Gå til innhold

Utbetaling av lån/stipend


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her igjen! 

Jeg fikk nå beskjed om at giro for semesteravgift ikke blir sendt ut før i slutten av august. Det vil jo da si at jeg ikke får storstipend før i slutten av august/begynnelsen av september (hvis jeg betaler den med en gang). 

Vil det da si at jeg feks. får storstipend rundt begynnelsen av september, og så får ny utbetaling igjen som normalt den 15. september? Eller blir også alle de videre utbetalingene forskjøvet? 

 

Lurer også på om det ikke er unormalt å få giro for semesteravgift så sent? Alle jeg kjenner får pengene nå i løpet av første halvdel av august. 



Anonymous poster hash: d67cb...120
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

TS her igjen! 

Jeg fikk nå beskjed om at giro for semesteravgift ikke blir sendt ut før i slutten av august. Det vil jo da si at jeg ikke får storstipend før i slutten av august/begynnelsen av september (hvis jeg betaler den med en gang). 

Vil det da si at jeg feks. får storstipend rundt begynnelsen av september, og så får ny utbetaling igjen som normalt den 15. september? Eller blir også alle de videre utbetalingene forskjøvet? 

 

Lurer også på om det ikke er unormalt å få giro for semesteravgift så sent? Alle jeg kjenner får pengene nå i løpet av første halvdel av august. 

Anonymous poster hash: d67cb...120

 

Da får du mest sannsylig august og september stipendet samlet og de restende normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her igjen! 

Jeg fikk nå beskjed om at giro for semesteravgift ikke blir sendt ut før i slutten av august. Det vil jo da si at jeg ikke får storstipend før i slutten av august/begynnelsen av september (hvis jeg betaler den med en gang). 

Vil det da si at jeg feks. får storstipend rundt begynnelsen av september, og så får ny utbetaling igjen som normalt den 15. september? Eller blir også alle de videre utbetalingene forskjøvet? 

 

Lurer også på om det ikke er unormalt å få giro for semesteravgift så sent? Alle jeg kjenner får pengene nå i løpet av første halvdel av august. 

Anonymous poster hash: d67cb...120

 

De neste utbetalingene blir garantert ikke forskjøvet. Når den første først er utbetalt vil de påfølgende komme til vanlig tid, altså rundt den 15. hver måned. En gang fikk jeg ikke penger for vårsemesteret før rundt 10. mars (feilen lå faktisk ikke hos meg, så de unnskyldte seg), og da fikk jeg penger for både januar og februar i samme utbetaling. Deretter fikk jeg mars-utbetalingen noen få dager senere, og april og mai kom også som vanlig. Så hvis du f.eks. får august-utbetalingen 8. september får du fortsatt september-utbetalingen til 15. september. Det kan du være helt fullstendig trygg på.

Det høres ut som et ganske upraktisk opplegg, det at du ikke får giro for semesteravgift før så sent, men du trenger i hvert fall ikke bekymre deg for at det også påvirker senere utbetalinger. De betaler ut når alt er godkjent og klart for utbetaling, de holder ikke igjen eller legger om skjemaet for senere utbetalinger.

Anonymous poster hash: 43ef5...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her igjen! 

Jeg fikk nå beskjed om at giro for semesteravgift ikke blir sendt ut før i slutten av august. Det vil jo da si at jeg ikke får storstipend før i slutten av august/begynnelsen av september (hvis jeg betaler den med en gang). 

Vil det da si at jeg feks. får storstipend rundt begynnelsen av september, og så får ny utbetaling igjen som normalt den 15. september? Eller blir også alle de videre utbetalingene forskjøvet? 

 

Lurer også på om det ikke er unormalt å få giro for semesteravgift så sent? Alle jeg kjenner får pengene nå i løpet av første halvdel av august. 

Anonymous poster hash: d67cb...120

 

Hei,

 

Betaler du skolepenger? Der jeg gikk (Markedshøyskolen) var semesteravgift og skolepenger bakt inn i samme innbetaling. Der var det ikke sånn at denne måtte være betalt før vi fikk utbetalt penger (fordi vi måtte jo få lånet for å kunne betale avgiften på 30 000 kr..), det eneste som måtte være oppfylt var at skolen ga beskjed til Lånekassen om at en var student der.

 

Vet ikke hvilken privat høyskole du går på, men vil tro de fleste med dyre semesteravgifter opererer på samme måte. Du får utbetalt lånet få dager etter du har registrert deg i studentweb. På MH fikk vi disse tilgangene første eller andre skoledag. Jeg hadde lånet 2-3 dager etter dette.

 

 

Anonymous poster hash: e54dc...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Står 08.08 hos meg også, på lånekassen.no, betalte semesteravgiften i slutten av Juni via studentweb, studerer ved Universitetet i Oslo.  

