Gå til innhold

Cyster på eggestokkene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bare lurte på om det er vanskeligere å bli gravid om man er plaget med cyster på eggestokkene? Jeg har det og kan kjenne flere ganger i uken at det gjør vondt, har egentlig ikke lest meg noe særlig opp på dette. Min mor var også plaget med cyster før i tiden og måtte tilslutt ta bort ene eggestokken, da fikk hun beskjed om at hun ikke vil kunne få flere barn lenger, å da fikk hun jaggu med 3 stk etter det :-) noen som har erfaringer?

Anonymous poster hash: 00779...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt med cyster, og ble velsignet med et kjærkomment barn for 2 år siden. Graviditeten var ikke planlagt, men veldig velkomment. Om det er vanskeligere eller ikke å bli graviditet jeg ikke, men det er foreløpig ikke min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant du ut at du hadde cyster på eggestokkene? Nå tenker jeg på symptomer?



Anonymous poster hash: cf074...d35
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var for mange år siden, stod på badet og sminket meg plutselig fikk jeg helt spontant vondt nede ved eggestokkene og klarte ikke å gå,sitte( å røre meg generellt) så gråt jeg som bare det så min mor ble bekymret og ringte legen og der fikk jeg bekrefta at det var en stor cyste som sprakk. Har helt siden da vært hos gynekolog et par ganger å sjekket siden det fortsatt er en stor plage for meg.. Men har ikke hatt noen symptomer før jeg visste om det..

TS

Anonymous poster hash: 00779...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var for mange år siden, stod på badet og sminket meg plutselig fikk jeg helt spontant vondt nede ved eggestokkene og klarte ikke å gå,sitte( å røre meg generellt) så gråt jeg som bare det så min mor ble bekymret og ringte legen og der fikk jeg bekrefta at det var en stor cyste som sprakk. Har helt siden da vært hos gynekolog et par ganger å sjekket siden det fortsatt er en stor plage for meg.. Men har ikke hatt noen symptomer før jeg visste om det..

TS

Anonymous poster hash: 00779...4e0

 

Ok, takk for svar. Har selv hatt en mistanke om at jeg muligens har cyster på eggestokkene, men har ikke vært hos legen pga. dette. Har veldig sterke menssmerter og i blant (ikke så ofte egentlig) får jeg rykninger nede veg eggestokkene, aner ikke hva dette kan være for noe, heldigvis opplever jeg ikke dette så ofte.

Anonymous poster hash: cf074...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hørest ut som cyster ja. Får ofte desse "rykningene" selv som er veldig vonde til tider. Du kan alltids få deg en gynekolog time og få sjekket det opp!☺️👍🏼

TS

Anonymous poster hash: 00779...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig mange, og gynekologen min sa at det var 98% sjanse for at jeg kom til å slite veldig med å få barn (dette var vel og merke for 8 år siden - kan jo være de vet bedre nå). 

Nå har jeg aldri prøvd å bli gravid, så jeg vet ikke om det er sant. Jeg har aldri blitt gravid med uhell selvom jeg har hatt en del ubeskyttet sex, da. 

Når det er sagt så er mine cyster såpass ivrige at jeg omtrent aldri har hatt særlig mens.



Anonymous poster hash: ea75c...e58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått påvist PSO, og har også kjent cyster som sprekker. Kjempe vondt!! :( Jeg ble litt forvirret da jeg var hos gynekologen. Han sa jeg hadde ekstra mange egg (?) på den ene siden. Han sa også at jeg ikke trengte å bekymre meg over å ikke få barn. Tror det var rundt 13 egg. Er ekstra egg cyster?



Anonymous poster hash: 3e621...54d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har veldig mange, og gynekologen min sa at det var 98% sjanse for at jeg kom til å slite veldig med å få barn (dette var vel og merke for 8 år siden - kan jo være de vet bedre nå). 

Nå har jeg aldri prøvd å bli gravid, så jeg vet ikke om det er sant. Jeg har aldri blitt gravid med uhell selvom jeg har hatt en del ubeskyttet sex, da. 

Når det er sagt så er mine cyster såpass ivrige at jeg omtrent aldri har hatt særlig mens.

Anonymous poster hash: ea75c...e58

 

:hug:

Anonymous poster hash: 3e621...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyster på eggstokker kan være endometriosecyster eller blodcyster/sjokoladecyster, flere navn på samme tilstand. De bør utredes og behandles.

Anonymous poster hash: d06d5...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyster på eggstokker kan være endometriosecyster eller blodcyster/sjokoladecyster, flere navn på samme tilstand. De bør utredes og behandles.

Anonymous poster hash: d06d5...cbc

Kan cyster på eggstokkene bli kalt for "egg"? Jeg forstår ikke at jeg kan få diagnosen PSO (har symptomene på syndromet også...) og si at jeg har mange egg på ene eggstokk, men at jeg slipper å bekymre meg å få barn, for det kommer jeg til å få masse av. :klo:  Er 24 år, om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 3e621...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hørest ut som cyster ja. Får ofte desse "rykningene" selv som er veldig vonde til tider. Du kan alltids få deg en gynekolog time og få sjekket det opp!☺

TS

Anonymous poster hash: 00779...4e0

 

Håper ikke at jeg har det, men jeg har jo lurt lenge på hva disse rykningene han være for noe. Skal kontakte fastlege og få henvisning til gynekolog. Får du behandling for dette?

Anonymous poster hash: cf074...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke noe behandling nei. Desse legene som jobber her tar deg aldri på alvor før du faktisk DØR😜 ender alltid opp med dårlige hjelpemiddel som" bare ta ppillene dine riktig du så går det bra:)" eller " det er fordi du har ikke hatt avføring på noen dager:)" blir smågal av alt tøvet de sier til meg. Uansett hvor mange ganger jeg sier jeg tar ppillene mine riktig osvosv. Menmen. Har lyst å få meg en time med gynekolog nå å få høre om det er vanskelig å bli gravid for meg..😕😐 hatt ubeskyttet sex i nesten 2 år nå og fremdeles ikke blitt gravid..(hehe samme partner folkens😅)

TS

Anonymous poster hash: 00779...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fjernet en eggstokk pga cyste - og hadde ikke noe problem med å bli gravid. Men nå har ikke jeg vært plaget med at det kommer flere.

Anonymous poster hash: 03d83...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...