Gå til innhold

"du har ikke tid"


Mendaså

Anbefalte innlegg

Ja... Så var da dama fed-up virket det som.. Hun er gravid og er snart 7 måneder på vei. Jeg har vært lynkjapp til å kjenne etter bevegelse når hun sier ifra, men jeg sitter ikke og tviholder rundt magen hennes mens vi er sammen fordi man vet jo aldri når barnet sparker e.l.

Jeg har ellers deltatt og stilt opp 100% i løpet av svangerskapet. Jeg holder styr på alt økonomisk messig, men likevel har hun nå prestert å si siden jeg nå sa at jeg ikke har tid til å kjenne etter lengre fordi jeg skulle lage meg noe mat før jeg la meg (sen kveld på jobben). Sier hun at jeg har hatt tid ellers denne måneden og i løpet av svangerskapet men likevel har jeg ikke sittet med hendene klistret rundt henne. Jeg har jobbet endel nå men ikke så mye, men jeg følte den stakk litt når hun sier det på den måten når jeg ellers har brydd meg og stilt opp like mye (om ikke mer enn hun) for at bofirholdene våre faktisk blir som de er. Hun har null kontroll på pengene sine så de flyr avgårde fortere enn svint.

Følte bare det ble for dumt av hu å si... 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så si det til henne da, men på en fin og høflig måte.

Renner pengene ut av lommene hennes, så må hun få beskjed om dette og.

Husk hun er ikke tankeleser, men kanskje leser hun på KG?

Anonymous poster hash: 47039...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så si det til henne da, men på en fin og høflig måte.

Renner pengene ut av lommene hennes, så må hun få beskjed om dette og.

Husk hun er ikke tankeleser, men kanskje leser hun på KG?

Anonymous poster hash: 47039...c3c

Pengeproblemet hennes var ikke hovedproblemet her. Problemet mitt var at måten hun sa det på kunne hun like gjerne sagt "du driter i det". Koselig å få høre når jeg gjør ALT for hun. Hun har ikke lappen så jeg kjører henne overalt så lenge jeg ikke er på jobb kun for å være snill. Men det er tydelig at alt det jeg gjør ellers blir tatt for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Pengeproblemet hennes var ikke hovedproblemet her. Problemet mitt var at måten hun sa det på kunne hun like gjerne sagt "du driter i det". Koselig å få høre når jeg gjør ALT for hun. Hun har ikke lappen så jeg kjører henne overalt så lenge jeg ikke er på jobb kun for å være snill. Men det er tydelig at alt det jeg gjør ellers blir tatt for gitt.

Noen blir skikkelige hurper når de er gravide og skylder på hormoner. Da er de liksom unnskyldt og kan oppføre seg urimelig. Jeg ser at en over her sier at du kan snakke med henne på en fin og høflig måte. Jeg tror det har mer effekt om du slår i bordet til henne og forlanger at hun får oppføre seg ordentlig.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er jo at dere ikke snakker samme "språk" når det gjelder å vise omsorg og interesse over graviditeten. Du viser omsorg ved å ta deg av det økonomiske og praktiske, men hun oppfatter ikke at du er omsorgsfull og interessert med den atferden. For henne er det tid og vilje til å være tålmodig for å kjenne etter spark som viser det.

Du må forklare henne hvordan du viser din kjærlighet også må dere prøve å komme hverandre i møte. Hun må anerkjenne innsatsen du gjør og du må prøve litt mer å vise omsorg på den måten som gjør at hun føler seg ivaretatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...