kan du hevde at de anklagede mangler etikk? Uten at jeg kjenner noe til saken i det hele tatt, vil påpeke at det godt kan tenkes at de anklagede finner det norske samfunnet urettferdig, og at de anklagede således finner det uetisk å sette folk i fengsel, slik at det fra deres ståsted er en etisk handling å hjelpe folk med å slippe unna.

Etikk og moral er jo ikke absolutte gyldigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meget filantropisk av dem å ta seg godt betalt for å gjøre hva de finner etisk riktig.

Poenget er at etikk og moral ikke er absolutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du hevde at de anklagede mangler etikk? Uten at jeg kjenner noe til saken i det hele tatt, vil påpeke at det godt kan tenkes at de anklagede finner det norske samfunnet urettferdig, og at de anklagede således finner det uetisk å sette folk i fengsel, slik at det fra deres ståsted er en etisk handling å hjelpe folk med å slippe unna.

Etikk og moral er jo ikke absolutte gyldigheter.

Det de gjorde strider mot etiske linjer fra både psykolog og legeforeningen. Hvis man ikke føler seg pliktet til å følge disse, så får man melde seg ut av foreningen (dvs, ikke praktisere mer). Så enkelt er det faktisk.

I følge din logikk så er det ikke uetisk om en straffeadvokat finner det etisk riktig å forsvare klientene sine så dårlig at de blir dømt. Hun eller han kan jo føle at det er uetisk å forsvare skyldige klienter..

Forøvrig er jeg veldig enig med Caramba...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge din logikk så er det ikke uetisk om en straffeadvokat finner det etisk riktig å forsvare klientene sine så dårlig at de blir dømt.

Min logikk, eller snarere mitt poeng, er at etikk og moral ikke er absolutter. Det vil si at etikk og moral ingen universell gyldighet har.

Med andre ord kan man ikke hevde at Herlofsen og Sandstrøm mangler etikk, bare på det grunnlag at de angivelig har brutt foreningens etikkstandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Annonse

Nå er det jo faktisk ingen som har bevist at dette er skjedd da - ei heller har noen blitt dømt for dette.

Jeg aner ikke hva som har skjedd, men synes nok det kan være greit å vente med å dømme til granskingen i det minste viser et resultat.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/John_Sandstr%C3%B8m

Anonymous poster hash: d9093...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...