Gå til innhold

hvor lenge etter festeblødning..


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg hadde det som kalles festebløding i går. Det var mye slimete utflod. Litt lys brunlig. Har aldri hatt sånn før en mensen før..

syklusen er normalt på 29 dager, men denne siste var på 34..

Men vet ikke da, om jeg skal regne eggløsning fra den vanlige syklus eller den "nye"..

Siste mens begynte 16 august. så er nå på dag 28. Tok en test i dag og den var negativ..

Så.. hvor lenge etter en eventuell festebødning kan jeg teste? Det trenger vel tid for å produsere Hcg etter festelsen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, når du får negativt svar og tror du likevel er gravid, skal du vente i 48 timer. HCG dobler seg i løpet av 48 timer tidlig i et svangerskap.

Men en festeblødning kommer som regel ikke når mensen skulle kommet, men to uker før. Man kan kun ha festeblødning i det egget fester seg, og da er det veldig lite blod. Det kan være andre grunner til at du hadde en liten blødning, eller EL kan være forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha mensen nå. Det er 19 september om jeg følger "ny" syklus. Er ikke eggløsning 2 uker før mensen ca? Ikke festeblødning.

Det brunlige jeg hadde var som bittelitt blod som hadde krøllet seg inn i slimete utflod.

EL var rundt fredag 4 eller lørdag 5 september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde det som kalles festebløding i går. Det var mye slimete utflod. Litt lys brunlig. Har aldri hatt sånn før en mensen før..

syklusen er normalt på 29 dager, men denne siste var på 34..

Men vet ikke da, om jeg skal regne eggløsning fra den vanlige syklus eller den "nye"..

Siste mens begynte 16 august. så er nå på dag 28. Tok en test i dag og den var negativ..

Så.. hvor lenge etter en eventuell festebødning kan jeg teste? Det trenger vel tid for å produsere Hcg etter festelsen? :)

Best om du tester ca. den dagen du skulle hatt mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet her er om den gangen du hadde sykluser på 28 dager var med eller uten hormonpregensjon.

Du skal ikke endre forventet sykluslengde basert på én syklus, de fleste kvinner vil oppleve flere sykluser som er annerledes i lenge, men det er irrelevant.

Om forrige syklus var den første etter at du sluttet på hormonprevensjon må du bare vente og se hvordan syklusene dine stabiliserer seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei tingen er at jeg fikk et svangerskap utforbi livmoren. Ble oppdaget med innleggelse på sykehus og fikk fjerna det i mai.

Etter det gikk jeg ikke på prevensjon og mine sykluser har vært på 29 dager siden. fram til forrige syklus. den var på 34 dager. Uten noen som helst form for prevensjon da heller..

Har hatt en del hvit aktig utflod. (Lotion)

Har også kjent på tappen. Den er lukket, litt bakoverbøyd og har et mykt "lag" utenpå og er hard innforbi det.

Er nok kanskje innbilning, men jeg føler det har skjedd noe denne måneden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...