Gå til innhold

Hva skal vi kjøpe i gave til ettåringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magdalene

Første barnet fikk bord, og to stoler.

Nr to fikk faktisk ikke noe. Fikk en liten ting av storesøster da. Alt annet kjøper vi jo uansett, og en ettåring forstår jo ikke alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste min fikk barnestol, altså en slik "godstol" i miniatyr til ettårsdagen. Nå et hun 3 og den brukes hver dag når hun ser barne-tv.

Yngste hadde trynt rett ut av en slik stol, så den får vente til jul. Til ettårsdagen fikk hun en gåvogn i tre med leker/aktiviteter på og en dukke beregnet på de minste.

Anonymous poster hash: ea51c...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil kjøpe leker så er mitt tips å kjøpe ting du kan bygge på etterhvert, som man aldri får for mye av, og som hun kan ha glede av i mange år, slik som treklosser, duplo og brio-togbane. Det er en type lek som bare blir morsommere desto mer man har av det. Eller som andre nevner her; litt større ting, som ikke blir "skapfyll" slik som en bil, gyngehest, stol osv.

Ikke kjøp plastikkleker type fisher price, med sterke farger, morsomme lyder og kun ett bruksområde. Det er morsomme leker for et barn, men det er ikke noe som varer (vanligvis. Altså selve leken kan fint tåle 15 års bruk, men barnet synes det er spennende i maks en mnd), og det utfordrer ikke kreativiteten, i og med at den vanligvis kun kan brukes på en måte. De fleste barn har som regel alt for mange slike leker, som må pakkes bort ganske raskt, fordi det ikke er interessant lenger.

Andre ting du kan kjøpe er feks. puslespill, tegne-/malesaker (akrylmaling på tube passer best til disse små, som ikke helt skjønner greia med vannmaling - ofte er det å dyppe penselen i vann det morsomste, og det blir fint lite maling på arket), bøker - ikke bare pekebøker, men sangbøker eller eventyrbøker, eller en bok med rim og regler, unger i den alderen elsker sånt. Kanskje dere kan begynne å samle på en bokserie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en sånn rosa bil fra Baghera. Sittebil tror jeg det heter. Den har hun brukt nesten hver dag siden og nå er hun 2 år, stor suksess :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, så mulig noen andre allerede har foreslått det men vi tenker å ha familiefotografering som ettårsgave. Bilder av lillemann alene og sammen med oss. Blir det samme til nestemann :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe medlemskap i Obos eller lignende? Evt opprette BSU-konto til barnet.

Det har jeg gjort på alle fadderbarna mine. Barn får nok av leker uansett, så får jeg heller være den kjipe tanten frem til de får bruk får gaven fra meg :fnise:



Anonymous poster hash: f33ec...58a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett års bursdag skjønner de ikke stort av, men det er moro å pakke opp. Jeg kjøpte en leke som passet til den alderen (husker helt ærlig ikke hva det var engang) bare så hun hadde noe å pakke opp, og så fikk hun noen kroner på kontoen.

Syns forresten at ideen om ett års fotografering var lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk en dukke. Vi hadde ikke det fra før (storebror liker biler), og hun har tydelig vist at hun likte å leke med dette på besøk hos andre.



Anonymous poster hash: e9871...299
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har dere hage, kan det være artig å gi bort et epletre eller et plommetre som vokser med barnet.

Det har vi gjort.

Barnet skjønte jo selvfølgelig ingenting av det da det var ett år, men nå, et par år etterpå, er det stas å eie sitt eget tre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...