Gå til innhold

Smerter i magen, og brunlig utflod i en uke


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vet at dette er tidlig, og abortfaren er stor. Og bedre at det skjer nå enn om 10 uker eller så.

Har brunlig utflod, blir mer og mer for hver dag. Var til ul i går, siden jeg blødde. Hadde en exu i sommer som ble veldig dramatisk, derfor fikk jeg komme så tidlig til ul. Har i dag også hatt magesmerter, og føler meg ikke så veldig kjekkkan man si.

Dere som mistet, har dere kun hatt smerter nede i underlivsområdet, eller andre steder og? Nå har jeg smerter i øvre del av magen, og kan kanskje være luftsmerter? Legen som undersøkte meg lurte litt på om det kunne være blindtarmen.

Og til dere som startet å blø tidlig i svangerskapet, blødde dere igjennom hele svangersapet?

Håper noen kan hjelpe meg med noen svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg er gravid i uke 26 med nr to. Denne gangen fikk jeg litt smerter( lignende menssmerter) og brunlig utflod i uke 7. det var en Sa, men det var tvillinger så det var bare den ene som ikke levde videre. Men det er ikke sikkert du har en sa. I mitt første svangerskap var jeg også plaget med brun utflod og litt blødning fra ca 6 uker. Det kom og gikk helt frem til uke 16. var til flere kontroller, men alt var hele tiden fint med barnet. Noen har blødninger og utflod i hele eller deler av svangerskapet. Jeg fikk beskjed om at jeg har en veldig følsom livmor når jeg er gravid, og at utfloden og blodet kom derfra. Dette er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Glemte å skrive at vi så hjerteaktivitet på ul for to dager siden, blødde før denne tid. Føler meg økt trøtt og sliten. Kvalm og uvel. Tror jeg fremdeles er gravid, men kan godt være at det er tegn på SA.

Har også vært gravid tidligere, men har ikke da vært plaget med blødning så tidlig i svangerskapet. Litt bekymret fordi i sommer var jeg gravid med tvillinger. Den ene var i livmoren, og nr to var exu. Disse blødningene minner meg veldig om slik det var i sommer. Nå har jeg fått ul undersøkelse, og den egglederen som er igjen så fin ut.

Når du sier at du var til flere kontroller, hvor ofte da? Kjipt om jeg skal gå slik til feks 12 uke, og så komme til undersøkelse som viser at jeg har mistet i uke 7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL i uke 8, 9 og 11 på grunn av blødninger. For greide rett og slett ikke å tenke at alt var i orden når jeg bare fortsatte å blø... Men det gikk fint :)

Når jeg mista hadde jeg brun slimete utflod i en dag, før jeg begynte å blø kraftig. Hadde ingen smerter i det hele tatt og heller ingen blødninger før det (uke 11)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Er så "fint" å se flere som opplever det samme som meg. Jeg er førstegangsgravid og har enda ikke fortalt noe til folk rundt meg, bare meg og kjæresten som vet. Men problemet er at jeg ikke får snakket med noen om det, så det er slik jeg mener det er fint å lese flere som opplever dette.

Jeg hadde regnet meg til at jeg var 6 uker og 5 dager, og fordi jeg har hatt brunlig utflod i en uke nå fikk jeg tidlig ultralyd i dag. Legen sa at i følge målingene fra UL så er jeg 6 uker og 1 dag på vei og at det var vanlig å se hjerterytme på 6 uker og 3 dager, så det kunne hende vi var for tidlig ute, men det kunne også hende at det ikke var liv der lenger :(

Jeg er så usikker ang magesmerter, for jeg har hatt litt magetrøbbel i det siste og tenker at det antageligvis bare er luftsmerter, men i dag har jeg hatt litt rart ondt, liksom på hver side av navelen. Er det for høyt oppe til at det kan relateres til dette?

I tillegg har mengden brunlig utflod økt, men ikke på langt nær likt mensen.

Er så bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er meg du mener, så har jeg fått ny time om en uke ja, for da mente han at det enten ville være kommet hjerteslag eller så kunne vi fastslå at det antagelig ikke var liv. Men ellers så alt fint ut, fosteranlegget lå i livmoren og alt så ellers ut som det skulle. Håper sånn.. Hadde ingen anelser om at det kunne ligge så mye bekymring i et svangerskap så tidlig. Var vel kanskje også litt naiv og ikke trodde jeg som er ung og frisk skulle få noen problemer. Men jeg ser jo nå at hvem som helst kan få det. Også når jeg leser her og hører flere i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meg du mener, så har jeg fått ny time om en uke ja, for da mente han at det enten ville være kommet hjerteslag eller så kunne vi fastslå at det antagelig ikke var liv. Men ellers så alt fint ut, fosteranlegget lå i livmoren og alt så ellers ut som det skulle. Håper sånn.. Hadde ingen anelser om at det kunne ligge så mye bekymring i et svangerskap så tidlig. Var vel kanskje også litt naiv og ikke trodde jeg som er ung og frisk skulle få noen problemer. Men jeg ser jo nå at hvem som helst kan få det. Også når jeg leser her og hører flere i samme situasjon.

Fint du har fått deg en ny time til UL. Vi fikk beskjed om at hjerte kunne ses fra uke 7, så tror nok legen har rett i at dere evt var litt tidlig ute.

Håper det vil gå greit med dere.

Ingenting er verre enn å miste. Opplevde det i fjor sommer etter å ha blødd brunlig og rødt i 14 dager. Vi var på to UL uke 6 og 7. Vi så hjertet begge gangene og fikk beskjed at alt så fint ut. Men det gikk ikke den rette veien. Vi mistet i uke 9. Jeg sier ikke dette for å skremme deg altså.

Jeg vil anbefale deg å høre om du kan få tatt blodprøver i tillegg for å måle HCG nivået i blodet. Det vil være med å gi en indikasjon også på om ting er som det skal.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meg du mener, så har jeg fått ny time om en uke ja, for da mente han at det enten ville være kommet hjerteslag eller så kunne vi fastslå at det antagelig ikke var liv. Men ellers så alt fint ut, fosteranlegget lå i livmoren og alt så ellers ut som det skulle. Håper sånn.. Hadde ingen anelser om at det kunne ligge så mye bekymring i et svangerskap så tidlig. Var vel kanskje også litt naiv og ikke trodde jeg som er ung og frisk skulle få noen problemer. Men jeg ser jo nå at hvem som helst kan få det. Også når jeg leser her og hører flere i samme situasjon.

Jeg fikk i dag ul igjen hos en gynekolog. De fikk høre at jeg hadde vært på sykehuset hos en utenlandsk gyn, og da tok de meg inn med engang. Hun hadde vist rykte på seg for å være en elendig gynekolg.

Han målte embyroet til å være 6 uker og tre dager, og hjertelyden var sterk, fikk også høre den. Beklager om jeg uroer deg veldig:( Er utrolig kjipt å gå og vente slik som du gjør. Det kan også hende at embyroet ditt er mindre enn han målte? Hjertet begynner å pumpe i uke 5-6. Kjipt å vente så lenge på ul. Begynner du å blø mer ville jeg ha tatt kontakt med sykehuset. Du kan også ta kontakt med fastlegen din i morgen og be om en hcg prøve. Da vil de kunne se om hcg går ned eller opp.

Det som er viktig for deg å tenke nå er at om det er et liv som er levedyktig, så vil dette gå bra. Håper alt går bra med deg. Blør du mer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...