Gå til innhold

Spagetti på sfo........


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn som da akkuart har startet skole og sfo... De får varm mat en gang i uken på sfo, En dag hadde de da fått spagetti. Når man leser spagetti tenker vel de fleste at det er pasta spagetti og kjøttsaus, pølse eller noe sånt.

Men sfo hadde da servert spagetti og kun kokt spagetti med kertsjup og saft til..

Syns dere dette er greit? Etter en skole dag og komme til sfo og kun få spagetti med kertsjup? Få servert masse tomme karbohydrater... De som ville kunne få brødskive men måtte da selv spørre etter det.

Jeg syns ikke dette var greit ihvertfall, ville bare høre hva andre mener.. :ler:



Anonymous poster hash: 27dd1...c59



Anonymous poster hash: 5aaa9...b44
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud jeg er glad jeg ikke er barn i dag .. Makan til hysteri!



Anonymous poster hash: 84918...e5d
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han spiser det meste av maten hjemme eller under oppsyn av deg tenker jeg at han neppe tar skade av litt spagetti.

Men nå for tiden er jo foreldre hysteriske hva angår kostholdet til barna sine. Jeg synes synd på de ansatte i SFO (har jobbet der selv), for det er mange foreldre som kommer med mye dritt.



Anonymous poster hash: 6bf83...927
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit nei. Var litt sånn på Sfo til sønnen min også. Samme brødet og samme pålegget i 4 år.



Anonymous poster hash: 6447a...f9f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit.



Anonymous poster hash: 0b73a...ab5
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit nei. Var litt sånn på Sfo til sønnen min også. Samme brødet og samme pålegget i 4 år.

Anonymous poster hash: 6447a...f9f

Og du tror virkelig at dette skader barna?

Anonymous poster hash: 6bf83...927

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg tenker at det er heilt greit. Så lenge det ikkje er det einaste dei får servert i løpet av året, og at han et en skikkelig middag seinare. Det er verre ting dei kan få servert tenker eg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da bare beklage at jeg har dysleksi og ikke skriver helt ordrett. Syns også det er unødvendig å kommentere noe når man ikke har noe saklig å skrive.. Er ikke hysterisk men lurte bare på om det er normalt å servere barn dette?

Ts



Anonymous poster hash: 5aaa9...b44
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da bare beklage at jeg har dysleksi og ikke skriver helt ordrett. Syns også det er unødvendig å kommentere noe når man ikke har noe saklig å skrive.. Er ikke hysterisk men lurte bare på om det er normalt å servere barn dette?

Ts

Anonymous poster hash: 5aaa9...b44

Ja og de tar ingen skade av det. Du er hysterisk.

Anonymous poster hash: 6bf83...927

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg voksen, men jeg gikk engang på SFO jeg også :)

Hver dag fikk vi helt vanlig grovbrød eller kneipbrød, med pålegg som prim, leverpostei, syltetøy, ost, brunost, skinke, agurk, tomat, litt frukt og melk.

Vi pleide å gå litt på tur innimellom og da spiste vi pinnebrød, pølse i brød med ketchup og sennep.

Hver gang noen hadde bursdag den gangen (noe som jo ble ofte med masse barn), så fikk vi en lollipopp og bursdagsbarnet ble kronet med en pappkrone med glitter på og et stort tall.

Vi hadde karneval og gikk luciatog med boller, kaker og lussekatter.

Jeg hadde lørdagsgodt hjemme hver eneste lørdag, og jeg var ofte i bursdag til de i klassen med både kake, brus, godteripose og pølser. Gikk ut stappmett hver gang!

Og gjett hva?? Det gikk helt fint :)

Det er vanskeligere å ha et forhold til mat i dag, hvor man helst skal trene hver dag / annenhver dag, kun spise kylling, fisk, grønnsaker, litt frukt, nøtter og bare drikke vann. Alkohol og godteri er så fyfy, og det er såå dumt med pasta, poteter og brød.

Nei, takke meg til barndommen gitt :)

Endret av Hypnotica
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, makan til hysterisk dame. Ro deg ned.



Anonymous poster hash: fa76e...b50
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFO har svært få kroner å rutte med til mat. Hos oss har de tatt konsekvensen av det og bruker heller de få kronene til matkurs for elevene :)

De fleste barn i dag får mat hjemme og dør ikke av pasta en gang i uken på SFO. De har jo med seg matpakke de andre dagene, så du kan jo sende med ekstra hvis du ikke synes det er nok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Jeg hadde reagert. Å bruke de få kronene på kokt spagetti er dårlig økonomi. Smaker dritt og metter dårlig.

Greit nok at det ikke er skadelig, men det gjør heller ikke noe positivt. Det blir som å servere loff med ketchup, like mettende og næringsfattig..

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit at de får spagetti, men synes det er rart at de ikke får noe kjøtt eller pølser ved siden av. Skjønner at noen av barna kun spiser halal når det gjelder kjøtt, men de som kan spise kjøtt kunne kanskje fått kyllingkjøtt? Det finner man jo ofte til en rimelig penge. Spaghetti med bare ketchup til blir bare trist.



Anonymous poster hash: 0221a...3eb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke spaghetti er noen krise, men det høres litt kjedelig ut at det ikke var mulighet for kjøtt, grønnsaker eller saus til, kun ketchup.



Anonymous poster hash: 7bc87...8b9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var vell ikke spagetti i seg selv ts reagerte på? Hadde også reagert om mitt barn fikk servert kun spagetti. Veldig lite næring etter en skoledag.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga økonomi og personalmangel. Og kun ren spagetti uten annet en gang i uka (de får nok annet også, ikke bare spagetti hver gang det er varmmat), overlever ungene greit. Det er jo ikke der de skal spise middag heller.

Om du mener dette ikke holder for din sønn, så får du sende med ekstra mat de dagene du vet de serverer denne maten.



Anonymous poster hash: 7b2af...cf3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle måltidene er av dette slaget, så ville jeg reagert. Om det er snakk om innimellom, så ser jeg virkelig ikke problemet.

Anonymous poster hash: b2b74...b78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror virkelig at dette skader barna?

Anonymous poster hash: 6bf83...927

Nei, men hvorfor skal ikke barna ha rett på et variert tilbud når vi foreldre betaler for maten??

Anonymous poster hash: 6447a...f9f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...