Gå til innhold

Nyutdannet adjunkt- får ikke vikariater en gang. Hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg var ferdig utdannet adjunkt i juni, men har søkt jobb siden februar (for det er jo lurt å være tidlig ute). Jeg har til nå søkt på 120 stillingsutlysinger og har vært inne på 8 intervjuer, men ikke fått jobb. Jeg har fått beskjed fra flere om at jeg har en svært god søknad, men at jeg mangler erfaring. Har jobbet mye i vikarbyrå siden januar, så noe erfaring har jeg. 

 

Jeg bor i en av landets største byer og var klar over at det ville bli tøft å "få en fot innenfor", men så tøft hadde jeg aldri trodd det ville bli. Nå er jeg lut lei og håper noen kan komme med noen gode tips/råd. 

 



Anonymous poster hash: 89be9...d0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk langt unna. Småsteder f.eks.



Anonymous poster hash: 38830...e61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Søk langt unna. Småsteder f.eks.

Anonymous poster hash: 38830...e61

 

Mannen har allerede jobb her og vi eier bolig, så flytting kan evt. ikke skje før om ett år. 

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags erfaring mener de at du mangler? erfaring fra arbeidslivet eller fra akkurat den jobben?

Anonymous poster hash: 2586c...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags erfaring mener de at du mangler? erfaring fra arbeidslivet eller fra akkurat den jobben?

Anonymous poster hash: 2586c...343

Fra arbeidslivet, men jeg har mye variert erfaring og hatt jobb siden jeg var 15 år, så tipper det er en dårlig unnskyldning. 

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette gjelder de fleste nyutdanna. Er mangel på arbeidsplasser og selv om en søker over hele norge så får man ikke napp. En må bare søke og søke selv om månedene går..og håpe på at Norge skaper nye arbeidsplasser da det er veldig mange om plassen på de jobbene som er igjen...



Anonymous poster hash: 512d9...743
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Tror dette gjelder de fleste nyutdanna. Er mangel på arbeidsplasser og selv om en søker over hele norge så får man ikke napp. En må bare søke og søke selv om månedene går..og håpe på at Norge skaper nye arbeidsplasser da det er veldig mange om plassen på de jobbene som er igjen...

Anonymous poster hash: 512d9...743

 

Det er utolig frusterende! Samtidig får man høre om stor lærermangel...

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mannen har allerede jobb her og vi eier bolig, så flytting kan evt. ikke skje før om ett år. 

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

 

 

Er det en mulighet å pendle til noen småsteder i nærheten da? Eller har du søkt på rubbel og bit der også?

Kjenner jeg fikk litt støkk i magen av å lese dette, da jeg er ferdigutdannet adjunkt til neste år og bor i nærheten av Bergen.. Marerittet er jo å ikke få noe som helst av jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en mulighet å pendle til noen småsteder i nærheten da? Eller har du søkt på rubbel og bit der også?

Kjenner jeg fikk litt støkk i magen av å lese dette, da jeg er ferdigutdannet adjunkt til neste år og bor i nærheten av Bergen.. Marerittet er jo å ikke få noe som helst av jobb

Har søkt i Øygarden, Sund, Fjell, Askøy, Os og Bergen. Jeg har søkt absolutt alt av stillinger hvor jeg er kvalifisert. Har også søkt som SFO- assistent og fikk tilbud om stillingen, men lønnen er rett og slett for lav.

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har søkt i Øygarden, Sund, Fjell, Askøy, Os og Bergen. Jeg har søkt absolutt alt av stillinger hvor jeg er kvalifisert. Har også søkt som SFO- assistent og fikk tilbud om stillingen, men lønnen er rett og slett for lav.

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

 

 

Ai.. Jeg håpte det kom til å være noget mindre trykk på Sotra enn i Bergen, men. Gleder meg ikke til det er min tur til å søke!

Har dessverre ingen gode råd, annet enn å fortsette å søke på det som er. Og meld deg som ringevikar! Det er ikke noe å leve av, men gjør du en god jobb er ikke veien nødvendigvis så lang til fast ansettelse. Du får nok napp til slutt :) Krysser fingra for deg!

Endret av mijaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai.. Jeg håpte det kom til å være noget mindre trykk på Sotra enn i Bergen, men. Gleder meg ikke til det er min tur til å søke!

Har dessverre ingen gode råd, annet enn å fortsette å søke på det som er. Du får nok napp til slutt :) Krysser fingra for deg!