Anonymous poster hash: 60111...074

 

Hei,

Lurer på om du kan svare meg på dette;

Jeg er ny student på UiO til høsten, og har betalt semesteravgift. Har også meldt meg opp til to fag, men er usikker på det tredje faget og har dermed kun meldt meg opp til fag tilsvarende 20 sp, for jeg avventer litt med det tredje. 

 

Vet du om man være meldt opp til eksamen for å få utbetalt penger fra Lånekassen, eller er det nok at man har takket ja til plassen og har betalt semesteravgift?

Anonymous poster hash: e54dc...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lurer på om du kan svare meg på dette;

Jeg er ny student på UiO til høsten, og har betalt semesteravgift. Har også meldt meg opp til to fag, men er usikker på det tredje faget og har dermed kun meldt meg opp til fag tilsvarende 20 sp, for jeg avventer litt med det tredje.

Vet du om man være meldt opp til eksamen for å få utbetalt penger fra Lånekassen, eller er det nok at man har takket ja til plassen og har betalt semesteravgift?

Anonymous poster hash: e54dc...ff2

Du må ha meldt deg opp til eksamen for å få utbetalt, tror jeg. Men du må f.eks ikke ha meldt deg opp tilsvarende 30 studiepoeng for å få pengene. Jeg tar f.eks 20 SP høstsemsteret og 40 SP vårsemesteret, men får likevel utbetalt fra lånekassen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha meldt deg opp til eksamen for å få utbetalt, tror jeg. Men du må f.eks ikke ha meldt deg opp tilsvarende 30 studiepoeng for å få pengene. Jeg tar f.eks 20 SP høstsemsteret og 40 SP vårsemesteret, men får likevel utbetalt fra lånekassen :-)

Takk for svar :)

 

Så da burde det holde at jeg har meldt meg opp i to fag, hvis jeg forstår deg riktig?

Lov å håpe på utbetaling 8.aug da :)

Anonymous poster hash: e54dc...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar :)

 

Så da burde det holde at jeg har meldt meg opp i to fag, hvis jeg forstår deg riktig?

Lov å håpe på utbetaling 8.aug da :)

Anonymous poster hash: e54dc...ff2

 

Ja, det skal holde. :-) Så lenge studieprogresjonen er på 60 (eller over) SP per studieår spiller det ingen rolle om man tar 20/40 SP eller 30/30 SP. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

Lurer på om du kan svare meg på dette;

Jeg er ny student på UiO til høsten, og har betalt semesteravgift. Har også meldt meg opp til to fag, men er usikker på det tredje faget og har dermed kun meldt meg opp til fag tilsvarende 20 sp, for jeg avventer litt med det tredje. 

 

Vet du om man være meldt opp til eksamen for å få utbetalt penger fra Lånekassen, eller er det nok at man har takket ja til plassen og har betalt semesteravgift?

Anonymous poster hash: e54dc...ff2

 

Det holder å ha betalt semesteravgift. Jeg har fått lån mange ganger før jeg hadde bestemt meg for hvilke fag jeg skulle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på, fikk også beskjed om 8. august, men 8. august er jo på lørdag. Får man pengene på fredag da, eller mandag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på, fikk også beskjed om 8. august, men 8. august er jo på lørdag. Får man pengene på fredag da, eller mandag? :)

Fredag :)

Jeg har fått beskjed om 8 august selv, men skolen har ikke bekreftet at jeg går der enda. Bytter skole, så må vel møte opp 10.august først. Håper ikke det tar lang tid etter det.

Anonymous poster hash: ea4d6...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på, fikk også beskjed om 8. august, men 8. august er jo på lørdag. Får man pengene på fredag da, eller mandag? :)

Fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag. 

 

 

Fredag :)

Jeg har fått beskjed om 8 august selv, men skolen har ikke bekreftet at jeg går der enda. Bytter skole, så må vel møte opp 10.august først. Håper ikke det tar lang tid etter det.

Anonymous poster hash: ea4d6...5d6

 

 

Fredag. 

 

 

Hurra  :danse:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hos meg står det utbetaling 6. August :D håper det kommer frem hehe, førsteårsstudent :)

Anonymous poster hash: b0919...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare hive meg på 6. august-gjengen, krysser fingrene for at de kommer på torsdag! Jeg fikk betalt, signert og fikset alt i løpet av juni/juli, så jeg håper det har noe å si, burde få igjen noe for det XD



Anonymous poster hash: dbab1...ae5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid pleid å få pengene på ettermiddag/kveld den 14 når det står den 15, då jeg krysser fingrene for at de kommer i dag 😄

Anonymous poster hash: 09cd8...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...