Gå til innhold

Bytte linje på NTNU..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer dette egentlig? Jeg står på venteliste på sosialantropologi. Dersom jeg kommer inn der, kan jeg bytte fag, slik at jeg følger sosiologi-løpet? Eller en annen bachelorgrad innenfor helse/miljø.. Hvordan gjør jeg det eventuelt? Takk :)

Anonymous poster hash: 867c8...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke uten videre komme inn på noe annet enn det du har søkt. Det er jo poenggrenser og ventelister på andre fag også. Men i en bachelorgrad kan du vanligvis velge andre fag enn de som er anbefalt i andre året f.eks. Hør med studieveileder. Les deg opp på hvordan graden er lagt opp og se hvor du kan variere.

Jeg vet ikke om det er mulig å søke restplass lenger. Sjekk samordna opptak sine sider for frister. Det er nok mulig å søke seg som privatist til endel fag, men igjen, dine fag har jeg ikke oversikt over, så du må sjekke NTNU sine sider. Da følger du ikke et bachelorløp på den måten at du får med deg den delen av undervisningen som regnes som obligatorisk, men du kan følge forelesninger og ta eksamen, og så søke på nytt til neste år. Da vil du få godskrevet de fagene du har tatt eksamen i.

Sosialantropologi er et fag som man ikke "blir" noe av, så jeg vil sterkt anbefale deg å vurdere fremtidsplanen din før du setter igang med en bachelor. Hvilken jobb kan du få, hvordan er arbeidsmarkedet, hvor flyttbar er du, sånne ting.

Anonymous poster hash: 3a64f...4b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTNU er veldig løse på hvem som får lov til å melde seg opp i fag (sammenliknet med UiO, som jeg gikk på tidligere). Som reglel får man tilbud om undervisning og vurdering i alle fag man melder seg opp i via Studweb (hvis du går på oppmeldinger, ikke studieplan), og ellers så er studentservice på Dragvoll veldig behjelpelige med å endre på studieplanen.

 

Unntaket er fag på profesjonsstudiet i psykologi, altså utover de "felles" psykologifagene som også bachelor/årsstudium tar. Der tipper jeg at de er ganske strenge.



Anonymous poster hash: b9a1f...e33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...