Gå til innhold

Hva skal vi kjøpe i gave til ettåringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente som snart bli 1 år. Hva skal vi kjøpe til henne? Hun er førstefødte så jeg har virkelig ikke peiling på hva man kjøper i 1årsgave. Noen som har tips? :)

Anonymous poster hash: 52b4c...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp et lite smykke. Det er noe som varer og som hun vil sette pris på senere. Ikke kjøp noe plastikk-tull som bare blir ødelagt og kastet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe hun trenger. Reimadress, vintersko, ullundertøy, regntøy, lego, bøker, pyjamas, votter og lue.

Hvis du er moren så må du vel vite om det er noe hun trenger nå eller snart og da er det vel bare å kjøpe noe av det. Hvis hun skal begynne i barnehage så trenger de alltid yttertøy av god kvalitet.

Anonymous poster hash: f79a8...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper noe som er morsomt, og som hun har "bruk" for akkurat nå. 2 bøker i favorittserien og en gyngehest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe hun trenger. Reimadress, vintersko, ullundertøy, regntøy, lego, bøker, pyjamas, votter og lue.

Hvis du er moren så må du vel vite om det er noe hun trenger nå eller snart og da er det vel bare å kjøpe noe av det. Hvis hun skal begynne i barnehage så trenger de alltid yttertøy av god kvalitet.

Anonymous poster hash: f79a8...b6b

. Dette er ting hun burde kjøpe utenom bursdag. Ett åringen skjønner nok ikke så mye av at hun har bursdag, men når hun fyller to år osv så ønsker hun seg bok ikke nytt regntøy og ull

Anonymous poster hash: 53ca2...3e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaveåpning ble ikke interessant her før vesla ble 2-3 år. Så å kjøpe bare ting hun trenger, kan jo bli kjedelig, etter som det kun er papiret som er interessant.

Men det finnes jo masse morsomme lekee til den alderen!

Anonymous poster hash: 358c6...96d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Dette er ting hun burde kjøpe utenom bursdag. Ett åringen skjønner nok ikke så mye av at hun har bursdag, men når hun fyller to år osv så ønsker hun seg bok ikke nytt regntøy og ullAnonymous poster hash: 53ca2...3e9

Nei nettopp! En ettåring skjønner ikke så mye av at hun har bursdag og da er det jo fint å kjøpe noe hun trenger. Når de blir to-tre osv så skjønner de jo litt mer og da får man heller kjøpe noe de får moro av da.

Spørsmålet gjaldt jo faktisk en ettåring :).

Anonymous poster hash: f79a8...b6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei jente som snart bli 1 år. Hva skal vi kjøpe til henne? Hun er førstefødte så jeg har virkelig ikke peiling på hva man kjøper i 1årsgave. Noen som har tips? :)

Anonymous poster hash: 52b4c...8ea

Blir litt overrasket over at du spør om råd om hva du skal kjøpe i ettårsgave til ditt eget barn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte tripp-trapp-stol med barnesett. :)

Anonymous poster hash: 464e7...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bil :) som hun kan sitte på g dytte fra.

Anonymous poster hash: cfa5c...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har bursdag i slutten av desember så er litt vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe. Vill ikke kjøpe bruksting som dress og ullklær da hun har ingen glede av det. Ser jo allerede nå att hun blir kjempegira om hun får en ny leke hun syns er spennende. Foreldrene mine skal kjøpe en babyborndukke til henne(kan brukes mange år) og jeg har tenkt å kjøpe sånn gåvogn. Den andre gaven(julegave) er jeg usikker på.

Anonymous poster hash: 6a38c...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å kjøpe ett pent smykke til vår datter i 1-års presang. I julegave tenker jeg å kjøpe en fin leke i tre, en som vil vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har bursdag i slutten av desember så er litt vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe. Vill ikke kjøpe bruksting som dress og ullklær da hun har ingen glede av det. Ser jo allerede nå att hun blir kjempegira om hun får en ny leke hun syns er spennende. Foreldrene mine skal kjøpe en babyborndukke til henne(kan brukes mange år) og jeg har tenkt å kjøpe sånn gåvogn. Den andre gaven(julegave) er jeg usikker på.

Anonymous poster hash: 6a38c...1c2

Nei, ingen har vel glede av å være tørr og varm.

Anonymous poster hash: f0151...b34

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ingen har vel glede av å være tørr og varm.

Anonymous poster hash: f0151...b34

Tenkte jo på glede når hun pakket det opp! Har enda dukken jeg fikk i ettårsgave. Hadde syntes det var rart om jeg hadde bilde i babyboka poserende med den nye dressen

Anonymous poster hash: 6a38c...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det på som en selvfølge å kjøpe varme uteklær og ikke noe man gir i gave

Anonymous poster hash: 6a38c...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eget barn? Da er det vel ikke vits å kjøpe noe spesielt?

Små barn rundt om i min familie får iallfall så mye ting som flommer over. De har egentlig ikke bruk for gaver på bursdagene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er litt koslig med noe annet enn bruksting i ett års gave. Noe som kan settes pris på når barnet blir større :)

Noen forslag;

-Bunadsølje (hvis dere tenker å kjøpe bunad en gang i livet)

-Et bilde, maleri feks.

-Noe fra du var liten, som kan arves? (Feks et smykke som kan inngraveres med hennes navn også)

-Sparekonto, eller penger til sparekonto

-Slektstre (det fikk vi, og jeg er veldig glad i det)

-Album med bilder fra første året og personlige ord og hilsner?

-Videohilsen (litt amerikansk, men en venninne av meg gjorde det, og det ble veldig fint)

-Lekehytte til hagen

Anonymous poster hash: 3504f...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte henne et lite gullhjerte (smykke) og en gyngehest i tre (som hun fortsatt bruker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...