Gå til innhold

Er det noen som forsatt står på venteliste etter suppleringsopptaket?


Oishi

Anbefalte innlegg

Antagelig har saksbehandleren til studiet du har søkt på ikke fungert, og rett og slett regnet veldig mye feil når hen har regnet ut poengsum (er mange som har som sommerjobb å sitte som saksbehandlere ved opptak ved de ulike institusjonene). En god del merket sikkert ikke det før rett før eller etter suppleringsopptaket (jepp, en del er sløve...), har klaget, og fått regnet ut korrekt poengsum.

Anonymous poster hash: c320d...61a

Forbaska saksbehandlere :( Jeg er rimelig forbannet på den som har regnet ut mine poeng. Er provoserende å se at en som har 0.5 poeng mindre enn meg har fått skoleplass og jeg står på venteliste. Takk for det :#%

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenggrensen var på 44.6 i går. I dag er den på 48.5??!

Hva skjer med dette? Jeg er fortsatt nr 1 på venteliste.

Nei :( Den er fryktelig kjip. Jeg krysser fingrene for deg.

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting av dette jeg.. Poenggrense i kvote forandrer seg hver halvtime og jeg står hele tiden på 2 plass. (Går inn hele tiden :P ) den hopper frem og tilbake fra "42" til "44" :bond:



Anonymous poster hash: 6b68e...a1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du noen email eller sms på at du hadde kommet inn eller stod det kun på samordna opptak? Jeg står på 3.plass på lista og får ikke sjekket so siden før et par timer :/

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Jeg fikk SMS. Står du på venteliste på medisin høst UiO? Jeg stod på 4. plass. 

Anonymous poster hash: d1149...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at vi som fortsatt står på venteliste bare kan glemme å komme inn? :( 



Anonymous poster hash: 59892...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk SMS. Står du på venteliste på medisin høst UiO? Jeg stod på 4. plass.

Anonymous poster hash: d1149...27c

Nei,har søkt et annet studie. Står fortsatt som nummer tre :(

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det er ikke siste sjanse. De fleste studier tar jo også inn folk etter studiestart.  Anonymous poster hash: d1149...27c

Jada, men etter 4/5 august er det vanskeligere å komme inn fordi man kan bare sitte å vente på at noen slutter eller trekker seg fra studiet. Så er det en del studier som ikke fyller opp etter studiestart.

Anonymous poster hash: a10fa...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på andrevalget mitt og står på venteliste på førstevalget fortsatt men tror ikke jeg kommer inn der siden jeg ringte opptakskontoret på høgskolen. Er endel før meg, synd det skulle være så mange som søkte høyere utdanning i år ellers hadde jeg kommet inn på førstevalget. Anonymous poster hash: a10fa...598

Nå har jeg fått vite ventelisteplassen min og jeg var høyere oppe enn jeg trodde, ligger som nr 2 til førstevalget mitt. Har søkt med realkompetanse så har derfor ikke fått vite plassen min på ventelista før nå. Tror likevel jeg kommer til å ta 2. valget om jeg skulle få tilbudet på førstevalget. Har kommet frem til at det er best for meg nå.

Anonymous poster hash: a10fa...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj for noe møkk! er på 22 plass :/

 

Må vell bite i det sure eplet og ta opp fag :(

 

har absolutt ikke lyst for jobbet så hardt dette året for å få studiekompetanse.

 

Men heller ta opp fag enn å fortsette å leve på 50% jobber/ nav :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men etter 4/5 august er det vanskeligere å komme inn fordi man kan bare sitte å vente på at noen slutter eller trekker seg fra studiet. Så er det en del studier som ikke fyller opp etter studiestart.

Anonymous poster hash: a10fa...598

Jeg fikk vite at høgskolen jeg har søkt på skal ha opptak i morgen.

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite at høgskolen jeg har søkt på skal ha opptak i morgen. Anonymous poster hash: 1a879...c01

så bra <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Anonymous poster hash: a10fa...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååhh dette er virkelig grusomt :-((( Lykke til!

*sukk* Er'n på 31 nå.... Skal dette liksom trøste me?? Haha... Ååååååh langsomt! Jeg har ikke tenkt å gi opp håpet ennå, men har begynt å planlegge plan B'en allerede...

Men ja, bedre å tenke litt positivt iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj for noe møkk! er på 22 plass :/

Må vell bite i det sure eplet og ta opp fag :(

har absolutt ikke lyst for jobbet så hardt dette året for å få studiekompetanse.

Men heller ta opp fag enn å fortsette å leve på 50% jobber/ nav :bond:

Bedre enn det jeg har! Nå er jeg på nr.31... Så ja, jeg må også nok ta opp en eller to fag jeg også, du er nok ikke den eneste.

Men hey, bedre enn å kaste bort 1 år hvertfall! Det skal gå bra. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbaska saksbehandlere :( Jeg er rimelig forbannet på den som har regnet ut mine poeng. Er provoserende å se at en som har 0.5 poeng mindre enn meg har fått skoleplass og jeg står på venteliste. Takk for det :#%

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Har endelig fått svar på klagen min ang poengutregning. De hadde gjort en feil og gitt meg for lite poeng. Jeg har flere poeng enn den siste personen som fikk en plass. Vil det si at høgskolen må gi meg en skoleplass? Vet du skal ha nytt opptak i morgen.

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått vite ventelisteplassen min og jeg var høyere oppe enn jeg trodde, ligger som nr 2 til førstevalget mitt. Har søkt med realkompetanse så har derfor ikke fått vite plassen min på ventelista før nå. Tror likevel jeg kommer til å ta 2. valget om jeg skulle få tilbudet på førstevalget. Har kommet frem til at det er best for meg nå. Anonymous poster hash: a10fa...598

Husk at du mister plassen på 2.valget dersom du får plass på 1.valget.

Anonymous poster hash: c320d...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått svar på klagen min ang poengutregning. De hadde gjort en feil og gitt meg for lite poeng. Jeg har flere poeng enn den siste personen som fikk en plass. Vil det si at høgskolen må gi meg en skoleplass? Vet du skal ha nytt opptak i morgen. Anonymous poster hash: 1a879...c01

Ja, gratulerer med studieplass!

Anonymous poster hash: c320d...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg ikke skjønner er, hvor F ser jeg hvilke plass jeg er på? 

Det står ingenting om det. Er dette fordi jeg er ganske langt nede på lista eller pga noe annet?

Jeg er 0.6 poeng under poenggrensa liksom.

 

Noen som kan forklare det for meg? :)



Anonymous poster hash: b7b61...e16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jcjcjc

Husk at du mister plassen på 2.valget dersom du får plass på 1.valget.

Anonymous poster hash: c320d...61a

Dette er feil. Siden det er etterfyllingsopptak så mister du ikke automatisk plassen. Du kan si ifra om du ønsker plassen eller ikke, og hvis ikke så har du den plassen du har kommet inn på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil. Siden det er etterfyllingsopptak så mister du ikke automatisk plassen. Du kan si ifra om du ønsker plassen eller ikke, og hvis ikke så har du den plassen du har kommet inn på :)

Kom du inn????:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jcjcjc

Kom du inn????:-)

Nei kom nok ikke inn :/ Sendte og mail til høgskolen og virka som om de ikke kommer til å ta inn flere, så jeg har bestemt meg for å gå for andrevalget, er jo samme studie så :)

Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...