Gå til innhold

Ansiktsmaske


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Såg nokre oppskrifter i siste Woman som eg fekk lyst å testa ut. Hovudingrediensen var den blå boksen med Nivea Creme (75 ml, og kostar 25 kroner).

"Nærande kremmaske:

Bland 2 ts Nivea Creme med ei frisk eggeplomme og 1 ts olivenolje. Rør saman til massen er lysegul og glatt. Påførast på ansikt, hals og bryst. Unngå rundt augene. Lat maska sitta i 10-15 minuttar og føl korleis huden vert avslappa og mjuk.

Maske mot store porer:

Bland 2 ts Nivea Creme med 1 ts kesam og rør til blandinga er glatt. Tilsett 10 dropar sitronsaft. Påfør ansikt, hals og bryst. Lat verka i 10-15 minuttar.

Fuktgivande peelingmaske:

Bland 2 ts Nivea Creme med 1 ts mandelkli. Påfør i sirkulære bevegelsar. Lat verka i 10 minuttar, masser så forsiktig igjen før du skyllar den vekk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt eksem rundt øynene, og smurte honning på. Så tenkte jeg at jeg kan jo likegodt ta over hele ansiktet, og sove med det. Da jeg vasket av honningen dagen etterpå hadde jeg babymyk silkehud. :) (og eksemen rundt øynene var borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at å smøre avokado i ansiktet skal være bra. Jeg bruker blant annet honning på tørre lipper. Sover med den over natten og leppene blir gode og myke. Har aldri prøvt å ta det i hele ansiktet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle hudtyper

1 eggehvite

1 eggeplomme

½ sitron

For veldig ømfintlig hud

2 ss. Ubehandlet kli

3ss. Kamomilleblomst

Her kan du tilsette litt honning, opphakket agurk, eller en beroligende olje.

For fet hud

1 eggehvite

2 ts. Sitronsaft

2 dråper med teatree olje

Isteden for sitron eller teatree kan du bruke 120 gr. Ølgjær med tre dråper eaukalyptusolje.

For tørr hud

1 eggeplomme

1 ts flytende honning

1 ts olivenolje

Honning og olivenolje kan ertattes med ½ fersken og 4 skiver banan eller avocado.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Gjest_Amalie_*

HEISANN ALLE JENTER:)

ANSIKTS MASKE .

1 eggeplomme

1 egge - kvite

4 skiver banan

2 ts potet mel

2 ts nivea krem ..

den fungerer veldig godt visst du har tørr hud og kasnskje litt kviser :)

eg har prøvd deg den er kjempe god:)

prøv prøv prøv !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...