Gå til innhold

Syklusdag 27 og ingen el :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvorfor dette skjer?

Forrige syklus var på 37 dager, som har vært vanlig siden januar (33-37), og jeg fikk påvist eggløsning, både ved el-tester og ved blodprøve.

 

Begynte å teste fra dag 16 denne måneden, men bare svake teststreker. Kjenner heller ikke noe til mme pupper, som jeg gjrde ifbm eggløsning forrige mnd.

Forrige mnd var første el jeg har fått påvist, og nå begynner jeg å bli redd det bare var en sjeldenhet. At jeg ikke får el ofte. LItt tragisk at det ble den mnd, når jeg var til legen å sjekket for eggløsninger, også virket alt ok.

 

Hva skjer med mens nå? Kan det tenkes jeg får den til vanlig tid uten å få el, eller vil den vente på el? Har masse tester, men kjenner jeg blir kjempedepressiv av å sjekke hver dag og ingenting skjer...

 

Hva er neste skritt dersom sjelden el? Pergo? Noen som vet hvordan dette fungerer? Mistenker egentlig pco(s), jeg. Pga litt uren hud og dette med lange (tydeligvis ustabile) sykluser. Vil pergo ha god effekt på pco(s)?

 

Æsj...dummme,dumme kropp....

 

 



Anonymous poster hash: 86a84...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har pco, og har hverken EL eller mensen. Videre steg for meg var pergotime. Jeg fikk dessverre ikke EL etter en dobbel og en trippel kur med pergotime. Da ble neste steg kikkhullsoperasjon på meg. Nå håper jeg på å få EL naturlig, ellers blir det perotime igjen.

Du kan få mensen uten EL. Jeg ville fått en utredning dersom jeg var deg. Mye kan tyde på at du har pco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil prøve noe selv så google litt om Vitex, mange med pcos som har hatt god erfaring med Vitex. Og også de med sykluser som er for lange/for korte av andre grunner.

Men, det krever fort noen mnd før man evt ser en effekt siden det er et naturmiddel og ikke et legemiddel. Verdt å sjekke ut, og kan bestilles fra iHerb f.eks.



Anonymous poster hash: 7f708...a40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tester bruker du? Jeg fikk aldri utslag på billigstrimlene fra BT, men er preggers idag, så hadde definitivt EL.



Anonymous poster hash: 62a79...841
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge :)

Ja, mistenker litt pco, men siden jeg fikk el forrige mnd så tror jeg ikke vi skal utrede før i des. I allefall da jeg har time hos gyn. Men jeg har jo mensen innenfor en relativt avgrenset tidsperiode, ikke under 33 ikke over 37(38), så iflg gyn var den visst regelmessig(!?!?!). Men merkelig at el skulle slå ut i forrige periode og overhode ikke nå...:(

 

Skal sjekke ut vitex! Takk for tips:)



Anonymous poster hash: 86a84...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så stas! Gratulerer! :) Jeg bruker bt. Men slo veldig definitivt ut forrige pp..så rart at de plutselig ikke skal funke.

Åssen var dine tester ilpa syklus du ble gravid? Jeg tester både morgn, ettermiddag og kveld (haha, huff), så kan ikke se at jeg skal ha missa el heller.

 

Leser om folk som får el på syklusdag 30-40...kanskje jeg får fortsette å teste. Men om syklus er så lang, så blir det få pp. Så må jo nesten håpe at jeg kan få orden på det.



Anonymous poster hash: 86a84...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Å, så stas! Gratulerer! :) Jeg bruker bt. Men slo veldig definitivt ut forrige pp..så rart at de plutselig ikke skal funke.

Åssen var dine tester ilpa syklus du ble gravid? Jeg tester både morgn, ettermiddag og kveld (haha, huff), så kan ikke se at jeg skal ha missa el heller.

 

Leser om folk som får el på syklusdag 30-40...kanskje jeg får fortsette å teste. Men om syklus er så lang, så blir det få pp. Så må jo nesten håpe at jeg kan få orden på det.

Anonymous poster hash: 86a84...93e

 

 

Den måneden jeg ble gravid testa jeg ikke. Hadde holdt på 6 mnd og orket ikke bruke mer penger på det. Det høres ut som du har regelmessig mens og da har du nok EL også, som du også har fått påvist.

