Gå til innhold

profesjonsstudiet i bergen


refinkow

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor vanskelig det faktisk er å komme inn på profesjonsstudiet i bergen etter fullført årsstudium? Jeg har lest mange steder at man bare må ha a-er for å klare å komme inn, og ikke da er det engang sikkert at man klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg lurer på hvor vanskelig det faktisk er å komme inn på profesjonsstudiet i bergen etter fullført årsstudium? Jeg har lest mange steder at man bare må ha a-er for å klare å komme inn, og ikke da er det engang sikkert at man klarer det.

Ja, da spørs det jo på hvilket profesjonsstudie du vurderer..

Anonymous poster hash: 54370...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med han/hun mener psykologi. Det er det eneste studiet jeg vet om hvor man må ha A på årsstudium for å komme inn på profesjon. De fleste får A på årsstudium, og det er litt hipp som happ hvem som får komme inn. Altså en ganske risky vei å gå.

Anonymous poster hash: 12a56...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slutter med 1+5 modellen fra høsten i år, så nå må du søke med karakterer fra videregående. Desverre.



Anonymous poster hash: 9dc66...304
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer på hvor vanskelig det faktisk er å komme inn på profesjonsstudiet i bergen etter fullført årsstudium? Jeg har lest mange steder at man bare må ha a-er for å klare å komme inn, og ikke da er det engang sikkert at man klarer det. 

Du kan klare deg med en B og to A som regel. Bortsett fra 2011. Da sto det hauger på venteliste med kun A.

Har du gått årsstudiet? Hvis ikke begynner det å bli seint på grunn av overgangen.

Anonymous poster hash: b2652...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med han/hun mener psykologi. Det er det eneste studiet jeg vet om hvor man må ha A på årsstudium for å komme inn på profesjon. De fleste får A på årsstudium, og det er litt hipp som happ hvem som får komme inn. Altså en ganske risky vei å gå.

Anonymous poster hash: 12a56...e92

Det er helt feil at de fleste får A på årsstudiet. Man kan søke profesjonsstudiet med årsstudium fra alle universiteter og høgskoler som har årsstudium i psykologi, og likevel fylles ikke studieplassene opp med de som har A i alt.

Kravet er som regel A, A og B. Det er kun ett semester hvor det har vært loddtrekning. Får man A i alt er man som regel garantert plass. 

Anonymous poster hash: 0be35...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

De slutter med 1+5 modellen fra høsten i år, så nå må du søke med karakterer fra videregående. Desverre.

Anonymous poster hash: 9dc66...304

 

Jeg rekker det akkurat, siden jeg skal starte på årsstudium nå 10. august. 

Hvis ikke har man jo enda alternativet i Tromsø, men har så lite lyst å være "stuck" i Tromsø i fem år...

Endret av jrb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da spørs det jo på hvilket profesjonsstudie du vurderer..

Anonymous poster hash: 54370...7e9

Jeg mener selvsagt å gå profesjonsstudiet i psykologi.

Endret av jrb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anyone else?

Det er krevende, nesten ingen som kommer inn klarer det på ett år. Men når de bare tar opp fra Bergen neste sommer kan det hende at snittet blir noe lavere enn det har vært tidligere. Det er nok lurt å begynne tidlig, helst allerede nå :) Eksamen er allerede i november. 

Anonymous poster hash: 0be35...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...