Gå til innhold

Hjelp til å velge søskenvogn!


jackpot

Anbefalte innlegg

Venter barn nr 2 i januar og da vil storesøster være 1,5 år.

Jeg har sett på og liker veldig godt tfk sin og bugaboo donkey duo.. Men synes det er veldig synd sistnevnte ikke har håndbrems.. Noen som har noen erfaringer å komme med, evt anbefale en av vognene eller andre for den saks skyld:) vil ha de ved siden av hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel an på hvor du bor og hvordan du bruker vogn.

Jeg har elsket Mountain Buggy duo, det eneste minuset er at den ikke har håndbrems! Den er finere enn tfk og donkeyen, den er smal nok til å komme inn overalt (tfk var sist jeg sjekket 2-3 cm bredere og det gjør forskellen på å komme inn dører/heiser/kasser!). Den har stor og romslig handlekurv (tfk er helt ubrukelig til handling), gode kalesjer med solskjerming etc. God å trille både i byen og skogen.

Buggbooen har jeg bare sett, men jeg synes det er stygge vogner... Dessuten er det en typisk byvogn, den er neppe god utenfor asfalten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo forsåvidt landlig til med en god blanding av asfalt og grusveier.. Skal ta en titt på mountain buggyen. Hvordan er den å trille på vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Bumbleride sin tvillingvogn, veldig bra vogn.

Anonymous poster hash: b93ba...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på det aller varmeste anbefale Babytravel Dublin søskenvogn. Vi har nøyaktig 2 år mellom guttene våre, og denne var perfekt til oss. Vi bruker den ennå av og til, og våre er 2 og 4 nå. :) Fotbremse, store lufthjul, ryggen kan legges ganske flatt. Hardbag monteres på ene setet så lenge det trengs, og så sitter begge to etter det. Helt kanon! Eneste ankepunktet mitt er at det kan være LITT knølete å få tak i regntrekk til den.

En slik som denne:

www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50652872&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo er god på mye terreng, den... Spes hvis du kjøper vinterhjul.

Det jeg liker aller best ved donkey er at den kan gjøres smalere mtp plass i bilen, samt at jeg slipper å trille rundt med søskenvogn når jeg bare har med den ene.

Pass på at du får med den nye typen kalesje, den går lenger frem enn den gamle, som skjermet dårlig for sol forfra.

Det jeg ikke liker med tfk er at barna ikke kan sitte riktig vei. Med to så tett blir det periodevis skjevfordeling på oppmerksomheten, og for meg var det viktig å kunne ha 1-1 samtaler med storesøster i vognen til/fra barnehagen osv.

Samme med at søskenvogner ofte har smale dypbager (tfk sin søskenvogn bag er 6-7 cm smaler enn den vanlige), jeg vil ikke sette baby feil vei ved 5-6 mnd alder.

Basson duo har jeg lest mye bra om, men husker ærlig talt ikke om barna kan sitte rette veien.

Det finnes en blogg som heter vognhimmelen eller noe, som har testet masse vogner. Hun hadde en flott og utfyllende test av donkey vs basson, hvertfall.

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar, vogner skal sjekkes ut! :D Jeg har tfk joggster twist nå til storesøster og er vandt til håndbrems.

Dere som har hatt søskenvogner uten håndbrems.. Går det greit på vinteren? Tenker på nedoverbakker og sånt når det er glatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kommer til å gå en del med vogna tror jeg ser ikke for meg noe annet iallefall. Vi har hund også, så blir en del tur! Neei, vil at snuppa skal ha et eget sete "med utsikt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg savner håndbremsen i nedoverbakke, men tenker som så at de aller fleste vogner har jo IKKE håndbrems, og folk klarer seg jo?;)

Kjøpte en sånn sikkerhetsreim som jeg fester i vogna og rundt armen. Så føler jeg det litt tryggere på glatta...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg savner håndbremsen i nedoverbakke, men tenker som så at de aller fleste vogner har jo IKKE håndbrems, og folk klarer seg jo? ;)

Kjøpte en sånn sikkerhetsreim som jeg fester i vogna og rundt armen. Så føler jeg det litt tryggere på glatta... :)

Men de fleste triller jo ikke rundt på nærmere 40 kg i nedoverbakkene, så det er jo derfor de fleste vanlige vogner ikke har håndbrems. :P

Vi har TFK Twinner Twist og den ble utelukkende kjøpt pga håndbremsen. Hjem til oss er det utelukkende bakker, og tanken på å gå nedover disse på vinteren med begge to i vogna uten brems var ikke akkurat forlystende, så da ble brems et absolutt krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt vogn både med håndbrems og fotbrems. Har en kjempebratt gårdsvei og vogna med håndbrems solgte jeg etter 1 mnd. Nå er dette over 10 år siden så det kan jo ha endret seg mye på den tiden.

Hadde emmaljunga tvillingvogn til mine, med fotbrems. Her jeg bor er det nødvendig med brodder når det er som glattest. I tillegg var det jo bare å sette på fotbremsen, bruke grøftekanten og ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tfk sin hatt vendbare sportsdeler tror jeg at jeg hadde gått for den. Er veldig fornøyd med joggster twist. Meen, måtte kjøpe multi x bagen da mini var ca 5-6 mnd for da ville hun ikke ligge lenger.. Likte godt å ha hrnne vendt mot meg da. Så ser for meg at det kanskje blir litt tidlig å sette nestemann vendt vekk fra meg allerede ved den alderen.. Pluss at det kanskje er litt kjipt for storesøster å sitte vendt vekk mens jeg snakker med minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tfk sin hatt vendbare sportsdeler tror jeg at jeg hadde gått for den. Er veldig fornøyd med joggster twist. Meen, måtte kjøpe multi x bagen da mini var ca 5-6 mnd for da ville hun ikke ligge lenger.. Likte godt å ha hrnne vendt mot meg da. Så ser for meg at det kanskje blir litt tidlig å sette nestemann vendt vekk fra meg allerede ved den alderen.. Pluss at det kanskje er litt kjipt for storesøster å sitte vendt vekk mens jeg snakker med minste?

Vi vurderte tfk til ett barn, og blant flere grunner ble den valgt bort hovedsakelig pga bortvendt sportsdel. Var veldig glad for det når vi gikk over til sportsdel, går mye tur i vogn og hverken han eller vi hadde vært komfortable med å ikke ha blikkontakt flere timer om dagen.

Jeg føler iallefall det er "tryggere" å kunne velge begge deler. Kommer litt an på alder også tenker jeg, så som "helgevogn" hvor de sitter sammen blir det litt annerledes, det er jo mer sosialt.

Jeg lener meg endel over styret mens vi triller for å gi/hente/kose, så tror uansett jeg hadde droppet tfk som hverdagsvogn.

Anonymous poster hash: b3e6a...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm jaa, det er akkurat det jeg tenker.. Men hva med Emmaljunga super viking double eller hva den heter? Den som før var monkey? Noen som vet om den er bra?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...