Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Gratulerer MarenogAron! :) Kos dere masse med den lille jenta deres!

Maman: Hvordan går det med ammingen nå? Har dessverre ikke noen erfaring med det problemet selv, men har en liten en som hylskriker når han hekter seg av puppen (han gjør det jo selv) innimellom. Roer seg når han får puppen igjen da. Skjønner ikkeno jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer^_^

Ikke kjekt med akutt hastekeisersnitt nei, delte rom på barsel med ei som måtte ha det og hun virket mer redusert enn meg.

Føler meg temmelig redusert ja. Det er litt trist når hun ligger i senga si en halv meter unna meg, og jeg kan ikke en gang sette meg opp og ta henne opp for å kose. Kan ikke løfte henne over til meg eller noen ting på egenhånd. Er ganske hjelpesløs når man bare kan ligge flatt ut i senga. Håper at jeg får lov til å prøve å sette meg opp og gå litt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg temmelig redusert ja. Det er litt trist når hun ligger i senga si en halv meter unna meg, og jeg kan ikke en gang sette meg opp og ta henne opp for å kose. Kan ikke løfte henne over til meg eller noen ting på egenhånd. Er ganske hjelpesløs når man bare kan ligge flatt ut i senga. Håper at jeg får lov til å prøve å sette meg opp og gå litt i morgen.

Det tror jeg skal gå bra, det kommer vel en fysioterapeut og hjelper deg^_^

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hvordan går det med dere som ikke har født enda? Om det er flere igjen?

Har termin i morgen, å ikke noe action enda... Får mer og mer menssmerter som kommer å går litt, og er trøtt og slapp... Satser på at det skjer noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe action her heller, termin på søndag. Bekkenet har begynt å krangle nå, så er veldig takknemlig for at jeg ikke har vært plaget av det tidligere! Har innimellom veldig svake mensmurringer, men de kommer ikke i tak, så vet ikke om det helt kan kalles kynnere eller modningsrier, men i følge jordmor var det iallfall et tegn på at det holdt på å modnes der nede. Krysser fingrene for at det ikke går så veldig mange dager over termin før det setter i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født!

Jeg har termin førstkommende mandag, 21.04, men jenta vår hadde egen agenda og kom onsdag formiddag (16.04). Fødsel gikk overraskende greit. Litt komplikasjoner etterpå med stor blødning som gjorde dagen litt mer dramatisk enn ønskelig, men jeg var i beste hender her på Riksen, så det gikk fint. Skriver fødehistorie når jeg kommer hjem i morgen, hvis jeg får tid. Baby er virkelig altoppslukende greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Cecilie85! Og lykke til til dere som fortsatt venter!

Hvordan går det med dere som har født? Nå er det litt over en uke siden vi kom hjem fra KK. Vi har strevd med amming og jeg har hatt en del smerter etter riften som oppstod under fødsel (baby ble tatt med vacuum). Det begynner å gå seg til nå.

Har vært ute på daglige trilleturere de siste dagene da det har vært helt nydelig vær her. Litt kald vind innimellom da. Kjenner jeg er litt usikker på påledningen til snuppa. Hva gjør dere andre? Hun ligger jo i dunpose, men utover det, er jeg litt usikker på hva hun trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkledning er vanskelig! Vi bruker body, strømpebukse og lue. I vogna ligger hun på lammeskinn med dundyne over seg. Hun har virket passe varm hittil. Et tips er å sjekke nakken, men det visste du sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta Cesilie85. :blomst:

Jeg synes også bekledning er vanskelig i disse tider. Selv med ett barn fra før. Vil jo ikke at barna skal fryse, og når solsteiken står på, men vinden tar litt i blir det ekstra vanskelig. Så her var det ulldress å lua på lillesøster i vognen (ligger oppå ull) og reima vårdress m/lue å hals på storebror. Begge var søkkvåte av svette når vi gikk inn 2 timer etterpå... Men hva skal jeg gjøre? Litt dumt å ha på klær hvor vinden kan blåse gjennom også. Spesielt når barna er litt syke til å begynne med. Lillesøster er enda tett i nesen og hoster noe stygt. Storebror har ørebetennelse og kraftig forkjølelse. Heldigvis på bedringens vei nå..

I dag hadde jeg min første hele dag alene med begge barna. Det var travelt kan du si, men det gikk fint. Føler meg som verdens rikeste når jeg går å triller storebror i søvn med litla i bæreselen :rodmer: Men det skal bli godt når storebror skal gå 5 dager i bhg fra høsten av.. Kan jeg heller hente han hjem litt tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire dager over termin og fortsatt ingen baby i sikte her...

