Gå til innhold

Rettskrivningsmafiaen


Crobern

Anbefalte innlegg

Til deg/ dere som er og retter på skrivefeil i innleggene her.

GET A LIFE!!

Noen er sløve med rettskrivningen, noen skriver feil der og da, noen har dysleksi og noen gir bare faen.

Grunnen kan være det sammen, men hvorfor rette på det? Om du ikke blir spurt, så la det være.

Om du ikke klarer å la være, så kan du få lov til å benytte denne tråden til det. Her kan du skrive inn riktige ord. Da slipper du å kuppe andre tråder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Til deg/ dere som er og å retter på skrivefeil i innleggene her.

GET A LIFE!!

Noen er sløve med rettskrivningen, noen skriver feil der og da, noen har dysleksi og noen gir bare faen.

Grunnen kan være det sammen, men hvorfor rette på det? Om du ikke blir spurt, så la det være.

Om du ikke klarer å la være, så kan du få lov til å benytte denne tråden til det. Her kan du skrive inn riktige ord. Da slipper du å kuppe andre tråder.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Du har rettet feil i første linje. "Og" er riktig. Det heter ikke "å retter..."

Det heter vel strengt tatt ikke at noen "er" og retter noe heller. Dårlig setning. Uansett var det bare humor fra min side. Men godt å se at du følger med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til deg/ dere som er og retter på skrivefeil i innleggene her.

Til dere som retter på...

Grunnen kan være det sammen

Samme uten 'n' på slutten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Til deg/ dere som er og retter på skrivefeil i innleggene her.

GET A LIFE!!

Noen er sløve med rettskrivningen, noen skriver feil der og da, noen har dysleksi og noen gir bare faen.

Grunnen kan være det sammen, men hvorfor rette på det? Om du ikke blir spurt, så la det være.

Om du ikke klarer å la være, så kan du få lov til å benytte denne tråden til det. Her kan du skrive inn riktige ord. Da slipper du å kuppe andre tråder.

Det er flere tråder i språkforumet som omhandler rettskrivning. Vi trenger ikke enda en.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er viktig! Det norske språk forfaller og det er fælt å se! Alle skriver en feil her og der, men enkelte ting må man rett og slett jobbe med å rette opp i.

Som da/når (ja, sikter til deg Crobern), hun/henne, orddeling og å/og!



Anonymous poster hash: f7af2...afb
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det heter vel strengt tatt ikke at noen "er" og retter noe heller. Dårlig setning. Uansett var det bare humor fra min side. Men godt å se at du følger med. :)

Det var en dårlig setning, det holder jeg med deg i :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, (Jeg mener JA) , ser at det ble noen feil i HI. Men jeg driter i det. Var ivrig i tjenesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er viktig! Det norske språk forfaller og det er fælt å se! Alle skriver en feil her og der, men enkelte ting må man rett og slett jobbe med å rette opp i.

Som da/når (ja, sikter til deg Crobern), hun/henne, orddeling og å/og!

Anonymous poster hash: f7af2...afb

Og/å var ikke feil i HI. Da når? Hun henne?

Nå spør jeg om hvor du mener det er feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

En ting jeg har merket meg i det siste er at det virker som de fleste mestrer hun/henne, men han/ham er det verre med.

Merkelig.

(edit; rettet mine egne skrivefeil her)

Endret av incognita
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg har merket meg i det siste er at det virker som de fleste mestrer hun/henne, men han/ham er det verre med.

Merkelig.

(edit; rettet mine egne skrivefeil her)

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

En ting jeg har bemerket meg i det siste er at det virker som de fleste mestrer hun/henne, men han/ham er det verre med.

Merkelig.

Det er mye feilbruk av hun/henne. "Jeg er så glad i hun. Henne er så fin". "Ham" er det vel bare vi mer "tilårskomne" som bruker. Nå er det jo tillatt (jeg vet ikke når det ble bestemt) å skrive "han" i objektsform, også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og/å var ikke feil i HI. Da når? Hun henne?

Nå spør jeg om hvor du mener det er feil.

Det var bare skrivefeil som jeg mener er viktig å rette opp i på generell basis, hadde ikke noe med hva du skrev i HI å gjøre. Da/når var fra kondomtråden. Det var nemlig jeg som rettet på deg :fnise: Og slapp helt av, jeg har et liv altså :blomst:

Anonymous poster hash: f7af2...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare skrivefeil som jeg mener er viktig å rette opp i på generell basis, hadde ikke noe med hva du skrev i HI å gjøre. Da/når var fra kondomtråden. Det var nemlig jeg som rettet på deg :fnise: Og slapp helt av, jeg har et liv altså :blomst:

Anonymous poster hash: f7af2...afb

Ok, så det var fordi du mente jeg skrev feil en gang. Du er herved æresmedlem i rettskrivningsmafiaen. :fnise::blomst:;) Vent litt, jeg mente å være høflig: DE er herved.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Fordi det er viktig! Det norske språk forfaller og det er fælt å se! Alle skriver en feil her og der, men enkelte ting må man rett og slett jobbe med å rette opp i.

Som da/når (ja, sikter til deg Crobern), hun/henne, orddeling og å/og!

Anonymous poster hash: f7af2...afb

Og ord ingen greier å skrive riktig.

Vell

Tørr

Nokk

Vill

Skall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Det er mye feilbruk av hun/henne. "Jeg er så glad i hun. Henne er så fin". "Ham" er det vel bare vi mer "tilårskomne" som bruker. Nå er det jo tillatt (jeg vet ikke når det ble bestemt) å skrive "han" i objektsform, også.

Trist er det uansett. "Han" uansett kasus skurrer veldig for meg iallefall. Jeg hører at barna her på østlandet bruker "henne" i feil kasus muntlig også. Eksempelvis "Henne sa det var greit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...