Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013


victorindia

Anbefalte innlegg

Huff, det må være fælt å gå rundt og bare vente. En stor :klem: til deg!

Her gikk ultralyden veldig fint heldigvis. Lille bolle var veldig aktiv, ble målt til 12+2 (jeg er 12 i dag) og jeg har morkaken på bakre vegg. Hadde den på fremre vegg forrige gang, og kjente ikke bevegelse før uke 20. Håper virkelig jeg kan kjenne det tidligere denne gangen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noken som begynder å få mage? Synest at eg har begynnt å fått litt (sikkert ønsketenking :fnise:

Er foressten i veke 8+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amber :) Jeg er 34, så risikoen er heldigvis ikke veldig forhøyet. Krysser fingrene for oss alle :)

Jeg er 35 :) Legen mente det var null å bekymre seg for så jeg har bestemt meg for å tenke bare slike tanker, så får vi se .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluu..

Jeg har ferie for tiden, men er så slapp og mye kvalm, mangler matlyst og når jeg sliter med spisinga blir jeg jo bare kvalmere! Håper det forsvinner snart..

På fredag skal jeg til første kontroll.. det blir spennende! Vi tenker å se "What to ecpext when you're expecting"(eller hva den nå heter) på kino i helga.

Hvordan går det med kvalmen hos dere? Hva spiser dere? Det er absolutt ingenting jeg har lyst på om dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluu..

Jeg har ferie for tiden, men er så slapp og mye kvalm, mangler matlyst og når jeg sliter med spisinga blir jeg jo bare kvalmere! Håper det forsvinner snart..

På fredag skal jeg til første kontroll.. det blir spennende! Vi tenker å se "What to ecpext when you're expecting"(eller hva den nå heter) på kino i helga.

Hvordan går det med kvalmen hos dere? Hva spiser dere? Det er absolutt ingenting jeg har lyst på om dagen :(

Det eneste som funka hos meg da kvalmen var på det verste var tørre kjeks (kaptein kjeks) og iskald sitron brus fra coop med masse isbiter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noken som begynder å få mage? Synest at eg har begynnt å fått litt (sikkert ønsketenking :fnise:

Er foressten i veke 8+6

Jeg har definitivt fått mage! :gjeiper: Er litt rart, siden jeg ikke fikk mage før uke 20 forrige gang. :fnise: Men de sier vel at man får mage tidligere når man er flergangs, så...

Det er forresten veldig vanlig å være oppblåst i starten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også med matlysten..

Ikke mye som frister om dagen. Ikke så kvalm jeg da, men litt uvel iblandt, spesielt hvis jeg ikke har spist..

Jeg er også glad i brus; men det er vel ikke bra å drikke så mye av det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det må være fælt å gå rundt og bare vente. En stor :klem: til deg!

Her gikk ultralyden veldig fint heldigvis. Lille bolle var veldig aktiv, ble målt til 12+2 (jeg er 12 i dag) og jeg har morkaken på bakre vegg. Hadde den på fremre vegg forrige gang, og kjente ikke bevegelse før uke 20. Håper virkelig jeg kan kjenne det tidligere denne gangen! :nigo:

Takk for det Belle :) så godt å høre at alt gikk bra for deg! Tipper du vil kjenne bevegelse mye før denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har definitivt fått mage! :gjeiper: Er litt rart, siden jeg ikke fikk mage før uke 20 forrige gang. :fnise: Men de sier vel at man får mage tidligere når man er flergangs, så...

Det er forresten veldig vanlig å være oppblåst i starten. :jepp:

Akkurat det samme her ;) Sist fikk jeg ikke mage før i uke 24, men nå har jeg allerede like stor mage i uke 10 som jeg hadde i uke 24 i forrige svangerskap!! Sliter med å skjule den og gleder meg til mammabuksene tas frem om litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 :) Legen mente det var null å bekymre seg for så jeg har bestemt meg for å tenke bare slike tanker, så får vi se .)

