Gå til innhold

Jeg skal nå avsløre det største problemet med relgioner


Gjest Valiant

Anbefalte innlegg

Gjest Valiant

Det er kanskje ikke alle som vil vite det.... Men det står der i det svarte

Menneskene er det største problemet med relgioner

Endret av Valiant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må markere teksten.

Valiant: Jeg er helt enig. Det er det største problemet med det meste, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha!!! IQ-test!!! haha!!!

Jeg er helt enig. De fleste religioner har et i utgangspunktet flott budskap. Som nestekjærlighet og ikke-dom i kristendommen. Jeg vet ikke hvor mange ganger det står i Nye Testamentet at ingen kan dømme uten Gud.... Allikevel sitter det flust av kristne rundt omkring og dømmer i hytt og pine, og nekter å gi av overskuddet til de som trenger det.

Jeg er kristen, forresten. Håper jeg ikke er så ille som beskrevet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ninjaturtle_*
haha!!! IQ-test!!! haha!!!

Jeg er helt enig. De fleste religioner har et i utgangspunktet flott budskap. Som nestekjærlighet og ikke-dom i kristendommen. Jeg vet ikke hvor mange ganger det står i Nye Testamentet at ingen kan dømme uten Gud.... Allikevel sitter det flust av kristne rundt omkring og dømmer i hytt og pine, og nekter å gi av overskuddet til de som trenger det.

Jeg er kristen, forresten. Håper jeg ikke er så ille som beskrevet over.

Religionen din har ikke noe flott budskap, i hvert fall. Mennesker innretter seg etter både den gyldne og andre regler som regulerer samkvem uten at en trenger kristendom. Religionen din har en kontrollerende overvåker et sted oppe i skyene, selv gamle KGB er ingenting i sammenlikning. Jeg er sikker på at det var mye godt i oppveksten din, og at det er gøy med alle kirkerelaterte hobbyer du har. Noen synes også det er gøy å røyke dop. Det kan til og med gi deg et fellesskap med andre narkisser. Ved å tro har du et fellesskap med dine foreldre. De elsker deg. Bare pass på at du ikke mister troen, selv om det kan tenkes de allikevel vil gi deg en bursdaggave som ateist.

Det er bra at folk dømmer. Å dømme andre er en måte å sperre andre fra et fellesskap. Det sikrer at de som har god oppførsel og gode holdninger bringer slekten videre, og de utstøtte dør ut. Det er en del av evolusjonen. Hvis alt var tillatt og ingen dømte noen, ville vi hatt et helt annet samfunn. Det ville kanskje brutt sammen. Vi trenger fordommene våre, det er en del av menneskeheten, og det har sin grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke alle som vil vite det.... Men det står der i det svarte

Menneskene er det største problemet med relgioner

helt enig!

relgion skal jo være forenene, men menneske gjør det splittende. Det er rett og slett.... synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl
Det er kanskje ikke alle som vil vite det.... Men det står der i det svarte

Menneskene er det største problemet med relgioner

Kan nok være noe i det, ja...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religionen din har ikke noe flott budskap, i hvert fall.

Da Jesus en gang i tiden ble spurt om hva som var viktigst i det han lærte, svarte han at det som var viktigere enn alt annet og som sto over alt annet, var å elske G-d og å elske sin neste som seg selv. I den kristendom jeg er med i, der er det dette og ikke noe annet som er viktigst. Synes det er dårlig gjort at du insisterer på at kristendom ikke har et flott budskap. For meg er det flott med en religion som vil at vi skal elske hverandre.

Du er kanskje av den oppfatning at det finnes noe som er mye flottere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Gud som er problemet.

Vel, hvis G-d er problemet, da betyr det at noen har problemer med G-d. Det man har problemer med, behøver ikke være problemet. Jeg er av den oppfatning at et menneske som har problemer med en guddom som sier at det viktigste er å elske sin neste som seg selv og sin G-d ... vel, vedkommende bør kanskje ikke kaste skylda for problmet sitt over på andre - guder eller hva det nå er. Hvis G-d er problemet, da er det gjerne slik at man er seg selv problemet nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Jesus en gang i tiden ble spurt om hva som var viktigst i det han lærte, svarte han at det som var viktigere enn alt annet og som sto over alt annet, var å elske G-d og å elske sin neste som seg selv. I den kristendom jeg er med i, der er det dette og ikke noe annet som er viktigst. Synes det er dårlig gjort at du insisterer på at kristendom ikke har et flott budskap. For meg er det flott med en religion som vil at vi skal elske hverandre.

Du er kanskje av den oppfatning at det finnes noe som er mye flottere?

Den Jesus sa det til var en som fulgte loven og ville til himmelen for det,

så det er viktig å ikke se det å elske sin Gud og sin neste som en lov, forståelsen er bedre, og en som ikke tror på Gud forstår ikke det å elske sin Gud,

men Jesus døde for våre synder ved å bli et menneske som kunne bli vårt stedfortredende offer, så reiste Gud Ham fra døden, ved loven har ikke døden rett på Jesus.

Men du bør ikke leve ved å holde loven, men la Guds Hellige Ånd ta bolig i deg, den Ånd som var i Jesus, så kan H-n lære deg nåden som er deg gitt til befrielse ved kjærlighet.

Ta åpenbaringens 22 kapitler og del det med Guds tall 7, og stå bak treenigheten pi, hvor du er med i de uendelige desimalene. Neida, skal ikke gjøre deg om til et simpelt tall, du er mye mer. Og Gud vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Jesus sa det til var en som fulgte loven og ville til himmelen for det,

så det er viktig å ikke se det å elske sin Gud og sin neste som en lov, forståelsen er bedre, og en som ikke tror på Gud forstår ikke det å elske sin Gud,

men Jesus døde for våre synder ved å bli et menneske som kunne bli vårt stedfortredende offer, så reiste Gud Ham fra døden, ved loven har ikke døden rett på Jesus.

Men du bør ikke leve ved å holde loven, men la Guds Hellige Ånd ta bolig i deg, den Ånd som var i Jesus, så kan H-n lære deg nåden som er deg gitt til befrielse ved kjærlighet.

Ta åpenbaringens 22 kapitler og del det med Guds tall 7, og stå bak treenigheten pi, hvor du er med i de uendelige desimalene. Neida, skal ikke gjøre deg om til et simpelt tall, du er mye mer. Og Gud vil.

Så lenge det du her sier gjør deg til et godt menneske som ikke bare vil, men også handler til det beste for dine omgivelser, da er det helt greit det du sier.

Shabbat shalom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...