Gå til innhold

Alder og fordommer (for gammel)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Alle jeg kjenner over 40 har blitt gravide på naturlig vis. Jeg synes ikke 37 er for gammelt til å få barn, men det begynner å haste.

Anonymous poster hash: e1094...bda

 

 

Uff det er det som er problemet :(

Jeg fyller 37 i høst og jeg er for tiden singel.Synes alle par jeg ser rundt meg har vært sammen noen år før de evt.får barn.For min del vil jo det bety at jeg fort vil være nærmere 40,forutsatt at jeg er så heldig å treffe noen innen dette året er omme.

Anonymous poster hash: 24fe1...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker ikke noe videre over det. Har dog fått råd fra ei som fikk barn sent(rundt 40) om å ikke vente for lenge selv. Hun synes det var fryktelig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med gamle foreldre er negativ.

De orker ikke noe etter jobb

det betød at jeg ikke kunne bli med på NOE etter skoletid, og jeg ble veldig ensom.
De hadde eldre tankesett og ikke særlig oppdaterte

En ting jeg lærte,var at jeg ikke skulle bli en gammel mor. Og det holdt jeg



Anonymous poster hash: 4085a...4df
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min erfaring med gamle foreldre er negativ.

De orker ikke noe etter jobb

det betød at jeg ikke kunne bli med på NOE etter skoletid, og jeg ble veldig ensom.

De hadde eldre tankesett og ikke særlig oppdaterte

En ting jeg lærte,var at jeg ikke skulle bli en gammel mor. Og det holdt jeg

Anonymous poster hash: 4085a...4df

 

Akkurat det bekymrer meg ikke. Vi har et høyt tempo og kan leke hele dagen ;)

Anonymous poster hash: a9d04...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var 43 da jeg ble født og jeg må si at det var forferdelig flaut i oppveksten. Hun er nå snart 80.Tenk på barnet. Det er ille hyggelig med gamle foreldre

Anonymous poster hash: 80220...a67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40 år og vi har så vidt lufta litt dette med å få barn (men må skynde oss nå). Jeg har ingen fra før. Og dette er min eneste sjanse. Jeg må ikke for en hver pris, for får man ikke så får man ikke.

Jeg er sunn og frisk og sprek. Godt over gjennomsnittet her. Aktiv og fra en sunn og sterk familie. Men det som bekymrer meg er fordommene fra andre. Det er faktisk det eneste jeg har litt kvaler for.

Hvordan reagerer du når du hører om en dame i midten av 40-åra, som er gravid?

Anonymous poster hash: a9d04...010

Kjør på. Er bedre å være 40 en 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det er sikkert greit å tenke sånn i teorien, men når nurket kommer, ser det ut til at det er fort gjort å glemme alt man vet om sunn fornuft og oppdragelse likevel ;)

Anonymous poster hash: e1094...bda

Nå setter du alle 40 åringer i bås. Hvorfor dkulle de automatisk skjemme vekk barna så mye mer bare fordi de er over 40??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sent og i likhet med en av de over så er heller ikke min personlige erfaring med førstegangsforeldre på 40+ den beste. Bortskjemte barn uten grenser som er sene i utviklingen (veldig sen bleieslutt, dårlig utviklet språk, sen smokkeslutt osv). Det er også betydelig økt risiko for skader på fosteret med så gamle foreldre. Hva er grunnen til at dere ikke har prøvd på barn før nå om jeg tør spørre?

Anonymous poster hash: 3a270...a22

Og hvor mange av disse kjenner du da? 1? 2?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på tenker jeg :) Nå føler jeg det er like vanlig å få unge når du er 20 som når du er 40 :) Og fordommer mot eldre foreldre har jo endret seg betraktlig. Min mamma var 32 da hun fikk meg og da jeg gikk på barneskolen på 90 tallet hadde jeg ei av de eldste mødrene i klassen ;) Nå er 32 normal alder å få barn i.

Så jeg tror ikke du blir sett på som en gammel mor som førstegangs ved 40 år slik som det ble gjort før. Og å henge med i tiden gjør vel dagens 40 åringer mye bedre enn de som var småbarsnforeldre i 40 åra for 30 år siden :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes over 40 er for gammelt siden man skal kunne klare å følge opp barnet i minst 18 til 20 år. Du er kanskje 45 nå og orker å leke med barna. Om 10 år er du 55 og har ikke samme energi nivå lenger kanskje. Mange som blir foreldre sent orker ikke oppfølgingen det kreves ettervært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt her vi bor er det mange på rundt 40 som får barn. Ville ikke valgt det selv, men tror det kan gå veldig fint:)

Men akkurat det argumentet med at du er så frisk og aktiv blir litt rart. De fleste er jo det når de er 40. Poenget er jo at du da er over 50 når du har en 10åring osv, og barna krever jo masse aktivitet fortsatt. Mine foreldre er friske og aktive mennesker i 50årene, likevel er de rimelig utslitt etter å ha passet min rolige 3åring en helg.

