Gå til innhold

Nå orker jeg ikke mer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den fjerde babyen blir født til jul. Vi har vært prøvere i 7 år,mens min bror og hans kone venter nr 4 på 6 år 😡 Vi er de siste som har fått vite,fordi kona ikke vil såre oss. De gruer seg til hvergang sier dem. Jeg tror ikke jeg vil klare å nærme meg det barnet. Mannen min har allerede tatt avstand fra dem. Vi klarer bare ikke mer. Jeg føler så mye har for dem at jeg har snakket dritt om dem til resten av slekta. Hvorfor skal bare de oppleve alt godt?Heldige på alle måter. Likevel klager de konstant på hvor stressende de gar det. Arg. Ville vare lufte tankene. Mannen og jeg har bursdag i samme måned babyen har termin 😣 Ok. Fyr løs.

Anonymous poster hash: 60bdc...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at det må være jævlig å ikke kunne få barn på løpende bånd som svigerinna di, men å oppføre seg som et rasshøl endrer jo ikke det. Det vil jo uansett bare gå utover deg selv hvis du mater de negative tankene og bitterheten. Det er ingen sin feil at dere ikke kan få barn så lett som mange andre, og ta deres frustrasjon ut over andre synes jeg ikke er greit. Dere kommer jo til å støte familien i fra dere hvis dere skal oppføre dere på denne måten. Og ikke kommer dere så langt med å være misunnelige på andre heller.

 

Forhåpentligvis så ender jo dere og opp med et barn til slutt, men kanskje dere må finne noen alternative måter å få barnet på.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. jeg synes det var en trøst å ha tantebarn når vi var prøvere. Godt at det var noen små i familien selv om vi ikke fikk det til.

 

Du burde prøve å legge vekk misunnelsen du har til din bror før den ødelegger forholdet helt. Det er ingen sin skyld at de får barn men ikke dere. Og de får nok ikke barn bare for å gni det inn at dere ikke kan få.

Dessuten så er det INGEN i hele denne verden som har det perfekt. De sliter garantert med sine ting selv om ikke dere vet noe om det.

Og å klage over tilværelsen gjør alle. Du gjør det, jeg gjør det, de gjør det og mange andre gjør det.

Er det ikke bedre å være tante enn å ha ingenting? :klo:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fjerde babyen blir født til jul. Vi har vært prøvere i 7 år,mens min bror og hans kone venter nr 4 på 6 år Vi er de siste som har fått vite,fordi kona ikke vil såre oss. De gruer seg til hvergang sier dem. Jeg tror ikke jeg vil klare å nærme meg det barnet. Mannen min har allerede tatt avstand fra dem. Vi klarer bare ikke mer. Jeg føler så mye har for dem at jeg har snakket dritt om dem til resten av slekta. Hvorfor skal bare de oppleve alt godt?Heldige på alle måter. Likevel klager de konstant på hvor stressende de gar det. Arg. Ville vare lufte tankene. Mannen og jeg har bursdag i samme måned babyen har termin Ok. Fyr løs.

Anonymous poster hash: 60bdc...429

 

Baksnakker du dem fordi de klarer å få barn? Wat

Anonymous poster hash: 5dcdf...a5f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er tøft og føles urettferdig...

Men de har da ikke gjort noe galt mot deg?

Verden bare er slik, noen får barn, andre kan ikke. Beklageligvis.

Men om du hele livet skal gå og hate alle som får barn så vil du bli veldig bitter.

Kanskje du skal snakke med legen din om dette evt oppsøke psykolog privat for å finne en måte å takle det på som gjør at du har det bedre med deg selv.

 

Hilsen ufrivillig barnløs som ikke er sint på andre som får barn.

 



Anonymous poster hash: acfab...624
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke deres skyld at dere sliter med å få barn?

 

Hva om dere blir gravide en dag da, forventer dere at de to skal bli ekstatiske på deres vegne slik som dere behandler dem? Jeg kan garantere deg at det kommer til å bli ekstra sårt når du får et "gratulerer" som ikke er genuint siden dere har vært så slemme med dem.

 

De forstår nok at det er en tøff tid for dere, men jeg blir sint på broren din og konas vegne når jeg kjenner den dårlige samvittigheten de har gjennom skjermen. 

 

Når dere engang får barn, enten biologisk eller adoptiv, hva føler du da når du ser det barnet kravle rundt sammen med barna til din bror og hans kone? 

