Gå til innhold

Spanskhjelp


Gjest LoviseKringenBye

Anbefalte innlegg

Gjest LoviseKringenBye

Holder på med en oppgave i spanskboken hvor man skal skrive en kort spansk tekst. Læreren er helt elendig, og finner derfor ikke så mye hjelp i ham...Kan noen hjelpe meg å finne evt feil/mangler i teksten jeg har skrevet?

Tarea 12

Creo que la vida de esta persona es bien y relajante. Le gusta relajarse con una trago mientras disfruta el sol. Vive en Alicante en un piso pequeño con su familia. En su tiempo libre se encanta ir a la playa y baila salsa con sus amigos españolas. Además le gusta leer y cocinar para su marido y tres niños. A veces, cuando tiene el tiempo, suele ir a un restaurante y pide una trago como en la foto. Acaba de perder su trabajo como una camarera porqué el restaurante fue a la quiebra. Por esto hora ando un poco justo de dinero, pero empezará en un nuevo trabajo la próxima semana. Quiere empezar un restaurante propio, eran va a hacer comidas caseras deliciosas. Pero ahora mismo, no tiene suficiente dinero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Kanskje du skulle begynne å ta leksene dine alvorlig. Du har levert spanskoppgaver her en del ganger nå og fått mye hjelp. Det tyder ikke på at du følger med særlig mye på skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle begynne å ta leksene dine alvorlig. Du har levert spanskoppgaver her en del ganger nå og fått mye hjelp. Det tyder ikke på at du følger med særlig mye på skolen.

Kanskje det er personen eneste hjelp. Hvordan kan personen hjelpe seg selv, når læreren er elendig. Man spørr ikke en stein om hjelp, og får et svar tilbake.

Anonymous poster hash: 4a0f1...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er personen eneste hjelp. Hvordan kan personen hjelpe seg selv, når læreren er elendig. Man spørr ikke en stein om hjelp, og får et svar tilbake.

Anonymous poster hash: 4a0f1...0bd

Det er jo ikke sikkert læreren er elendig? Det er typisk ungdomsskole-ting å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange feil med hankjønn og hunkjønn her. Du må passe på at adjektivene samsvarer i kjønn med substantivene. Dette er grunnleggende kunnskap og jeg er enig i at du burde jobbe en del med dette (elendig lærer eller ei, er det også ditt ansvar å sette deg inn i noe som er så grunnleggende)

Du har også gjort en feil med bøying av verb (her prater du i tredje person, verbet burde bøyes tilsvarende )

Pass også på å bruke riktig refleksiv pronomen.

Jeg skal ikke gi deg svarene men håper at dette var til nie hjelp.

Endret av Ulzzang
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...