Det holder jeg med deg i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med kvalmen her også! Skikkelig dumt! Skal faktisk på privat ul i kveld, gleder oss veeldig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fekk vi komme på privat ul, det var heilt utrulig! Fikk høyre hjerteslag, og sjå at alt såg fint ut. Var visst berre i veke 7 +5, så det var ikkje så lett å sjå så masse anna enn at den låg i livmoren og at der er liv! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk innkalling til rutine ultralyden idag som er i august. Men det sto at å se etter kjønn ikke er rutine? Må man spørre om det eller blir man spurt om man vil vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til 10-ukers kontroll hos fastlegen i dag. Det var fint, men ikke så spennende kanskje..

Jeg har sånne rare tanker om at de skal ringe meg angående blod/urinprøve og lure på hvorfor i all verden jeg trodde jeg var gravid.. hehe! Det eneste beviset er jo 4 positive tester i slutten av mai og masse kjipe symptomer..

Begynner å lure på om vi kanskje har lyst på privat UL før uke 18, for å få det til å gå opp for oss..

Jeg sa jeg ville på ABC, men da må jeg visst ta kontakt direkte, så det blir vel på mandag! Litt spennende det, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle sammen!

Hører til her jeg jo, har termin 15. februar blir det vel?!

Vårt andre barn sammen, og håper bare at det her holder hele veien ut :) Mista i mars i MA, så vil helst ikke oppleve det igjen.

I dag har nå jeg tatt på gravidbuksa fra forgje gang, rett og slett fordi jeg er oppblåst og er øm i magen og andre bukser klemmer på steder som ikke skal klemmes på nå kjenner jeg.

Men babymage er det ikke enda.

(angående å si det i bryllup, vet du at brudeparet ville synes det er greit? Bare vet at ihvertfall damer er jo opptatt av at dette er deres dag og da kan fort bli litt fornærma om noen skulle ta vekk noe av oppmerksomheten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må være så forferdelig å oppleve MA, tror det er min største frykt for tiden. Så flott at dere fikk det til på nytt igjen, Wanita :)

Lurer på en ting...kan man merke noe som helst ved MA, eller virker det som alt er i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være så forferdelig å oppleve MA, tror det er min største frykt for tiden. Så flott at dere fikk det til på nytt igjen, Wanita :)

Lurer på en ting...kan man merke noe som helst ved MA, eller virker det som alt er i orden?

Jeg merka ikke noe på selve kroppen at jeg hadde MA, men jeg hadde en urolighet inni meg. Jeg merka at ting ikke var som det skulle. Og det merka jeg tidlig. Tror det var i uke 6, og i uke 9 var vil til utvendig ultralyd og fant ingen ting. Dro til lege for å sjekke hcg, den var synkende og ble sendt til innvendig ul for å dobbeltsjekke før sykehuset ble ringt for utskrapning. Lille frøet hadde dødd i ca uke 7. (men dessverre er det nok noen som går rundt og tror alt er bra og frem til de ikke finner hjertelyd i uke 13-14)

Men det skal sies at jeg hadde nesten ikke symptomer på graviditet i det hele tatt. Var i imponerende god form.

Denne gangen har jeg ikke hatt den følelsen i det hele tatt, men har jo vært litt redd. Så har vært til ul to ganger alt. En gang fordi jeg fikk en liiiiten blødning, og en gang som bare var avtalt for å faktisk sjekke. Nå har jeg jo mange symptomer som øm mage, ømme bryster, oppblåsthet, tidvis kvalme o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd på mandag og jeg er veldig spent på hva jeg kan vente meg! Er 7 uker i dag og hadde bittelitt blod på papiret i går, og etter SAen i april blir jeg litt bekymra.

Men jeg velger å tro at alt står bra til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å annonsere at jeg er gravid i bryllupet vi skal i nei; men mente bare at det er offisielt rundt den tiden. Kjenner ikke så mange som skal i det bryllupet uansett, så det blir mye fremmedfolk. Så det blir ingen stor sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...