 

Jeg synes du skal sette deg ned med svigerinnen din, forklar henne at du blir lei deg fordi det er et sårt tema, men at du beklager for måten de har blitt behandlet på og at du skal forsøke å skjerpe deg. Ta med en kake og en bukett blomster.

 

Greit det er sårt at dere ikke kan få barn når dere har prøvd så lenge, men det er vitterlig ikke grunn til å være drittsekker mot de som står dere nærmest.



Anonymous poster hash: 1abc9...b5c
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at det virker som svigerinnen din og broren din er utrolig rause som forsøker å skåne dere så godt de kan, men det kan ende med at dere ikke får ta like stor del i deres familie - noe du og mannen din kommer til å angre på senere.



Anonymous poster hash: 1abc9...b5c
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at det er sårt.. Men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg sånn.. Det er ikke deres feil - og I ALLE FALL ikke barna deres sin feil at du og mannen er lite fertile. Få hjelp istedenfor.. Hjelp til å få barn, men også hjelp til å tåle nederlaget ved å ikke få barn. Du og mannen trenger virkelig hjelp til å takle dette, når dere lar deres eget nederlag gå utover nevøer/nieser...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deres feil at vi ikke har barn,men å sprade rundt med diger mage til en hver tid er bare å sparke oss i balla. Min mor har også alltid favorisert han, og spesielt nå som de tvinger på henne det ene bilde etter det andre. Leiligheten har blitt omgjort til deres eget galleri. Jeg forventet ikke støtte, men oppfør dere

Anonymous poster hash: 60bdc...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deres feil at vi ikke har barn,men å sprade rundt med diger mage til en hver tid er bare å sparke oss i balla. Min mor har også alltid favorisert han, og spesielt nå som de tvinger på henne det ene bilde etter det andre. Leiligheten har blitt omgjort til deres eget galleri. Jeg forventet ikke støtte, men oppfør dere Anonymous poster hash: 60bdc...429

Kan jo ikke legge igjen magen hjemme da...blir enda tristere om dere ender opp med verken barn eller familie.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen kan i det minste ta hensyn. Jeg er bare frustrert. Vet sjalusi og misunnelse er tabu,og det er jo derfor jeg skriver anonymt. Men så er jeg lei alle de små stygge kommentarene. Som snart er det deres tur, eller må ikke la broren din vinne, eller du har i det minste dyra dine.

Anonymous poster hash: 60bdc...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tar jo hensyn, de tør jo så vidt å fortelle den gledelige nyheten at de skal ha barn fordi de vet det sårer dere. Og du går rundt å prater dritt om dem. Ikke kan de gi bilder av familien sin til moren din heller, det og er galt. Du tror ikke hun vil ha bilder av barnebarna sine da?

 

Hvis du oppfører deg på denne måten så vil folk miste det de har av sympati med deg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet jo om dette. Dessuten snakker mamma like mye dritt om dem. Jeg syns helt ærlig at 4 barn er å slå på dum tromma når de ikke engang har hjelp. Skal mamma hjelpe dem med 4 barn? Skjønner jeg ikke får sympati her,men dere skulle visst hvor godt de elsker å gni dette inn. Tilknyttningsomsorg dit og bæresjal hit. Grøss. Nå er jeg bare ærlig om hva jeg mener om dem. Hippie foreldre som dem gjør meg kvalm 😝

Anonymous poster hash: 60bdc...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså.. Du må jo trolle! Men hvis du mener det du sier her, så synes jeg at du virkelig er trangsynt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hippie å bruke bæresjal nå?

Du/dere oppfører dere som rasshøl.

Anonymous poster hash: acb51...442

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet jo om dette. Dessuten snakker mamma like mye dritt om dem. Jeg syns helt ærlig at 4 barn er å slå på dum tromma når de ikke engang har hjelp. Skal mamma hjelpe dem med 4 barn? Skjønner jeg ikke får sympati her,men dere skulle visst hvor godt de elsker å gni dette inn. Tilknyttningsomsorg dit og bæresjal hit. Grøss. Nå er jeg bare ærlig om hva jeg mener om dem. Hippie foreldre som dem gjør meg kvalm 😝

Anonymous poster hash: 60bdc...429

Slutt å vær så bitter. Få hjelp isteden.

Anonymous poster hash: d6451...0f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...