Gå til innhold

Usikker på barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på om jeg vil ha barn.. Jeg og mannen min har vært sammen siden tenårene, og han har i flere år ønsket seg barn. Jeg har alltid tenkt at jeg vil vente til alt er på plass, men er ferdig med høy utdannelse, har en god fast jobb på dagtid, vi har kjøpt oss en flott hus i et barnevennlig område, og jeg vet at den biologiske klokken begynner å tikke. Men er så redd for at jeg skal angre. Har snakket med mannen min om det, og han sier han støtter meg om jeg vil velge et liv uten. Jeg er ikke sikker på om jeg vil gi ifra meg fritheten min til å gjøre hva jeg vi i helgene, være impulsiv og dra ut om kveldene om jeg ønsker det. Og i tillegg er jeg så sliten når jeg kommer hjem fra jobb, og sofaen er min beste venn på ettermiddagen. Da kan jeg ikke tenke meg at jeg skal ta meg av et barn når jeg kommer hjem fra jobb. Når jeg passer på tantebarna mine er jeg overlykkelig når jeg kan levere de tilbake, å når jeg har hatt de på overnatting er jeg helt ferdig etterpå. Men de sier jo at dette vil bli annerledes når man får sine egne.. Det jeg egentlig lurer på kansje, er det noen som har angret på at de fikk barn?



Anonymous poster hash: 6a537...b73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slitsomt å ha barn ihvertfall, så det kommer man ikke unna selv om det er sine egne. Og det er også mange, mange bekymringer rundt det å ha barn. Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn, men jeg skal innrømme at det er tøffere enn jeg hadde sett for meg (nå gikk min eks-mann fra meg når barnet var 3 mnd fordi han ikke taklet det, så jeg ble alene i tilegg). Jeg fikk en kraftig fødselsdepresjon som varte lenge som gjorde at starten ble litt tøff, og nå som barnet er større er det jo mange bekymringer; får han venner, tenk om han blir mobbet, tenk om noen skader han, tenk om han får en sykdom osv.

Men samtidig er det jo barnet ditt, som man elsker over alt på jord og som man ikke klarer å se for seg et liv uten heller. Jeg tenker at du kanskje angrer mer hvis du ikke får barn? Men samtidig er det tullete å sette barn til verden hvis man i utganspunktet ikke ønsker det.

Anonymous poster hash: 36ccf...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange av de samme tankene, men har funnet ut at dette er noe jeg ønsker å oppleve. Dessuten er samboeren min en fantastisk person og kommer til å bli verdens beste pappa :)

Anonymous poster hash: 2e120...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har kommet frem til at jeg ikke vil ha barn. Hovedgrunnen er at jeg har en svært travel fritid, og ønsker fortsatt å bruke den til det jeg gjør, med unger blir man mer låst. For sambo, går det nok mer på det økonomiske aspektet. Vi ville nok klart oss,, men barn er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har angret på det. En del av det er pga slitenheten som du beskriver.



Anonymous poster hash: 5b039...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...