Tror Sotra etterhvert har fått like mange søkere som Bergen. Det går rykter om at det skal være mange som går av med pensjon neste år, så vi får krysse fingrene for det + økt lærertetthet! Lykke til med sisteåret! :) 

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror Sotra etterhvert har fått like mange søkere som Bergen. Det går rykter om at det skal være mange som går av med pensjon neste år, så vi får krysse fingrene for det + økt lærertetthet! Lykke til med sisteåret! :)

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

 

 

Vi får håpe det! Takk for det, og masse lykke til med videre leting og søking! Håper det ordner seg snart :) Og som sagt; selvom det ikke er noe å leve av, så tror jeg det er lurt å melde seg som ringevikar. Har du meldt deg hos PVS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det! Takk for det, og masse lykke til med videre leting og søking! Håper det ordner seg snart :) Og som sagt; selvom det ikke er noe å leve av, så tror jeg det er lurt å melde seg som ringevikar. Har du meldt deg hos PVS?

Har jobbet hos PVS siden i vinter. Dessverre er det veldig uforutsigbart. Noen måneder har jeg masse jobb, andre nesten ikke noe. Timelønnen er svært god, men det å aldri vite hva som venter neste dag er krevende. Får jeg ikke jobb noe annet sted kommer jeg til å forsette der. Tusen takk for alle innspill! :) 

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld deg som ringevikar! En mnd ut i høstsemesteret kommer behovet for vikarer, og etter høstferien er det antagelig mye jobb for deg. Sykemeldinger og uforutsette behov. Snakker av erfaring, jobbet sånn et par år før jeg fikk fast jobb! Stavangerområdet for meg da. Etter en stund som ringevikar får du lengre vikariater og så fast :)

Anonymous poster hash: 170d3...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg som ringevikar! En mnd ut i høstsemesteret kommer behovet for vikarer, og etter høstferien er det antagelig mye jobb for deg. Sykemeldinger og uforutsette behov. Snakker av erfaring, jobbet sånn et par år før jeg fikk fast jobb! Stavangerområdet for meg da. Etter en stund som ringevikar får du lengre vikariater og så fast :)

Anonymous poster hash: 170d3...62c

Anbefaler du at jeg melder meg direkte til skolene eller gjennom bemanningsbyrå? 

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er utolig frusterende! Samtidig får man høre om stor lærermangel...

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

 

Hjelper lite at det er lærermangel om du ikke har den riktige fagkombinasjonen og tilstrekkelig med vekttall. 

 

Hjelper ikke å ha en bachelor i religion/kunstfag og 60 stp i norsk, hvis etterspørselen først og fremst gjelder  adjunkter innen realfag og lektorer i norsk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra arbeidslivet, men jeg har mye variert erfaring og hatt jobb siden jeg var 15 år, så tipper det er en dårlig unnskyldning.  Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Arbeidserfaringen de ser etter, er lærerjobber. Da hjelper det dessverre ikke med variert erfaring fra ungdomstiden av.

Håper det ordner seg :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper lite at det er lærermangel om du ikke har den riktige fagkombinasjonen og tilstrekkelig med vekttall. 

 

Hjelper ikke å ha en bachelor i religion/kunstfag og 60 stp i norsk, hvis etterspørselen først og fremst gjelder  adjunkter innen realfag og lektorer i norsk

Jeg er grunnskolelærer og er spisset inn mot 1-7.trinn. Har blant annet 60 stp i norsk og 30 stp i matte og naturfag. Har også noen andre fag, men vil ikke legge ut alt her i fare for å bli gjenkjent. Har i bunn og grunn en god fagkombinasjon, men mangler spes.ped. 

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som lærer i seks år og har ikke fått napp selv i år. Var så dum at jeg tok et fristende vikariat med god lønn i fjor, det angrer jeg helt sinnsykt på nå som det er over. Trodde ikke det skulle bli vanskelig å få jobb igjen etterpå, men det er vanskelig for alle i år. Jeg har utelukkende søkt ute på bygda hvor det i utgangspunktet burde være greit å få jobb.



Anonymous poster hash: 6bf7d...f8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidserfaringen de ser etter, er lærerjobber. Da hjelper det dessverre ikke med variert erfaring fra ungdomstiden av.

Håper det ordner seg :) Lykke til!

Det jeg ikke forstår er hvordan de forventer at jeg skal få den erfaringen når ingen ønsker å ansette nyutdannede. 

 

Tusen takk! :)

Anonymous poster hash: 89be9...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...