Gå til innhold

Alkohol og fadderuke?


Gjest 1anonym2

Anbefalte innlegg

Gjest 1anonym2

vi begynner skolen allerede neste uke, og noe jeg har tenkt på er nettopp dette med alkohol i fadderuka.

Jeg drikker aldri, og når jeg drikker er det ikke mye. Så, dette er sikkert dødsteit, men.. Ser de andre på meg som kjedelig om jeg i løpet av en kveld bare har to cider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen holder styring på hva de andre drikker. Så det går nok fint :)

Det er mange som har en egen gruppe i fadderuken hvor det er alkoholfritt. De har egne eventer osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det. Bedre å ta med seg to øl og sitte igjen med gode minner enn å skape et dårlig inntrykk av seg selv allerede før skolen har startet ordentlig. Ingen teller uansett, så så lenge du er i godt humør og er omgjengelig vil de like selskapet ditt uansett.



Anonymous poster hash: 5b4d1...4c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er glad og interessert i hva de andre har å si klarer du deg fint. Ingen av mine faddergjenger har fokusert på å bli fullest mulig. Det har vært masse leker for å bli kjent med hverandre og fadderne, så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en antibiotikakur samtidig som fadderuka var, så jeg ikke kunne drikke. Jeg drakk bare cola, og fikk ikke ETT eneste spørsmål om det :) Så ikke bekymre deg! De fleste er såpass voksne at de ikke bryr seg.



Anonymous poster hash: 8d1e2...42a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk bare brus. Fikk noen spørsmål på hvorfor jeg ikke drakk, og da svarte jeg enkelt og greit "Jeg har ikke lyst"og smilte :) Ingen som spurte noe mer eller syntes jeg var rar av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok ingen bryr seg, det er grenser for hvor mye man kan drikke hver dag i fadderuka. Jeg skal selv drikke ja, men av og til vil det nok bli kun et par cider. Jeg begynner på en liten skole, fadderuken vår ser ut til å kun vare et par dager :(

Anonymous poster hash: 03791...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange "Er jeg gravid" tråder dukker det opp om noen uker på kg?

Anonymous poster hash: e28a7...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har fadderorganisasjonen fokus på at ingen skal måtte svare på hvorfor de ikke drikker. Jeg regner med jeg kommer til å få spørsmål likevel, men svaret mitt er rett og slett "jeg drikker ikke (alkohol)". Jeg har hundre grunner, men kommer ikke til å gå inn på dem. Du er neppe alene i å ikke drikke/drikke lite. Hvilket studie skal du gå? Jeg vil tro at på de aller fleste studier er folk (ihvertfall flertallet) såpass voksne at de ikke synes noe annet om deg fordi du drikker mindre enn dem.

Når det er sagt, handler det mye om hvilken faddergruppe du havner i. Den forrige jeg var i var det noen som hadde som mål å bli fullest mulig, og det var ikke akkurat "min type folk" for å si det sånn...

Anonymous poster hash: 8cc1c...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fadder to ganger, vi hadde fokus på sosialisering, ingen spørsmål om hvorfor folk drakk eller ei :) Det viktigste er at du har lyst til å bli kjent med folk og deltar på de ulike arrangementene.

 

Håper de har lagt opp til ting på dagtid også, slik at det ikke BARE er opplegg som inviterer til fyll :)

 

Kos deg!



Anonymous poster hash: 029b2...c8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk det du vil, med eller uten alkohol. Det går helt fint :)



Anonymous poster hash: 2ffa1...06c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine faddere understreket at selv om det blir holdt fest er det ingen regel på at alle må drikke, det bestemmer man selv. Vi hadde også en egen faddergruppe for de som var avholds og ikke var noe interessert i festing, men det var de som var avholds og som likevel ble med på fest selv om de ikke drakk. Så det var egentlig bare hva en selv ville ønsket:) Majoriteten drikker jo selvsagt, men det blir vel stadig mer vanlig å la være å drikke.



Anonymous poster hash: b6ed3...cd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips om du ikke orker spørsmål om hvorfor du ikke drikker, begynne med et par vanlige øl, så går du over på alkoholfritt øl etterpå. Noen flasker er ganske like (carlsberg) så folk ser ofte ikke forskjell når de er opptatt av andre ting. På byen kan du be om å få ølen i glass, da er den lik på farge, men uten alkoholen.

Eller du drikker bare brus eller hva du måtte ønske. Spør du så sier du at du ikke drikker og skifter tema. Tror ikke drikkepresset er så stort i dag, siden helsefokuset har begynt å ta helt hinsides av.

Anonymous poster hash: cc1ee...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ingen legger merke til hva andre drikker, jeg vet at jeg ikke gjør det. Drikk akkurat hvor mye som passer deg, så lenge du er i godt humør og har det gøy så er det ingen som tenker over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du heller brus, iste, redbull eller slikt i et glass vil de fleste tro at du har blandet drikken med sprit. Det gjør ingenting om du ikke drikker, men bare et lite tips hvis du ikke ønsker å opplyse om det :)



Anonymous poster hash: 27c13...af9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker heller ikke alkohol, men jeg liker ikke kullsyre. Når jeg er ute pleier jeg bare drikke vanlig vann, men stort sett er det kjøpeplikt og da kjøper jeg te eller kaffe. Jeg nekter å drikke te når de andre studentene bælmer nedpå med øl. Noen tips til hva jeg kjøpe som er uten alkohol og kullsyre?

Anonymous poster hash: 2552d...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drikker heller ikke alkohol, men jeg liker ikke kullsyre. Når jeg er ute pleier jeg bare drikke vanlig vann, men stort sett er det kjøpeplikt og da kjøper jeg te eller kaffe. Jeg nekter å drikke te når de andre studentene bælmer nedpå med øl. Noen tips til hva jeg kjøpe som er uten alkohol og kullsyre?

Anonymous poster hash: 2552d...279

Hva med juice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker heller ikke alkohol, men jeg liker ikke kullsyre. Når jeg er ute pleier jeg bare drikke vanlig vann, men stort sett er det kjøpeplikt og da kjøper jeg te eller kaffe. Jeg nekter å drikke te når de andre studentene bælmer nedpå med øl. Noen tips til hva jeg kjøpe som er uten alkohol og kullsyre?

Anonymous poster hash: 2552d...279

Appelsinjuice :) Eller annen juice, ser ut som drink og smaker bedre enn vann!

Anonymous poster hash: acd1d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bryr seg om hva du drikker eller hvor mye :) Eller noen gjør, men de er teite. 

 

Eplemost og iste er uten kullsyre og det er kjempegodt! Eller så serverer de fleste barer med sprit virgin drinks, som er alkoholfrie drinker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...