Gå til innhold

Leger selger falske legeerklæringer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forferdelige greier.. Og det ødelegger selvsagt for dem som faktisk har psykiske/fysiske problemer og trenger tilrettelagt soning :frustrert:

John Sandstrøm er kanskje "en av Norges mest kjente psykologer", men han har IKKE respekt i fagmiljøet. At det var han som gjorde dette er ikke så overraskende i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelige greier.. Og det ødelegger selvsagt for dem som faktisk har psykiske/fysiske problemer og trenger tilrettelagt soning  :frustrert:

John Sandstrøm er kanskje "en av Norges mest kjente psykologer", men han har IKKE respekt i fagmiljøet. At det var han som gjorde dette er ikke så overraskende i grunnen.

Bare man har penger kan man kjøpe alt :sur:

Egentlig ganske latterlig tatt i betraktning at vi i norge har de mest humane soningsforholdene man kan tenke seg. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Helt utrolig, og en stor hån mot de som er ofre for disse kriminelle. Men overraskende? Neppe. Vi bor jo tross alt i Kardemomme By.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm. Dette er undegrunnens manne-verden der ingen bryr seg om filosofi og moral.

Dette er hestehandle på lavt nivå hos grumsaete psykiatri-behandlere som selv viser slett moral. Jeg er glad jeg ikke har slike menn til ektemann, far, kollega eller venn.

Jeg ser ned på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart mange av oss har mistet troen på rettssystemet. Det er jo standard nå at forbrytere får nedkortet (evt slipper) straff pga at de påstår de har psykiske problem, og det er tydeligvis ikke noe problem å få tvilsomme leger til å skrive erklæringer...

Svært uheldig for dem som faktisk HAR problem de må få behandlet. Selv blir jeg alltid mistenksom når jeg hører om slikt, og har vansker for å tro på dem.

Det var jo også nylig en her som påstod han hadde voldtatt i SØVNE... Heldigvis trodde ikke dommeren på ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig, og en stor hån mot de som er ofre for disse kriminelle. Men overraskende? Neppe. Vi bor jo tross alt i Kardemomme By.

Jeg vil si at det største hånet mot ofre for kriminalitet, er å hevde at strengere straffer bøter på kriminaliteten. Her i Kardemommeby har vi langt færre ofre for kriminalitet enn i sammenlignbare liberalistiske land, hvor straffenivået er vesentlig høyere.

Strengere straffer er et hån mot menneskeheten i sin helhet. Fordi det ignorerer mennesket slik det er. Men så har jo heller aldri høyresiden hatt peiling på menneskets natur. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bønna, her er det faktisk mennesker som tror at hvis man gjør mennesker ondt med å straffe dem vil dem oppføre seg godt etterpå.

selvsagt funker ikke dette i praksis, men at kvinner er særlig tilhengere av strengere straffer og flere fengsler kommer vel ikke på som noen overraskelse? Kvinner er jo eksperter i å fordele skyld rundt omgivelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ikke kardemommeby og tro meg - det er i alle fall ikke bedre!.

Når det er sagt er jeg ikke overrasket over at det er sorte får også blant psykologene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bønna, her er det faktisk mennesker som tror at hvis man gjør mennesker ondt med å straffe dem vil dem oppføre seg godt etterpå.

Ja, ikke sant. :roll:

selvsagt funker ikke dette i praksis, men at kvinner er særlig tilhengere av strengere straffer og flere fengsler kommer vel ikke på som noen overraskelse?

Nå sitter jeg med den oppfattningen at det faktisk er omvendt, at det i større grad er menn som er tilhengere av strengere straffer og flere fengsler. Kvinner jo som kjent mer sosialistiske enn menn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig. Hvis du har penger så kan du tydeligvis kjøpe hva som helst i dette landet. Vi er nok litt naive som tror at korrupsjon ikke finnes i Norge... Veldig bra at disse sleipingene blir avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo faktisk ingen som har bevist at dette er skjedd da - ei heller har noen blitt dømt for dette.

Jeg aner ikke hva som har skjedd, men synes nok det kan være greit å vente med å dømme til granskingen i det minste viser et resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk ingen som har bevist at dette er skjedd da - ei heller har noen blitt dømt for dette.

Jeg aner ikke hva som har skjedd, men synes nok det kan være greit å vente med å dømme til granskingen i det minste viser et resultat.

Så hvordan forklarer du undercover-historien? Rent oppspinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hvordan forklarer du undercover-historien? Rent oppspinn?

Jeg trenger ikke forklare noe som helst, som jeg skriver, jeg vet ikke hva som har skjedd. Det er det granskingen og en eventuell straffesak som skal gjøre.

Jeg bare minner om at det ikke er noen som er dømt her, og å ta for gitt at det som står i avisene er sant ned til minste komma, mener jeg er forkastelig. I alle saker!

At det foregår fishy ting i dette landet, er jeg ikke i tvil om, men det sier jeg på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caramba ii

Tusenfryd, les saken i Dagens Næringsliv. Du kan også lese hele dokumentet Hellstrøm skrev til den fiktive personen "Gjøran Skog". Det er veldig intressant lesning, nesten som en kriminalroman. Jeg vil si at dette er et meget grundig journalistisk arbeid, og om de ikke er dømt ENDA, så er bevisene så pass sterke mot dem at de mest sansynlig blir det.

http://www.dn.no/legejukset/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sier ikke at jeg ikke har lest eller satt meg inn i - eller at jeg ikke kjenner noen av dem. Jeg bare sier at her foregår det en forhåndsdømming som enhver i norge har rett til å være foruten ihht lovverket. Det er en grunn til at det er satt i gang gransking og at de ikke bare er slengt rett bak gitteret.

Og dette gjelder ikke bare denne saken men også på generelt grunnlag. Det ER heldigvis forskjell på siktet og dømt i dette landet - uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er rimelig åpenlyst at de er skyldige.

Men det som plager meg mest med denne saken er mangelen på etikk. Skulle disse to slippe unna rettslig forfølgelse, så håper jeg lege og psykologforeningen fratar lisensen fra dem. De er tydeligvis ikke skikket til å hjelpe andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...