I går tok nervene overhånd da det hadde vært lite liv i magen hele dagen, så ble en tur på sykehuset for en sjekk, alt så bra ut, så er vell bare å vente litt til ;) fikk ny time til Overtidskontroll på fredag, men satser jo på at noe skjer før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt sto bra til, -T-!

Jeg har vært på kontroll i dag, tre dager over termin, og fikk time til overtidskontroll på tirsdag. Synes det er leeenge til, men da er det jo kanskje stor mulighet for at fødselen settes igang av seg selv før det. Hadde veldig troen på at det skulle begynne natt til i dag for hadde mer mensmurringer i går enn dagene før, så skuffelsen var stor da jeg våknet uten at det hadde skjedd noe i dag morges. Får vel bare smøre meg med tålmodighet, selv om det er lettere sagt enn gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er fryktelig kjedelig på slutten, man er stor, kan ikke legge noe særlig med planer og alle små tegn som kan indikere at en fødsel ikke er langt unna blir overanalysert... Men så våkner en plutselig klokka to på natta av rier;)

To uker senere ligger man på sofaen med ei nydelig lita tulle som sover i vognhuset på saueskinn og er i godt humør fordi man fikk hele seks timer med søvn den natta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man vasker bæsj fra rumpe, rygg og nakke på en fornøyd liten tass ett minutt etter at man skiftet forrige bæsjebleie :ler:

Håper dere som fortsatt har miniene i magen føder snart da. Var ganske utålmoig og lei selv, men plutselig kom han jo. Og nå går tiden helt utroliig fort :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller man vasker bæsj fra rumpe, rygg og nakke på en fornøyd liten tass ett minutt etter at man skiftet forrige bæsjebleie :ler:

Håper dere som fortsatt har miniene i magen føder snart da. Var ganske utålmoig og lei selv, men plutselig kom han jo. Og nå går tiden helt utroliig fort :Nikke:

Eller man rekker ikke å sette på den nye bleia, for det er jo så befriende å ligge naken på stellebordet i et par minutter. Skjønner hvorfor folk sier det blir mye klesvask med en liten en. Går noen håndklær, kluter og bodyer om dagen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man rekker ikke å sette på den nye bleia, for det er jo så befriende å ligge naken på stellebordet i et par minutter. Skjønner hvorfor folk sier det blir mye klesvask med en liten en. Går noen håndklær, kluter og bodyer om dagen

Hehe, ja vi har måtte kjøpe inn mer klær. Og det til tross for at vi har fått masse klær i barselgaver (men har fått i mange forskjellige størrelser da). Lillemann er en gulper, så både han og vi må jo skifte opptil flere ganger om dagen. Og trekkene på sofaputene er blitt vasket minst én gang alle sammen. Så jeg sitter på et teppe i sofaen, det er jo litt enklere å vaske enn de trekkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i familien er vi endelig friske. Etter 3 uker med bare sykdom..... Lillesøster har litt hoste, så skal til legen i dag å få sjekket det igjen. Sikkert ingenting, men greit å følge med.

Ellers går alt veldig fint. Lillesøster er så snill og grei, og storebror er så søt mot sin nye søster.. Men merker nå at toårstrassen er på vei, for han skal gjøre alt han ikke får lov til.. Heldigvis er det oss det går litt utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ganske bra her også. Jeg er overrasket over hvor våken jeg føler meg, selv om jeg bare får tre til fem timer søvn pr natt + av og til en powernap på dagen.

I natt sov vesla for første gang tre timer sammenhengende i vugga si! *overlykkelig* Hittil har vi ikke fått henne til å sove i den i det hele tatt på natta. Hun vil bare sove på/rett ved siden av oss i senga. Men det er helt greit. Hun skal få så mye nærhet hun bare vil, så tar vi tilvenning til vugga litt og litt :) Hvis noen har tips til hvordan få de til å sove i senga si, så tar jeg gjerne imot :)

På dagen sover hun hvor som helst uten problemer, og gjerne tre timer. Så er det litt mat og sove igjen. På natta sover hun helst bare 1,5t av gangen og spiser myyye. Men, men.. går seg vel til. Er kjempeglad for at vi har henne - hun skriker bare når hun bades og av og til ved bleieskift, så hun er temmelig fredelig.

Også må jeg skryte litt. Vesla er kjempesterk! Har snudd hode fra ene til andre siden fra dag 1, både på rygg og mage. Tror ikke det er så lenge før hun får snudd seg fra mage til rygg heller. Hun var halvveis rundt på stellebordet en gang, men stoppet mot veggene rundt. Tør ikke la henne ligge der ubevoktet et sekund.

Da helsesøster var her, fant hun ut at lille O hadde lagt på seg 300g sine første 11 levedager. Nesten 500g om man tar med det første vekttapet. Jepp, vi har et lite matvrak :P

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...