Gå til innhold

Programfag vg2 å anbefale? Åpen for alt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har valgt historie og filosofi som det ene programfag. Men jeg synes det var såå kjedelig, har kun hatt en time, men jeg mistforsto litt hva det var. Jeg er ikke lfink til å reflektere. Hva med å bytte til politikk og menneskerettigheter? Noen som vet om dette er et enkelt fag å få god karakter ? :) Er det litt som sosiologi? :)



Anonymous poster hash: e803d...05d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er lærer i vgs og har god kjennskap til fagene du nevner. Hvis du ikke er flink til å reflektere ville jeg styrt laaaangt unna politikk og menneskerettigheter. Det er et kjempefag som krever mye innsats og evbe til refleksjon. Sosiologi blir barnemat i forhold, selv om det er dette faget som gjerne følger sosiologi på vg2. Hadde jeg vært deg ville jeg heller holdt ut litt lenger på historie og filosofi, og kanskje snakket med faglærer om å få litt ekstra støtte/tips til øvelser osv. Når du knekker koden til refleksjon tror jeg det er "enklere" å få en grei karakter i historie og filosofi enn i politikk og menneskerettigheter! Keep in mind: de er begge programfag, og krever da altså et fokus og en fordyping i faget, så at det er enkelt å få en god karakter vil være å lure seg selv... ;) Lykke til!

Anonymous poster hash: 54edc...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikk og menneskerettigheter var greit syns jeg. Endel refleksjon og sånn ja, men og mye fra boka.

Men sosiologi er myyyyye lettere. Fikk toppkarakter av å åpne boka tre dager før eksamen. Mye som sier seg selv i sosiologi.

Anonymous poster hash: ab282...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke liker/er flink til å reflektere vil jeg ikke anbefale deg verken filosofi eller politikk og menneskerettigheter.