Anonymous poster hash: 62a79...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du fikk altså aldri utslag på el-testene de mnd du testa?  Ja,Jeg håper jeg har el hver syklus, siden det ble påvist forrige syklus, men man kan vel aldri vite med kroppen.. Hadde vært fint om vi var på lag liksom :)

 



Anonymous poster hash: 86a84...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tempe? Det gir deg den aller beste kontrollen på syklusen din, og det vil vises om du har el eller ikke. Testene kan uansett bare si om kroppen prøver å slippe et egg... Anbefaler å bruke feks appen fertilityfriend (gratis) og kjøpe et termometer med to desimaler (billig). Mye billigere enn masse penger til el-tester :)

Anonymous poster hash: 7f708...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tempe? Det gir deg den aller beste kontrollen på syklusen din, og det vil vises om du har el eller ikke. Testene kan uansett bare si om kroppen prøver å slippe et egg... Anbefaler å bruke feks appen fertilityfriend (gratis) og kjøpe et termometer med to desimaler (billig). Mye billigere enn masse penger til el-tester :)Anonymous poster hash: 7f708...a40

Samme med temping. Det viser også bare at kroppen prøver å slippe egg, ikke om det faktisk slippes.

Anonymous poster hash: 89b6d...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med temping. Det viser også bare at kroppen prøver å slippe egg, ikke om det faktisk slippes.

Anonymous poster hash: 89b6d...3ac

Det stemmer vel ikke helt. Temping gir indikasjon på eggløsning har vært, ved å vise en stiging i temperaturen.

Anonymous poster hash: 351c3...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen diagnoser, bare en kropp som brukte litt tid på å komme seg etter p-pille slutt. Hadde normal lengde på syklusene de to første PP'er. Så begynte de å bli lange. De to siste var på drøye 60dager. Siste hadde jeg EL cd 47, cd 59 testet jeg postivt! Så slapp av (enklere sagt enn gjort- i know), det er mulig å bli gravid selv med lang syklus. Heldigvis kjenner jeg veldig godt EL, det hjelper på i så lange sykluser. Får alltid ømme brystvorter, murring i underlivet og til slutt EL slim. Lykke til med prøvingen!! 😃👍

Edit: det jeg ville frem til var at det trenger ikke være noe galt, bare at kroppen din trenger litt tid på å komme i rytme igjen.

Endret av Mjaau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Jeg er nå på dag 31 og ingen el... :( Blir dyrt med disse testene, men føler jeg må fortsette til jeg evt finner el eller får mensen. Er 4-6 dager til jeg normalt venter den.

Kjipt at kroppen skal tulle så fælt!

Mjaau - hvor lenge siden var det du hadde slutta på piller når syklusen begynte å bli lange? Jeg slutta jo i desember, så synes det er så underlig at den skal begynne å tulle 6-7 mnd etterpå?

Og - brukte du eltester/temping eller kjente du bare at det var el på gang? Gratulerer med graviditet forresten! :)



Anonymous poster hash: 86a84...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen :)

Jeg er nå på dag 31 og ingen el... :( Blir dyrt med disse testene, men føler jeg må fortsette til jeg evt finner el eller får mensen. Er 4-6 dager til jeg normalt venter den.

Kjipt at kroppen skal tulle så fælt!

Mjaau - hvor lenge siden var det du hadde slutta på piller når syklusen begynte å bli lange? Jeg slutta jo i desember, så synes det er så underlig at den skal begynne å tulle 6-7 mnd etterpå?

Og - brukte du eltester/temping eller kjente du bare at det var el på gang? Gratulerer med graviditet forresten! :)

Anonymous poster hash: 86a84...93e

Hm. Jeg sluttet på pillen i august 2014 og hadde rimelig stabil syklus frem til februar 2015, derfra begynte den å tulle. Det kan hende dette skyldtes en kjemisk graviditet i februar (fikk positiv test før IKM, som ble svakere for hver dag. mensen kom to dager etter IKM), men dette vet jeg selvsagt ikke sikkert.

Har brukt litt EL tester før, men sluttet da jeg gang på gang fikk bekreftet at jeg kjente det godt nok på kroppen selv. Har alltid murringer, såre brystvorter og EL slim. Så bare bortkastede penger. Men kjenner du ikke EL så anbefaler jeg EL tester, så lenge de ikke stresser deg unødig 😊 jeg har aldri tempet.

Kan også legge til at vi har ei datter fra før, så vært gjennom dette med prøving før. Lært mye om kroppen min disse prøveperiodene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...