Gå til innhold

Mikrofon til mac?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan svare meg på om jeg kan koble til en mikrofon til min MacBook air? Den blir ikke registert når jeg putter den inni det hullet hvor hodetelefonene egentlig brukes (Er ikke så god på "dataspråk").

Skal brukes i garageband. Leser på nettet at jeg må bruke en mikk som har USB inngang, for å kunne få lyd. Syns dette er så rart... Håper noen tar seg tid til å hjelpe.. ?



Anonymous poster hash: 2606f...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mikrofon og hodetelefon-utgang er to vidt forskjellige utganger.
Utgangen på Mac'en din som har bilde av hodetelefoner på, er en "LYD UT"-utgang.

Du vil ikke kunne plugge til en mikrofon der uansett hvor mye du prøver fordi mikrofonen krever en "LYD INN" utgang.

Se på det som en kjøkkenvask; Du har en spring som du får rent vann inn av, og et utløp i vasken hvor vannet renner ut av.

Det er umulig å trøkke vannet tilbake i springen, like mye som det er umulig å få rent vann opp igjen fra utløpet.

Har du ikke et lignende hull som har et bilde av en mikrofon, må du kjøpe en mikrofon som har usb-kabel, da usb kan brukes både som "inn" og "ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrofon og hodetelefon-utgang er to vidt forskjellige utganger.

Utgangen på Mac'en din som har bilde av hodetelefoner på, er en "LYD UT"-utgang.

Du vil ikke kunne plugge til en mikrofon der uansett hvor mye du prøver fordi mikrofonen krever en "LYD INN" utgang.

Se på det som en kjøkkenvask; Du har en spring som du får rent vann inn av, og et utløp i vasken hvor vannet renner ut av.

Det er umulig å trøkke vannet tilbake i springen, like mye som det er umulig å få rent vann opp igjen fra utløpet.

Har du ikke et lignende hull som har et bilde av en mikrofon, må du kjøpe en mikrofon som har usb-kabel, da usb kan brukes både som "inn" og "ut".

skjønner! Tusen takk for svar :) TS

Anonymous poster hash: 9f129...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrofon og hodetelefon-utgang er to vidt forskjellige utganger.

Utgangen på Mac'en din som har bilde av hodetelefoner på, er en "LYD UT"-utgang.

Du vil ikke kunne plugge til en mikrofon der uansett hvor mye du prøver fordi mikrofonen krever en "LYD INN" utgang.

Se på det som en kjøkkenvask; Du har en spring som du får rent vann inn av, og et utløp i vasken hvor vannet renner ut av.

Det er umulig å trøkke vannet tilbake i springen, like mye som det er umulig å få rent vann opp igjen fra utløpet.

Har du ikke et lignende hull som har et bilde av en mikrofon, må du kjøpe en mikrofon som har usb-kabel, da usb kan brukes både som "inn" og "ut".[/

skjønner! Tusen takk for svar :) TS

Anonymous poster hash: 9f129...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...