Gå til innhold

Utbetaling av lån/stipend


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når er det normalt å få "storstipendet" fra Lånekassen? Vet at det er etter at man har betalt semesteravgift, men når bruker man å betale denne?

 

Selv har jeg ikke mulighet til å betale semesteravgift, fordi skolen jeg skal gå på (en privat høgskole) har ikke sendt ut giro på dette ennå. Mange jeg har snakket med som går på andre offentlige skoler har betalt for lenge siden, og vil få pengene i midten av august. 

 

Er det slik at "alle" betaler i løpet av sommeren, eller er det normalt å betale etter at skolen har begynt? Håper jeg også kan få dem i midten av august! 



Anonymous poster hash: d67cb...120
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på tre ulike høgskoler og har betalt etter skolen har begynt på alle.

Dette gjelder første klasse. Når du starter i andre eller tredje så behøver du ikke å vente til sommeren starter, da får du regningen på studweb. Jeg fikk for eksempel regningen for én måned siden og fikk da beskjed om at jeg får utbetalingen fra statens lånekassen fra og med 7 august. :)

Endret av Pepperbiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på tre ulike høgskoler og har betalt etter skolen har begynt på alle.

Dette gjelder første klasse. Når du starter i andre eller tredje så behøver du ikke å vente til sommeren starter, da får du regningen på studweb. Jeg fikk for eksempel regningen for én måned siden og fikk da beskjed om at jeg får utbetalingen fra statens lånekassen fra og med 7 august. :)

Okei :) Men når kan jeg regne med å få utbetalt hvis jeg betaler semesteravgiften i løpet av første halvdel av august? Håper de sender giro så fort som mulig. 

Anonymous poster hash: d67cb...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var førsteårsstudent i fjor betalte jeg semesteravgift i midten av august, tror jeg. Vi startet på studiet 12. august, og informasjon om betaling var noe av det første som ble gitt. Husker jeg rett, fikk jeg utbetalt storstipend rundt fem dager etterpå, ca. 20. august. Det varierer nok litt, men som regel går det ganske raskt fra semesteravgift er betalt til man får utbetalt pengene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg står det at betalingen av semesteravgiften ble registrert 21.juli og at første utbetalingen min er 8.august. Det er en lørdag så kommer vel i løpet av uka tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg står det at betalingen av semesteravgiften ble registrert 21.juli og at første utbetalingen min er 8.august. Det er en lørdag så kommer vel i løpet av uka tenker jeg :-)

Hvor står det det? Og hvordan fikk du betalt semesteravgiften så tidlig? 

Anonymous poster hash: d67cb...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight

Jeg får storstipendet 8 august og semesteravgiften blir sendt ut i midten av september, når avmeldingsfristen har gått ut. De gjør det sikkert sånn for da er det mindre arbeid med å tilbakeføre penger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står 08.08 hos meg også, på lånekassen.no, betalte semesteravgiften i slutten av Juni via studentweb, studerer ved Universitetet i Oslo.  



Anonymous poster hash: 60111...074
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får storstipendet 8 august og semesteravgiften blir sendt ut i midten av september, når avmeldingsfristen har gått ut. De gjør det sikkert sånn for da er det mindre arbeid med å tilbakeføre penger osv.

Får du stipendet før du har betalt semesteravgift? Jeg fikk beskjed om at før jeg har betalt semesteravgift er jeg ikke registrert som student, og dermed kan ikke Lånekassen utbetale penger. 

Anonymous poster hash: d67cb...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte avgiften på onsdag og fikk beskjed fra Lånekassen på fredag at første utbetaling er 8.aug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står 08.08 hos meg også, på lånekassen.no, betalte semesteravgiften i slutten av Juni via studentweb, studerer ved Universitetet i Oslo.

Anonymous poster hash: 60111...074

Må de ikke få bekreftet at du har møtt opp til undervisning også? Eller er det bare for nye søkere?

Anonymous poster hash: b0919...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor står det det? Og hvordan fikk du betalt semesteravgiften så tidlig? 

Anonymous poster hash: d67cb...120

Hos meg ligger det på studentweb :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalte avgiften på onsdag og fikk beskjed fra Lånekassen på fredag at første utbetaling er 8.aug

 

Hos meg ligger det på studentweb :briller:

Men er dere førsteårsstudenter? Som førsteårsstudenter har man jo gjerne ikke tilgang til Studentweb før etter skolestart osv. :( 

Anonymous poster hash: d67cb...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var førsteårstudent i fjor og da hadde jeg tilgang til studentweb før skolestart. Sikkert forskjell fra skole til skole hvordan de gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte semesteravgiften i midten av juli (tenkte det var like greit å betale den når jeg hadde muligheten), og første utbetaling for min del skal være 10. august. Det er før undervisningen begynner, men slik har det vært de to siste årene også. Første året måtte jeg møte opp først, men siden den gang har jeg ikke trengt det.

Jeg tror reglene er slik at man egentlig ikke skal få pengene før man har møtt opp senere år heller, men i praksis har jeg fått pengene tidligere.



Anonymous poster hash: 43ef5...bef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dwight

Får du stipendet før du har betalt semesteravgift? Jeg fikk beskjed om at før jeg har betalt semesteravgift er jeg ikke registrert som student, og dermed kan ikke Lånekassen utbetale penger.

Anonymous poster hash: d67cb...120

Jeg går privat, og her er semesteravgiften bakt inn i skoleavgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går privat, og her er semesteravgiften bakt inn i skoleavgiften.

Skjønner. Det er den ikke der hvor jeg går. Skoleavgiften betalte vi i begynnelsen av juli, men semesteravgiften må vi betale senere. 

Anonymous poster hash: d67cb...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dere førsteårsstudenter? Som førsteårsstudenter har man jo gjerne ikke tilgang til Studentweb før etter skolestart osv. :(

Anonymous poster hash: d67cb...120

Ja, er førsteårsstudent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men er dere førsteårsstudenter? Som førsteårsstudenter har man jo gjerne ikke tilgang til Studentweb før etter skolestart osv. :(

Anonymous poster hash: d67cb...120

 

Jeg tastet inn fødselsnummer, og fikk sendt en pinkode til studweb til eposten som var registrert hos samordna opptak, så det funket for meg i alle fall. :)

Vet ikke om dette gjelder for alle skoler, snakker om NTNU.

Anonymous poster hash: 42dae...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...