Anonymous poster hash: a4019...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Rundt her vi bor er det mange på rundt 40 som får barn. Ville ikke valgt det selv, men tror det kan gå veldig fint:)

Men akkurat det argumentet med at du er så frisk og aktiv blir litt rart. De fleste er jo det når de er 40. Poenget er jo at du da er over 50 når du har en 10åring osv, og barna krever jo masse aktivitet fortsatt. Mine foreldre er friske og aktive mennesker i 50årene, likevel er de rimelig utslitt etter å ha passet min rolige 3åring en helg.

Anonymous poster hash: a4019...1ed

Jeg tror det er stor forskjell på å være mor og det å være bestemor. Selv har jeg voksne barn og barnebarn nå i en alder av 50 - og kunne ikke tenkt meg å ha små barn selv. Men det er fordi jeg er ferdig med små barn, Jeg har vært gjennom fødsel, baby, småbarn og tenåringstiden med mine barn. Elsker å passe barnebarna men jeg må ærlig innrømme at det er deilig å ikke ha det daglige ansvaret. 

 

Dersom man får første barn i en alder av 40 så vet man ikke på forhånd hvor anstrengende det faktisk er .... dermed er man nullstilt på forhånd. 

 

Det jeg derimot ikke klarer å forstå meg på er de som velger å få "kull nummer 2" i voksen alder. Når man har vært gjennom det hele tidligere og endelig har fått voksne barn ... da forstår jeg ikke i min villeste fantasi at noen orker å starte på nytt med baby. Akkurat det kommer jeg nok aldri til å forstå .... men jeg ser jo at det går veldig bra for de som velger å gjøre det ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det bekymrer meg ikke. Vi har et høyt tempo og kan leke hele dagen ;)Anonymous poster hash: a9d04...010

Ikke meningen å være negativ, men det er lett å tenke nå. Etter flere uker og minimalt med søvn, klarer du det fortsatt? Tidlig opp, jobb, aktiviteter etter jobb pluss alt annet som selvsagt skal gjøres, klarer du det da? Jeg sier ikke at du ikke skal ha barn, men bare det at det oftere er lettere sagt en gjort.

Anonymous poster hash: dd20f...e4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre er friske og aktive mennesker i 50årene, likevel er de rimelig utslitt etter å ha passet min rolige 3åring en helg.

Anonymous poster hash: a4019...1ed

 

Jeg er utslitt etter noen timer når jeg sitter barnevakt for min 7 år gamle niese,og jeg er ikke fylt 40 enda :fnise:

 

Anonymous poster hash: 24fe1...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 28 når jeg fikk nummer en, og var rimelig sliten hele tiden. Ikke er jeg en sofasliter heller, men heller på den fysisk aktive siden. Men - jeg er ikke en leken person, så derfor blir jeg sliten av "barneting".

Tror det der er individuelt altså, og ikke noe som forsvinner automatisk når man er 40 eller 50.

Anonymous poster hash: 9fb7c...c40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en 40 åring er ikke som 40 åringene for 20 år siden.....jeg er 40! Funnet meg en ny mann, og vil ha et barn til som blir min nr 4, hans nr 1 :)



Anonymous poster hash: fcdee...0eb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Min erfaring med gamle foreldre er negativ.

De orker ikke noe etter jobb

det betød at jeg ikke kunne bli med på NOE etter skoletid, og jeg ble veldig ensom.

De hadde eldre tankesett og ikke særlig oppdaterte

En ting jeg lærte,var at jeg ikke skulle bli en gammel mor. Og det holdt jeg

Anonymous poster hash: 4085a...4df

 

 

Har unge foreldre som ikke var interessert å bli med på noe etter skoletid heller. Det har nok mye med hvem man er som person også..

Anonymous poster hash: 14a9b...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes over 40 er for gammelt siden man skal kunne klare å følge opp barnet i minst 18 til 20 år. Du er kanskje 45 nå og orker å leke med barna. Om 10 år er du 55 og har ikke samme energi nivå lenger kanskje. Mange som blir foreldre sent orker ikke oppfølgingen det kreves ettervært.

Og dette vet du alt om? Hva vet du om hva alle 50 åringer orker eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har unge foreldre som ikke var interessert å bli med på noe etter skoletid heller. Det har nok mye med hvem man er som person også..

Anonymous poster hash: 14a9b...415

Unge foreldre tror jeg leker mindre med barna fordi de er for opptatt av mobilen..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 42 om ikke lenge og venter barn på nyåret. Tror det skal gå fint tross min beskjedne lekenhet :)

Anonymous poster hash: 9fb7c...c40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...