Gå til innhold

Vil lære fransk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne lære fransk, men har ikke tid til å gå på kurs.

Noen som vet om gode kurs på nett, dvd eller cd-rom?

Har forsøkt meg på podcast, men trenger nok noe mer interaktivt, det går ikke med bare lytting.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips, men synes ikke jeg fikk så mye ut av det da jeg forsøkte det. Jeg er litt håpløs, så jeg trenger nok et skikkelig bra læreredskap ;)

Noen som har forsøkt Rosetta eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne lære fransk, men har ikke tid til å gå på kurs.

Noen som vet om gode kurs på nett, dvd eller cd-rom?

Har forsøkt meg på podcast, men trenger nok noe mer interaktivt, det går ikke med bare lytting.

Takk!

Hei!

Det er jo mulig med meg hvis du ønsker. Jeg er Fransk og bor i Bergen.

Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på!! Har ikke råd til kurs akkuratt idag. men endag er jeg villig til og betale for det. Holder til i Oslo. Så vet du/dere om noen BRA franskkurs? Kan ikke ett eneste ord bare så det er sagt :-P :tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd Rosetta Stone og det er en kjempebra måte å lære språk på. Det er lagt opp på den måten som et barn lærer sitt morsmål. Man merker kjapp framgang!

Likevel er nok det beste tipset å dra til målspråkslandet og være der en stund.

Bodde i Frankrike i et år for noen år siden, lærte fransk kjempefort og kan det bra fortsatt, skal nå bli fransklærer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor dessverre på Østlandet. Meldte meg på franskkurs via Folkeuniversitet, men det var ikke nok påmeldte, så det ble ikke noe av.

Ser derfor ut som jeg må prøve på egenhånd.

Skulle gjerne bodd i Frankrike en stund, og årsaken til at jeg vil lære fransk er fordi jeg ønsker å jobbe i et fransktalende land, men i første omgang må jeg nok belage meg på å lære det her hjemme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen, jeg glemte å spørre om noe.

Noen som har prøvd språkkurs via NKI eller lignende?

Hvis ikke prøver jeg kanskje Rosetta Stone. Ville bare høre om det var bra før jeg betaler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Hvis dere vil, jeg tenkte at jeg kan hjelpe med noen kurs paa internet elle via Gmail?

Jeg kan hjelpe dere aa snakke fransk, at vi begynner med vanlig samtale.(hilse hverandre og noen ting for aa finne job eller leilighet etc..)

Naar jeg hadde lyst til aa flytte i Norge, da visste jeg og at man maa snakke god norsk før. Jeg har vaert paa universitetet i et aar og da laert jeg grunnlegge.

Om dere er interessert bare si ifra! Jeg vil bli veldig glad aa hjelpe.

Bonne journée à tous!

Fanny

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
hallo
Jeg forstår at du ikke har tid, men i språk, er praksisen oftest er den eneste måten å forstå og snakke fort. Så jeg foreslår at delta du i turer organisert av chamonix i fjellene i Alpene. Samtidig, kan du også lære ski.

learning french in alps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fransk som et lite sideprosjekt. Om du har en Androide eller Iphone kan jeg anbefale "Unlock Your Brain" og "Duolingo". Dette er interaktive apper du kan lære litt av. Dette er imidlertid for de som starter helt fra scrach. Jeg aktiverte Unlock Your Brain som skjermlås på mobilen og må løse en franskglose hver gang jeg skal inn på startskjermen. Duolingo gir deg små leksjoner på 2-3 minutter, så låser du opp nye nivåer etterhvert.

Ellers planlegger jeg en ny gjennomgang av franskbøkene fra VGS. Hadde en psykopat til lærer, så fikk ikke så mye ut av de timene den gang.

Ellers skal jeg gå inn for å se franske filmer og lese franske bøker etterhvert.

Har også oppdaget fransk humor. Det er en stor motivator å kunne få dette med seg på originalspråket istedenfor tekstet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvordan gikk det?:)

Anonymous poster hash: 63d58...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duolingo!!!! Tørr ikke å prate enda, men leser språket mye bedre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Snakker språket selv.

Prøv å prat litt, du blir fort varm i trøya skal du se! Det er et vanskelig språk å lære så kudos til deg. Hadde jeg ikke lært det som barn hadde jeg nok ikke hatt motet til å lære meg det, spesielt på egenhånd. Så hvordan det gikk med tysken min! Stå på og lykke til :) Heier på deg!

Anonymous poster hash: 63d58...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...