Gå til innhold

Gjenferd


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei..

Er det noen andre som også tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet? Jeg tror værtfall at det finnes gjenferd som er igjen i hus og hjem.

Tror ikke de vil oss noe vondt...

Mange synes det er noe tull det med gjenferd.. :lur:

Men er noen enig med meg..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi vet om! Men tror ikke de har noe med forbruker og økonomi å gjøre. Jeg håper hvertfall ikke det :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Er det noen andre som også tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet? Jeg tror værtfall at det finnes gjenferd som er igjen i hus og hjem.

Tror ikke de vil oss noe vondt...

Mange synes det er noe tull det med gjenferd.. :lur:

Men er noen enig med meg..? :)

Er enig med deg i at det er mye vi ikke vet, og vi lærer stadig nytt.

Er også enig med deg i at gjenferd er noe tull, men jeg har snakket med noen mennesker som har sett det de tror er gjenferd. Dette er mennesker som jeg stoler fullt og fast på. Jeg har også sett mye rart som skjer i hus: bilder som uten forklaring faller av veggen, ting som flytter på seg, rare dunkelyder, osv. Har vært på besøk i en del slike hus - for ikke å si i kirker. Skal til en slik kirke i kveld også, da har vi gudstjeneste som slutter ved midtnatt - og jeg regner med å bli den siste som forlater bygningen. Var der i går, og da skvatt jeg "himmelhøyt" fordi det smalt og dundret flere ganger oppe på galleriet (der orgelet står). Da jeg gikk opp for å undersøke, var det ikke noen der. Men det sto noen trommer ved vinduet, og jeg regner med at temperaturforandringen (kanskje fuktighet, kald trekk fra gamle vinder) har påvirket læret i trommen. Kanskje det strakk på seg, strammet seg - jeg vet ikke. Men jeg flyttet trommene bort fra vinduet. Skal bli spennende å "se" om det blir noen dunkelyder fra galleriet i natt også :)

Jeg er av den oppfatning at det skjer mye rart, men at alt har en naturlig forklaring. Selv om mye kan virke uforklarlig og sette fantasien igang. Gjenferd tror jeg ikke på, heller ikke at det er så mye unaturlig med såkalte urolige hus. Det hele har sin naturlige forklaring. Også den fantasien som vi mennesker skremmer oss selv med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjøres stadig vekk observasjoner som det ikke finnes noen vitenskapelig forklaring på.

Jeg tror på mange av disse observasjonene men vokter meg for å trekke noen som helst konklusjon om dem og avviser derfor teorien om spøkelser.

Vitenskapen har ennå et langt stykke selv når det gjelder viten og forståelse om våre nærmeste omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Jeg tror energien kan henge igjen etter døde folk, ja. Ser det støtt og stadig, så det er ikke noe tvil her engang.

Til dem som har peiling; I dag så jeg en energiform jeg aldri har sett før, så ut som en "foss" av glitter som gikk oppover. Var ikke noe rusk på øyet nei, for jeg så den kun i hjørnet på rommet mitt. Hva kan dette ha vært for noe pent? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldige du som fikk se det, Milkyway :)

Det høres ut som omtrent det samme jeg så for meg hele natten etter at sønnen min døde i sommer. To slike "søyler" så jeg for meg hver gang jeg lukket øynene, og valgte å tolke det som at han var hos pappan sin, som han hadde ønsket seg så mange ganger.

Jada, jeg er sikkert fjollete og naiv og teit og uintelligent og alt mulig, men jeg er helt sikker på at det er mer mellom himmel og jord enn vi aner, selv om vi ikke kan måle det, fotografere det eller ta på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

Er overbevist om at det finnes. Om man kaller det gjenferd, ånder, spøkelser eller enrgier... Ja, det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway
Heldige du som fikk se det, Milkyway :)

Det høres ut som omtrent det samme jeg så for meg hele natten etter at sønnen min døde i sommer. To slike "søyler" så jeg for meg hver gang jeg lukket øynene, og valgte å tolke det som at han var hos pappan sin, som han hadde ønsket seg så mange ganger.

Jada, jeg er sikkert fjollete og naiv og teit og uintelligent og alt mulig, men jeg er helt sikker på at det er mer mellom himmel og jord enn vi aner, selv om vi ikke kan måle det, fotografere det eller ta på det.

Åh så fint :) Ikke akkurat det samme som deg, men husker etter pusen min døde da jeg var 10, hørte jeg fortsatt den lå og pustet på puta mi på natta flere måneder etterpå. Sånt er fint, synes jeg! Men ikke de verre tingene jeg har sett, jeg skulle ønske det var innbilning, men når jeg har sett noe, og kjæreste sier rett etterpå "Så du også det?" så ber jeg han beskrive det, og det er nøyaktig det samme vi har sett!

Det er ikke fjollete og naivt, fjollete og naivt er å bo i en boks og utelukke alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst finns gjenfarere. Og de bryr seg ikke en dritt om at noen tror de ikke finnes.

:rosaengel:

:sjokk:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...