Gå til innhold

Langvarig, vond kul ?


Gjest Kulen

Anbefalte innlegg

Jeg er en 19 år gammel jente som har oppdaget en kul på halsen.. Ikke der lymfeknutene sitter, men omtrent på midten av den lange halsmuskelen ( Høyre side). Jeg har hatt denne kulen i overkant av en mnd. Den er 2-3cm stor, og vond å ta på. Den er hard, sitter godt fast.. men kan beveges litt på..

Jeg har ikke vært syk eller noe. Har vel så og si aldri hatt ordentlig influensa eller noe, så tviler på at det er noe sånt.

Det jeg lurer på er hva det kan være?? Noen forslag? Selv har jeg vært innom de fleste muligheter.. Kan det være en muskelknute bare, eller noe? Litt rart sted med muskel knute tenker jeg.. Ligger jo et stykke opp fra selve nakken.

Burde jeg gå til lege?? Misliker sterkt leger, og lang ventetid.. så jeg lurer bare her før jeg evt. bestiller time-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men anbefaler deg å gå til legen og KREVE å bli ordentlig undersøkt.

Det kan være en fettkul, en muskelknute, arrvev og annet ufarlig, som presser på nerver og derfor gjør vondt. I de fleste tilfeller er det noe slikt.

Eller det kan være noe verre. Hadde en vennine som hadde en kul på foten i noen år som ikke ble ordentlig undersøkt og til slutt måtte hun ligge på operasjonsbordet i 7 timer, flytte hud fra både her og der og være sykmeldt ett år pga. kreft.

Det tryggeste er å gå til legen og la ham si hva det egentlig er.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter lymfeknuter langs musklene på halsen, så det kan godt være det er en lymfeknute. Siden den er såpass stor, må du få den undersøkt, spesielt siden du ikke er syk (selv om de kan bli store hvis du blir smittet av noe selv om du ikke får noen symptomer eller føler deg syk). Det er mye det kan være, både ufarlige ting som bare kan være der og ting du bør få behandling for raskt.

Hopp i det, leger er ikke farlige, de er der for å hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere tar dere tid til å svare på tråden min.. Så, jeg kan ikke vente litt til for å se om den går over.. Sukk, må vel ringe imorgen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_monalisa_*

kan jo også være stoffskifteproblemer.skjoldbruskkjertelen som sitter rundt der du forklarer kan da bli forstørret.eller...struma som det heter.Bestill en time hos legen så finner h*n nok ut hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den størrelsen skal den undersøkes, si både hvor stor den er, hvor lenge du har hatt den, at den gjør vondt, og at den sitter fast, når du bestiller timen. Ikke alle ting har like lang ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...